اخبار داغ

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش:

امنیت غذایی جزء اولویت های اصلی برنامه مرکز توسعه سلامت/ انجام رایگان خدمات مراقبتی برای عموم مردم

امنیت غذایی جزء اولویت های اصلی برنامه مرکز توسعه سلامت/ انجام رایگان خدمات مراقبتی برای عموم مردم
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: رئیس مرکز توسعه سلامت کیش گفت: خدمات مراقبتی برای عموم مردم در زمان های مشخص به صورت رایگان انجام می شود همچنین در گروه سالمندان، پیشگیری از دیابت و چربی و خدمات آزمایشگاهی مراقبتی نیز به صورت رایگان ارائه می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کیش پرس، دکتر محمدرضا رضانیا رئیس مرکز توسعه سلامت کیش در نشست خبری با اصحاب رسانه  تاکید بر اهمیت نظارت بر حوزه های سلامت در جزیره کیش اظهار کرد: در خصوص سلامت مردم با کسی تعارف نداشته و مماشات نمی کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کیش پرس،,

رئیس مرکز توسعه سلامت کیش تصریح کرد:  با اشاره به طرح تحول نظام سلامت در کشور اظهار کرد: این طرح با شعار« دسترسی عادلانه مردم به سلامت» با هدف دستیابی مردم به زیرساخت های سلامت و کاهش هزینه های سلامت مطرح شده است.

,

رضانیا با به گسترش  پایگاه های ارائه خدمات سلامت در جزیره اشاره و از طرح راه اندازی مرکز دوم خدمات سلامت در شهرک صدف خبرداد و افزود: جانمایی محل پایگاه دوم مرکز سلامت انجام گرفته و طراحی ساختمان توسط معاونت عمران سازمان در حال انجام است.

,

وی افزود:  با ایجاد این پایگاه ساکنان منطقه مسکونی صدف علاوه بر برخورداری از خدمات پیشگیری می توانند از خدمات درمان سرپایی و آزمایشگاه که در آینده راه اندازی خواهد شد با تعرفه دولتی استفاده کنند.

,

رئیس مرکز توسعه  سلامت کیش با اشاره به اقدامات بهداشتی که تاکنون صورت گرفته، افزود:  ارائه خدمات سلامت به بخش های متاهلی و مجردی در کمپ سحر و خدمات دهی در پایگاه خدمات سلامت هندورابی صورت گرفته  همچنین در این مرکز خدمات واکسیناسیون، مراقبت مادران، بهداشت مدارس، سلامت آب و دیگر خدمات بهداشتی ارائه می شود.

,

رضانیا بیان کرد: تمامی خدمات ارائه شده توسط مرکز توسعه سلامت کیش به سامانه یکپارچه بهداشت(سیب) متصل بوده و قابل نظارت از سوی بازرسان سلامت، مسئولان بهداشت جزیره و حتی وزارت بهداشت می باشد.

,

وی در ادامه افزود: رسیدگی به نقاط آسیب پذیر و کم برخوردار مانند سفین قدیم و کمپ سحر توسط پایگاه های سیار این مرکز انجام می شود.

,

رئیس مرکز توسعه  سلامت کیش تصریح کرد: با توجه به شرایط کار و فعالیت در جزیره کیش مانند ساعت کار طولانی در بازارها و کسبه ای که امکان حضور در مراکز سلامت را ندارد واحدهای سیار در تمام بازارها حضور یافته و در زمینه هایی مانند کنترل قند و فشار خون، بیماری های HIV خدمات ارائه می کنند.

,

رضانیا  در خصوص وضعیت بهداشت مدارس کیش تاکید کرد: با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان، آموزش و پرورش و همکاران مرکز توسعه سلامت طرح های موفقی در کنترل بیماری های پدیکولوس، مکمل یاری آهن برای دختران در سطح مدارس، مکمل یاری ویتامین D، طرح مقاوم سازی دندان ها با وارنیش فوراید(فلوراید تراپی) که مرحله اول سال گذشته برای 5 هزار دانش آموز اول تا پنجم ابتدایی برگزار شد که این  مرحله هم اکنون نیز در حال اجرا است.

,

وی با اشاره به  فعالیت های آموزش برای دو گروه هدف دانش آموزان و اولیاء مدرسه و خانواده ها از دیگر برنامه های این مرکز در سال گذشته، افزود: با توجه به گروه های سنی در مدارس نظام یکپارچه آموزش تدوین و تدریس شد.

,

رئیس مرکز توسعه  سلامت کیش با بیان اینکه متون آموزشی تدوین شده برای خانواده های دانش آموزان واولیاء مدارس  انجام شده، تصریح کرد: دراین دوره های آموزشی، مضرات فضای مجازی، مسائل دوران بلوغ، پیشگیری از سوء مصرف مواد، آسیب های اجتماعی نمونه مباحث تدریس شده بود که در سال جدید نیز با تقویت برنامه های آموزشی ادامه خواهد یافت.

,

رضانیا بیان کرد: تشکیل پرونده سلامت برای دانشجویان دانشگاه های کیش از دیگر فعالیت های مرکز توسعه سلامت کیش در سال 96 بوده است،همچنین با راه اندازی پایگاه های سلامت در دانشگاه های کیش، تمام دانشجویان از پرونده های سلامت برخوردار شدند.

,

وی با تاکید بر اینکه استقبال مردم از خدمات مرکز توسعه سلامت با وجود سختی هایی که درخدمات رسانی عمومی وجود دارد عامل ایجاد انگیزه و تهییج همکاران مرکز برای ادامه کار و خدمات رسانی مطلوبتر می شود.

,

مسئول مرکز توسعه سلامت کیش با اشاره به ارائه خدمات مراقبتی برای عموم مردم در زمان های مشخص به صورت رایگان گفت: در گروه سالمندان، پیشگیری از دیابت و چربی و خدمات آزمایشگاهی مراقبتی به صورت رایگان ارائه می شود.

,

رضانیا همچنین از اجرای طرح غربالگری رایگان سرطان دهانه رحم برای خانم ها و غربالگری کولورکتال( سرطان روده بزرگ) خبرداد و افزود: از مردم انتظار می رود با وجود خدمات رسانی این مرکز با تمام توان به صورت داوطبانه برای دریافت خدمات به مراکز توسعه سلامت مراجعه کنند.

,

وی تاکید کرد: بسیاری از بیماری ها با مراقبت های بسیار ساده قابل پیشگیری هستند و هزینه ای ندارند در حالیکه ابتلاء به این بیماری ها برای مردم و دولت حامل هزینه های بالایی خواهد بود.

,

این مسئول مرکز توسعه سلامت بیان کرد: با توجه به اینکه کیش منطقه ای گردشگر پذیر است عدم امنیت غذایی و وجود بیماری های کنترل نشده می تواند به اقتصاد گردشگری این منطقه آسیب بزند.

,

رضانیا با تقدیر از شرکت های توزیع کننده مواد غذایی و مغازه دارها در جزیره کیش گفت: احراز مواد غذایی تاریخ گذشته توسط فعالان اقتصادی این حوزه به صورت یک فرهنگ رواج یافته و کمتر مغازه یا شرکت توزیع کننده وجود دارد که مواد تاریخ مصرف گذشته را احراز نکند.

,

وی بیان کرد: هر شهروند یک ناظر سلامت در سطح شهر است در رابطه با امنیت غذایی وسلامت مردم هیچگونه کوتاهی و مماشت نکرده و با متخلفان به شدت برخورد می کنیم.

,

رئیس مرکز توسعه سلامت با تاکید به نقش رسانه ها در اطلاع رسانی جهت همکاری و همراهی مردم در پیشگیری از بیماری ها و شرکت در طرح تحول نظام سلامت خاطرنشان کرد: یکی از وظایف مهم رسانه جلوگیری از یاوه گویی کسانی است که برعلیه نظام تحول سلامت ایجاد شبه کرده و مردم را نسبت به دریافت این خدمات بدبین می کنند.

,

درپایان این نشست ازتلاش ها و همکاری های اصحاب رسانه حاضر در جلسه با مرکز توسعه سلامت و اطلاع رسانی به موقع، شفاف و هدفمند با اهدای لوح تقدیرشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه