اخبار داغ

وقتی موش ها، تکواندو کار می شوند!!!

خانه تکواندو؛ ویرانه ای برای مدال آوران

خانه تکواندو؛ ویرانه ای برای مدال آوران
امروزه درمدیریت علوم ورزشی، ایمنی اماکن از اهمیت بسیاری برخوردار است و ایمنی بیش از هر چیز دغدغه متخصصین ورزشی و مسئولین حوزه سلامت جامعه می باشد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،علیرغم اهمیت ایمنی اماکن ورزشی، متاسفانه در استان و کشور ما، ورزشکاران گاها از چنین ایمنی برخوردار نیستند و البته به نظر نمی رسد این مهم دغدغه ای برای مسئولین مربوطه ایجاد کرده باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

 عمده مشکلاتی که اماکن ورزشی  با آن روبروهستند عبارت از؛ضعف طراحی و عدم رعایت اصول استانداردهای ایمنی و فنی مهندسی در کلیه فازهای طراحی، نظارت، ساخت و دوران بهره برداری، به کارگیری تجهیزات نامناسب، عدم برنامه ریزی و فقدان پلان زمانبندی جهت تعمیر و نگهداری از تجهیزات و اماکن ورزشی، تجهیزات غیر استاندارد و مستهلک که در مجموع موجب بروز دعاوی حقوقی، صدمات ورزشی، ضررهای اقتصادی و عدم کارایی ورزشکاران می باشند.

,

 

,

 توجه به نکات ایمنی در ساخت اماکن ورزشی، به کارگیری تجهیزات ورزشی مناسب، نگهداری مناسب اماکن ورزشی ، داشتن جدول زمانبندی برای تعمیر اماکن ورزشی و استفاده از مدیران متخصص برای اداره این مکان ها می تواند از بروز بسیاری از آسیب ها و حوادث احتمالی جلوگیری نماید.

,

 

,

در حالی که درحوزه مدیریت ورزشی کشورهای دیگر؛ طراحان ورزشی به دنبال طرحهای بهتر و مناسب تر برای ورزشکاران می باشند، تکواندو کاران همدانی در سالنی با قدمت بیش از 40 سال در حال فعالیت هستند ، رشته ای که در استان همدان هر ساله قهرمانان زیادی را به دنیا معرفی می کند.

,

 

,

متاسفانه بیش از یک سال است که علاوه بر ریزش سقف در سالن تمرین جودوکاران ،فیلم جولان موش ها در این مکان در فضای مجازی نیز منتشرشده و این موارد نشان از وضعیت نابسامان جودوکاران دارد که در همین راستا گفتگویی ترتیب دادیم با تنی چند از مربیان و ورزشکان رشته مذکور که در ادامه با آن اشاره شده است.

,

, ,

جانمان را به دندان گرفته و مدال آوری می کنیم!

, جانمان را به دندان گرفته و مدال آوری می کنیم!, جانمان را به دندان گرفته و مدال آوری می کنیم!,

 یکی از ورزشکاران مقام آور به خبرنگار ما گفت: هر ساله شاهد ریزش سقف در این سالن هستیم که چند روز پیش همین اتفاق تکرار شد و خوشبختانه به کسی آسیب نرسید اما نمی توان تضمین کرد سری بعد نیز به کسی ضرری نرسد.

,

 

,

وی ادامه داد: با شروع فصل بارندگی شاهد چکه سقف و ریزش آن هستیم که با ایزوگام مختصری به آن بسنده می کنند که کافی نیست و دوباره از سال بعد ریزش شروع می شود چرا که ساختمان قدمت زیادی دارد و دیگر قابل استفاده نیست

,

 

,

تکواندو کار همدانی نداشتن سرایدار در این هیات را از مشکلات دیگر دانست که معمولا در سانس بانوان با حضور آقایان در سالن مواجه می شوند و امنیت آن برای بانوان ورزشکار پایین است و تا بحال چندین خانواده و والدین ورزشکاران به نداشتن سرایدار در این سالن معترض بوده اند اما کسی توجهی نکرده است.

,

 

,

 

,

ریزش سقف که هیچ، موش و سوسک را هم باید تحمل کنیم

, ریزش سقف که هیچ، موش و سوسک را هم باید تحمل کنیم, ریزش سقف که هیچ، موش و سوسک را هم باید تحمل کنیم,

, , , ,

مربی تکواندو کار همدانی هم جولان موش در این سالن را از مشکلات مهم دانست که فیلم آن توسط ورزشکاران در فضای مجازی منتشر شده بود ، جالب آن که اجاره سالن خیلی هم زیاده است و با توجه به اینکه امکانات ندارد که هیچ، ازاین موارد ریزش سقف و موش و سوسک هم دارد.

,

 

,

طبق نظر کارشناسان فنی خطر جانی ورزشکاران را تهدید نمی کند

,

حسن دارششدرمعاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره ورزش و جوانان همدان اظهار داشت: در سال گذشته حدود 10 میلیلون برای سقف این سالن هزینه شده است که متاسفانه بعنوان یک مسکن عمل کرد و به خاطر قدیمی بودن باید این ساختمان کوبیده و دوباره ساخته شود یا اینکه سقف آن کاملا برداشته شود و دوباره بازسازی شود که هزینه بالایی دارد

,

 

,

وی ادامه داد: تعمیرات به صورت جزیی کاری را از پیش نمی برد چون پایه ها و ستون ها ضعیف است و باز هم مشکل ایجاد می شود و در سال گذشته یک طرح پیشنهادی را دادیم که این مجموعه کلن تخریب و بازسازی شود و اعتباراتی در نظر گرفته شده است اما چون اعتبارات تخصیص پیدا نکرده است اقدامی برای بازسازی این سالن صورت نگرفته است اما دنبال آن موضوع هستیم و با توجه به شرایط اقتصادی که در کشور وجود دارد در سال 97 برنامه ای را داریم که سقف آن موقت ترمیم شود اما در حوزه ورزش دو پروژه عمرانی داریم که آن ها اول باید تعیین تکلیف شوند تا به سالن تکواندو برسیم.

,

 

,

دارششدر عنوان کرد: بازسازی کامل این سالن حدود 700 میلیون هزینه دارد  اما از آنجایی که قرار است دو ساختمان در دو طبقه ساخته شود چیزی حدود یک و نیم میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.

,

 

,

وی بیان داشت: برای بازسازی این مکان ما احتیاج داریم که ورزشکاران هم جابجا شوند از این سالن تا کارهای تعمیر و بازسازی را بتوانیم انجام دهیم متاسفانه ورزشکاران همراهی نمی کنند و ما سالن 6000هزار نفری انقلاب را برای آن ها در نظر گرفتیم که به خاطر دور بودن و مسافت طولانی که دارد مورد استقبال قرار نگرفت.

,

 

,

معاون پشتیبانی اداره ورزش و جوانان افزود: سالنی که ساخته شود در دو طبقه یک طبقه ان به ورزش های رزمی مثل ووشو قرارمی گیرد.

,

 

,

دارششدر ادامه داد: در شرایط فعلی بارندگی نمی توانیم کار بازسازی و مرمت سقف را انجام دهیم و از اواسط اردیبهشت ماه این کار را انجام می دهیم و تا شهریورماه طول می کشد.

,

 

,

وی گفت: پایه های ساختمان از سنگ لاشه است و بخاطر همین موش ها در آنجا وجود دارد که به هیات گفتیم که کار سم پاشی را انجام دهد چون کاری غیر از این نمی توانیم انجام دهیم و محل نفوذ زیاد است. 

,

 

,

حسن دارششدر در پایان تصریح کرد:حدود یکسال است که وضعیت سالن تکواندو به این حد رسیده است و آب نفوذ کرده و مشکلات را به وجود آورده است و همکاران فنی ما بازدید کردند که مشکلی به لحاظ جانی ورزشکاران را تهدید نمی کند مگر اینکه زلزله 5 رشتری بیاد که قطعا اگر زلزله 5 ریشتری بیاد قطعا 30 تا 40 درصد امکان تجاری و ورزشی تخریب می شود.

,

 

,

, ,

عدم حمایت مسئول پشتیبانی در ترمیم خانه تکواندو

, عدم حمایت مسئول پشتیبانی در ترمیم خانه تکواندو, عدم حمایت مسئول پشتیبانی در ترمیم خانه تکواندو,

دبیر هیات تکواندو بیان داشت: این ساختمان قدیمی است و سقف سالن باید برداشته  شود اما معاون پشتیبانی متاسفانه زیاد همکاری نکردند تا اینکه مدیر کل اداره ورزش امسال قول مساعدت دادند و ایراد از معاون پشتیبانی بوده و همیشه مدعی است که بودجه نیست .

,

 

,

وی ادامه داد: مدیر کل اداره ورزش و جوانان قول تعمیر سقف این سالن را با مبلغ 15میلیون تومان داده است.

,

 

,

تعطیلی خانه تکواندو در راه است

, تعطیلی خانه تکواندو در راه است, تعطیلی خانه تکواندو در راه است,

رئیس هیات تکواندو همدان احسان قنبری گفت: تمام مشکلات سالن تکواندو اعم از فنی و عمرانی را قبول داریم و نیاز به بودجه فراوانی داریم که این سالن کوبیده  و دوباره بازسازی شود.

,

 

,

قنبری بیان داشت: حاضرم سالن را به مدت دو سال تعطیل کنیم تا تعمیر شود و مجددا شروع به کار کند که این حرف یعنی خوابیدن فعالیت های تکواندو کاران به مدت دو سال ، ورزشکاری که باید تمرینات آنها روزانه و مداوم باشد باید منتظر تعمیر سالن باشند و این یعنی پاک کردن صورت مسله به جای حل آن.

,

 

,

رئیس هیات تکواندو جولان موش و سوسک در این سالن را نزدیکی آن به فاضلاب دانست و گفت: فقط در ایام نوروز و چند روز تعطیلی چندین موش در این سالن دیده شده است واعتراض والدین ورزشکاران نشان از حساسیت بالای آن هاست و اینجا یک سالن ورزشی است و مثل خانه نیست که حساسیت نسبت به نظافت آنجا داشته باشیم.

,

 

,

سالن تکواندو از اولویت های اداره ورزش و جوانان است و در حال حاضر از سال 88 و 89 یک سری پروژه ها را در همدان شروع کردیم مثل سالن ورزشی  شورین و دره مرادبیگ که باید اینها به نتیجه برسند تا بتوانیم پروژه دیگری را شروع کنیم ،امیدواریک که سال آینده استارت سالن تکواندو را بزنیم.

,

 

,

سالنی که ساخته شود در دو طبقه یک طبقه ان به ورزش های رزمی مثل ووشو قرارمی گیرد.

,

 

,

در شرایط فعلی بارندگی نمی توانیم کار بازسازی و مرمت سقف را انجام دهیم و از اواسط اردیبهشت ماه این کار را انجام می دهیم و تا شهریورماه طول می کشد.

,

 

,

پایه های ساختمان از سنگ لاشه است و بخاطر همین موش ها در آنجا وجود دارد که به هیات گفتیم که کار سم پاشی را انجام دهد چون کاری غیر از این نمی توانیم انجام دهیم و محل نفوذ زیاد است  .

,

 

,

حدود یکسال است که وضعین سالن تکواندو به این حد رسیده است و آب نفوذ کرده و مشکلات را به وجود آورده است و همکاران فنی ما بازدید کردند که مشکلی به لحاظ جانی ورزشکاران را تهدید نمی کند مگر اینکه زلزله 5 رشتری بیاد که قطعا اگر زلزله 5 ریشتری بیاد قطعا 30 تا 40 درصد امکان تجاری و ورزشی تخریب می شود.

,

 

,

گزارش:محبوبه اکبری

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه