اخبار داغ

رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان:

سهم بخش کشاورزی گلستان از GDP به 23 درصد رسیده است

سهم بخش کشاورزی گلستان از GDP به 23 درصد رسیده است
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با بیان این مطلب که سهم بخش کشاورزی گلستان از GDP به 23 درصد رسیده است اظهار کرد: با توجه به سهم 1.2 درصدی استان از GDP کشور ما باید در هر سال 7000 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از کاسب امین؛ "حسینقلی قوانلو" رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان در دیدار با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان گفت: ارتباط صنعت و دانشگاه امری ضروری است و یک انتخاب نیست زیرا ارتباط این دو حوزه عامل بسیار مهمی در پیشرفت و توسعه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کاسب امین, کاسب امین,

وی با بیان این که دانشگاههای ما باید بسمت کارآفرینی بروند ، گفت : در کشورهای پیشرفته دانشگاهها یک بنگاه اقتصادی با قدرت مالی بالا هستند.

,

قوانلو تصریح کرد: در سالهای 90 و 91 سهم صنعت از GDP استان تنها 5 درصد بود که این میزان در سالهای 93 و 94 به 10 درصد و امروز با تلاشهای صورت گرفته به حدود 14 درصد رسیده است و این در حالی است که بدلایل مختلفی از جمله مشکلات کم آبی سهم بخش کشاورزی از GDP استان از 40 درصد به 23 درصد رسیده است ، در نتیجه دانشگاههای استان باید رویکرد خود را بسمت تامین نیازهای بخش صنعت تغییر دهند.

,

به گفته قوانلو ، امروز بیشترین نیاز واحدهای تولیدی به کاردان ها و تکنیسین های فنی است و این در حالی است که بسیاری از جوانان ما راغب به گذراندن دوره های کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکترا هستند و دانشگاهها باید زمینه تربیت نیروهای مورد نیاز صنعت را فراهم کنند.

,

وی افزود: از آنجا که تحقیق و توسعه امری ضروری و اجتناب ناپذیر برای توسعه صنعت است و اگر واحدی از آن غافل بماند و خود را به بروز نکند بزودی مرگش فرا می رسد ، همه واحدهای تولیدی را به راه اندازی واحد تحقیق و توسعه توصیه کرده و واحدهای تولیدی با بیشتر از 50 نفر کارکن را نیز مجاب به راه اندازی این واحد نموده ایم .

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجازت گلستان اظهار کرد: واحدهای تولیدی فاقد بخش تحقیق و توسعه لازم نیست که حتما تمامی امکانات را در مجموعه خود داشته باشند بلکه کافی است فقط فکر داشته باشند و از امکانات دانشگاهها برای تحقیقات و آزمایشات خود استفاده نمایند .

وی با بیان این که ، در برنامه ششم توسعه کشور پیش بینی شده برای این که به رشد اقتصادی 8 درصدی برسیم باید در سطح کشور بطور متوسط 726 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری نمائیم که برای تحقق آن تنها در سال اول باید 585 تا 600 هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در کشور انجام شود .

قوانلو خاطر نشان کرد: با توجه به سهم 1.2 درصدی استان از GDP کشور ما باید در هر سال 7000 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان داشته باشیم که بدون در نظر گرفتن سهم و نقش تحقیق و توسعه ، کار بسیار سختی است ، اما در برنامه ششم توسعه تاکید شده که 2 درصد از رشد 8 درصدی باید از طریق افزایش بهره وری محقق شود و اینجاست که دانشگاهها می توانند نقش بسیار پر رنگی در تحقق این هدف مهم دولت داشته باشند و به بخش تولید برای رسیدن به افزایش بهره وری کمک کنند.

,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه