اخبار داغ

در کنکور ارشد سال 97 صورت گرفت؛

کاهش 15.6 درصدی داوطلبان کارشناسی ارشد در استان سمنان

کاهش 15.6 درصدی داوطلبان کارشناسی ارشد در استان سمنان
نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 97 دانشگاه سمنان از کاهش 15.6درصدی داوطلبان کارشناسی ارشد استان سمنان خبر داد و گفت: این در حالی است که در مجموع آمار داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد در سطح کشور 11درصد کاهش یافته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پرویز ملک زاده نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 97 دانشگاه سمنان در گفتگو با مرآت گفت: آمار کل داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 97 در استان سمنان، هشت هزار و 933 نفر است که نسبت به پارسال کاهش 15 و شش دهم درصدی را نشان می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با بیان اینکه به دلیل کاهش آمار داوطلبان، نوبت‌های آزمون هم از چهار نوبت به سه نوبت کاهش یافته، افزود: از کل داوطلبان این آزمون در استان چهار هزار و 484 نفر را خانم‌ها و چهار هزار و 449 نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

,

ملک زاده ادامه داد: آمار داوطلبانی که در نوبت صبح روز پنجشنبه با یکدیگر به رقابت می‌پردازند چهار هزار و 179 نفر در 33 رشته و در نوبت بعد از ظهر یک هزار و 109 نفر در 64 رشته هستند.

,

نماینده تام الاختیار برگزاری آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 97 دانشگاه سمنان افزود: در نوبت صبح روز جمعه نیز سه هزار و 645 نفر در 35 رشته در این آزمون علمی شرکت می‌کنند.

,

وی یاد آور شد: کل داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد 97 در کشور، 791 هزار و634 نفر است که نسبت به پارسال کاهش 11 درصدی را نشان می‌دهد.

,

ملک زاده با بیان اینکه آزمون کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 97 روزهای ششم و هفتم اردیبهشت برگزار می شود خاطرنشان کرد: نتایج اولیه این آزمون دهه دوم خرداد و نتایج نهایی نیز دهه اول شهریور اعلام خواهد شد.

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه