اخبار داغ

دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان:

طرح تحول سلامت، تامین اجتماعی را با کسری بودجه روبرو کرد/ بزودی شاهد چالش‌های بزرگی در این سازمان خواهیم بود

طرح تحول سلامت، تامین اجتماعی را با کسری بودجه روبرو کرد/ بزودی شاهد چالش‌های بزرگی در این سازمان خواهیم بود
دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان با انتقاد از تحمیل بخشی از هزینه‌های طرح تحول سلامت بر سازمان تامین اجتماعی گفت: در صورت ادامه روند کنونی شاهد بروز چالش‌های بزرگی در این سازمان خواهیم بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، حبیب الله محقق دبیر اجرایی خانه کارگر استان سمنان در جمع خبرنگاران گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی 40 سال است که سرانه درمان کارگران را می‌گیرد اما خدمت مناسبی به این قشر ارائه نمی‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

دبیر اجرایی خانه کارگر استان با انتقاد شدید از مصوبه بهمن ماه مجلس شورای اسلامی برای واریز سهم درمان بیمه‌شدگان تامین اجتماعی به حساب خزانه اظهار کرد: متاسفانه بر اساس این مصوبه قرار است سازمان تامین اجتماعی نه بیست و هفتم حق بیمه بیمه‌شدگان را به حساب دولت واریز کند که این امر برخلاف قانون اساسی و قوانین تامین اجتماعی است.

,

محقق افزود: از آنجایی که نمایندگان مجلس در این حوزه واقعا ناآگاه بودند سازمان تامین اجتماعی از این پس باید برای بازگرداندن منابع خود، گردنش را پیش دولت کج کند.

,

وی با بیان اینکه صندوق تامین اجتماعی بزرگترین صندوق خصوصی خاورمیانه است گفت: باید پرسید شما با چه جراتی حقوق بخش زیادی از بازنشستگان و کارگران زحمت‌کش را نادیده گرفتید؟

,

دبیر اجرایی خانه کارگر استان در پاسخ به سوال خبرنگار مرآت در خصوص علت این کار نیز تصریح کرد: تا پیش از اجرای طرح تحول سلامت، سازمان تامین اجتماعی با کسری بودجه مواجه نبود اما دولت در طول اجرای این طرح نه تنها سرانه درمان را به صندوق تامین اجتماعی پرداخت نکرده است بلکه منابع هنگفتی را نیز از این صندوق برای اجرای طرح تحول سلامت هزینه کرده است.

,

محقق، کسری بودجه سازمان تامین اجتماعی را بین 30 تا 40 هزار میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: هیات امنای سازمان تامین اجتماعی مجبور شده است برای سال‌جاری بودجه دو دوازدهم را درنظر بگیرد و اگر این مشکل مرتفع نشود قطعا شاهد چالش‌های بزرگی در صندوق تامین اجتماعی خواهیم بود.

,

وی با ابراز تاسف از تایید مصوبه مذکور توسط شورای نگهبان ادامه داد: باوجود اینکه در ایام بررسی این مصوبه شاهد برگزاری اعتراضات گسترده کارگران بودیم اما متاسفانه این اعتراضات راه به جایی نبرد.

,

دبیر اجرایی خانه کارگر استان با بیان اینکه این موضوع در پرداخت‌های سازمان تامین اجتماعی مشکل ایجاد خواهد کرد گفت: پیش‌بینی می‌کنیم تامین اجتماعی در ماههای آینده برای پرداخت حقوق مستمری‌بگیران دچار مشکلات فراوان شود کما اینکه پرداختی سال جاری نیز با تاخیر چند روزه مواجه شد.

,

محقق این اتفاق را زنگ خطری برای مسئولان دولت و مجلس دانست و خاطرنشان کرد: سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر با کمبود نقدینگی جدی روبرو شده است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه