اخبار داغ

رئیس اداره هواشناسی اردستان:

کاهش ۵۸ درصدی بارش ها در استان/ اصفهان جزء هشت استان کم بارش کشور است

کاهش ۵۸ درصدی بارش ها در استان/ اصفهان جزء هشت استان کم بارش کشور است
رئیس هواشناسی اردستان گفت: استان اصفهان نسبت به سال گذشته ۵۸درصد کاهش بارش داشته و از نظر کاهش بارش جزء هشت استان کم بارش کشور محسوب می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ جواد رمضانپور در گفت و گو با صاحب نیوز؛ اظهار کرد: 28 استان کشور از نظر بارش بلند مدت با کاهش همراه بوده که استان اصفهان در این کاهش ها جزء هشت استان اول کشور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

وی افزود: تنهااستانهای آذربایجان و اردبیل توانسته اند به نرم واقعی خود برسند و بقیه استانها با کاهش همراه بوده  که 60درصد کاهش بارش را نسبت به بلند مدت شاهد هستیم.

,

رئیس هواشناسی اردستان گفت: دو سوم منطقه ایران دارای اقلیم گرم و خشک بوده  که در کاهش بارش ها موثر و این شرایط فقط برای استان اصفهان نبوده و بررسی وضعیت بارش های سایر استان نسبت به سال گذشته هم نشان دهنده کاهش باران است.

,

رمضانپور با بیان اینکه استان اصفهان نسبت به سال گذشته 58درصد کاهش بارش داشته، تصریح کرد: استان اصفهان از نظر کاهش بارش جزء هشت استان کشور محسوب می شود.

,

وی تاکید کرد: میزان بارش سال زراعی امسال شهرستان اردستان تا چهارم اردیبهشت97 به میزان 69و دو دهم میلیمتر بوده است.

,

رئیس هواشناسی اردستان خاطرنشان کرد: از سال گذشته تا این زمان شهرستان اردستان87/6 دهم میلیمتر بارش داشته و بارش بلند مدت آن 104میلیمتر است که نسبت به بلند مدت33درصد کاهش داشته و نسبت به سال قبل هنوز21درصد کاهش را نشان می دهد.

,

رمضانپور همچنین آخرین بارش شهرستان اردستان در سوم اردیبهشت را 13/5 میلیمتر  اعلام کرد و افزود: اکثر شهرستان های استان از این نعمت الهی برخوردار شده اند.

,

وی تصریح کرد: کل مساحت 12 هزار کیلومتری شهرستان اردستان در سال های 96 و 97 شاهد 50 میلیمتر بارش بوده است.

,

رمضانپور افزود: میانگین وضعیت بارش استان اصفهان در سال زراعی جاری، 43میلی متر بوده که نسبت به مشابه بلند مدت 66درصد کاهش داشته است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه