اخبار داغ

جلب مشارکتهای مردمی بنیادی ترین چشم انداز میراث فرهنگی میبد

جلب مشارکتهای مردمی بنیادی ترین چشم انداز میراث فرهنگی میبد
برنامه ها و عملکرد اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد برای تحقق سیاست های این شهرستان تدوین و تبیین شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از میبد خبر، «ساشا ریاحی مقدم» معاون میراث فرهنگی استان یزد در این زمینه بیان داشت: با توجه به ضرورت و اهمیت ارائه برنامه ها و چشم اندازهای کلان در حوزه میراث فرهنگی اهم این برنامه ها در اولین ماه از سال جدید اعلام می شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میبد خبر,

وی یکی از این برنامه ها را ساماندهی و معرفی محورهای فرهنگی و تاریخی و گردشگری این شهرستان برشمرد و گفت: مهمترین محورهای فرهنگی و تاریخی شهرستان میبد که در سال جاری در برنامه ساماندهی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد قرار دارد باید از محور نارین قلعه – شاه عباسی، مهرجرد، فیروز آباد، بفروئیه و ندوشن نام برد.  

,

ریاحی مقدم یکی دیگر از برنامه های معاونت میراث فرهنگی در شهرستان میبد را احیای سازه های آبی این شهرستان عنوان داشت و این سازه های آبی را در شهرستان میبد شامل آسیاب ها، آب انبارها، قنوات و حمامها برشمرد.

,

معاون میراث فرهنگی استان یزد با اشاره به مبحث عرصه و حریم بافتها و بناهای تاریخی، از آزاد سازی حریم درجه یک نارین قلعه و شارستان میبد به عنوان یکی دیگر از چشم اندازهای اداره میراث فرهنگی شهرستان میبد در سال جاری عنوان کرد.

,

وی یکی از وظایف معاونت میراث فرهنگی را حفظ و احیاء بافتهای تاریخی دانسته و از حفظ و احیاء بافتهای تاریخی شهرستان میبد در سال جاری با همکاری شهرداری ها و دهیاریهای شهرستان خبر داد.

,

ریاحی مقدم در ادامه توسعه کمی و کیفی اقامتگاههای بوم گردی و هتل رستوران های سنتی را از دیگر چشم اندازهای معاونت میراث فرهنگی در شهرستان میبد دانست.

,

وی در پایان  با اشاره به اهمیت اقشار مختلف جامعه در نیل به اهداف میراث فرهنگی از جلب مشارکت مردمی به عنوان یکی از بنیادی ترین چشم اندازهای میراث فرهنگی در سال اخیر در شهرستان میبد نام برد.

,

انتهای پیام/اد

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه