اخبار داغ

با تأیید مجلس سنا؛

پامپئو وزیر خارجه آمریکا شد

پامپئو وزیر خارجه آمریکا شد
مجلس سنای آمریکا صلاحیت «مایک پامیئو» برای تصدی سمت وزیر خارجه آمریکا را تأیید کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجلس سنای آمریکا روز پنجشنبه صلاحیت «مایک پامیئو» را برای تصدی سمت وزیر خارجه آمریکا تأیید کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

«مایک پومپئو» که ماه گذشته از سوی «دونالد ترامپ» به عنوان گزینه پیشنهادی تصدی ریاست وزارت خارجه آمریکا مطرح شد، پیش از این ریاست سیا را بر عهده داشت. وزیر خارجه قبلی آمریکا «رکس تیلرسون» بود که رئیس‌جمهور آمریکا پامپئو را به عنوان جایگزین او معرفی کرد.

,

«پامپئو» یکی از تندروترین چهره‌ها در آمریکا علیه ایران است و بارها خواستار لغو توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ شده است. او همچنین در میزگردی در سال ۲۰۱۴ پیشنهاد بمباران تأسیسات هسته‌ای ایران را داده بود. 

,

این افسر بازنشسته ارتش، و فارغ التحصیل مدرسه حقوق «وست‌پوینت» و هاروارد همچنین به دلیل حمایت از تکنیک‌های خشن شکنجه علیه مظنونان تروریسم مورد انتقاد گروه‌های حقوق بشری قرار دارد. 

,

پامپئو قبل از تصدی ریاست سیا، نماینده ایالت کانزاس در مجلس سنای آمریکا بود. 

,

انتصاب او به این سمت چند هفته قبل از فرارسیدن ضرب‌الاجل برجامی ترامپ صورت می‌گیرد. 

,

«دونالد ترامپ» روز 22 دی‌ماه در جدیدترین اقدام خود ضد برجام تهدید کرد ممکن است آخرین باری باشد که رفع تحریم‌های هسته‌ای علیه ایران به موجب مفاد این توافق را تمدید می‌کند. 

,

او به نمایندگان کنگره و دولت‌های اروپایی ضرب‌الاجل داد تا فرارسیدن موعد بعدی تعلیق تحریم‌ها در روز 12 ماه می (22 اردیبهشت‌ماه) برای «اصلاح معایب فاجعه‌بار» برجام اقدام کنند و گرنه آمریکا را از توافق هسته‌ای خارج خواهد کرد. 

,

انتهای پیام/ن

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه