اخبار داغ

سرما به سردرختی های ۱۷ استان خسارت زد

سرما به سردرختی های ۱۷ استان خسارت زد
معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی گفت:سرمای اواخر فروردین خسارت های زیادی به باغ های 17 استان کشور وارد کرد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از ایرنا ، محمد علی طهماسبی روز پنجشنبه در بازدید از باغ های خسارت دیده اردبیل افزود: اردبیل ، زنجان ، قزوین و بخشی از استان تهران ، بخشی از استان قم و آذربایجان شرقی دچار خسارت بیشتری ناشی از سرما شدند و محصولات گردو ، سیب ، زرد آلو ، آلبالو ، گیلاس و آلو در برخی از مناطق به میزان 100 درصد خسارت دیدند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی تاکید کرد که راه مبارزه با سرمازدگی باغ ها استفاده از ارقام دیر گل ده و مقاوم به سرما است و کشت آن میزان خسارت های وارده را کاهش می دهد. 
او همچنین گفت: اقدامات ارزشمندی در زمینه مقابله با سرما در باغ ها توسط سازمان جهاد کشاورزی انجام شده که توزیع و گسترش ارقام چندلر در درختان گردو است که دیر گل بوده و پس از سپری شدن سرمای دیر رس بهاره فعالیت های رویشی خود را آغاز می کند. 
وی افزود: کشاورزان باید برای مقابله با سرما و دیگر شرایط نامساعد محیطی از آخرین تکنولوژی و فناوری های لازم استفاده کنند و دراین رابطه دستگاههای مولد باد هیترهای باغی و دستگاههای تولید مه به صورت ارزان قیمت آن هم با استفاده از تسهیلات باغی در اختیار باغداران قرار می گیرد. 
 معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی در سفر خود به استان اردبیل از باغ های شهرستان های کوثر ، مشگین شهر و نمین بازدید می کند. 
اردبیل جزو 10 استان کشور در زمینه فراوانی وقوع حوادث طبیعی به شمار می رود و هر از گاهی بروز حادثه هایی مانند زمین لرزه ، رانش زمین ، سیل ، خشکسالی ، صاعقه ، طوفان ، سرمازدگی ، برف سنگین ، سرما و یخبندان شدید خسارت ها و تلفات زیادی بر جای می گذارد. 
استان اردبیل دارای 225 هزار هکتار اراضی آبی ، 515 هزار هکتار اراضی دیم و 41 هزار هکتار اراضی باغی است که سالانه بیش از 4.5 میلیون تن انواع محصولات زراعی ، باغی و دامی را تولید می کند. 

,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه