اخبار داغ

مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در گفت و گو با دانا:

تلگرام مشغول تولید و تزریق محتوای نامناسب در جامعه است/ تکنولوژی که توسط بیگانه ساخته شود برای ما بدون آسیب نخواهد بود

تلگرام مشغول تولید و تزریق محتوای نامناسب در جامعه است/ تکنولوژی که توسط بیگانه ساخته شود برای ما بدون آسیب نخواهد بود
مدیر عامل بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی گفت: تلگرام با تو جه به سابقه ای که دارد ثابت کرده است که فضای مناسب و مطمئنی را نمی تواند در اختیار کاربران قرار بدهد.
[

حجت الاسلام و المسلیمن مهدی شریعتی تبار مدیر عامل  بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در گفت و گو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: فضای مجازی و شبکه های اجتماعی یک تکنولوژی و ابزارارتباطی است که هم می توان از این ابزاراستفاده های درست و بهینه و هم استفاده نامشروع و ضد فرهنگی، اجتماعی و سیاسی کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: وقتی از یک ابزار یا تکنولوژی استفاده می کنیم که توسط عناصر بیگانه و سواستفاده گر ساخته شده باشد حتما باید بدانیم که برای ما بدون آسیب نخواهد بود.

,

 

,

حجت اسلام شریعتی با بیان اینکه مدیریت و هدایت تلگرام در خارج کشور انجام می شود، گفت: این پیام رسان با تولید و تزریق محتوای نامناسب و مضر به لحاظ فرهنگی، سیاسی و امنیتی به جامعه  آسیب های جبران ناپذیری را وارد کرده است لذا شایسته است از شبکه های اجتماعی داخلی که مطمئن و مدیریت آنها در داخل کشورهستند استفاده شود.

,

 

,

وی افزود: تلگرام با تو جه به سابقه ای که دارد ثابت کرده که فضای مناسب و مطمئنی را نمی تواند در اختیار کاربران قرار بدهد.

,

 

,

مدیر عامل  بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی در پاسخ به این سوال که وظیفه مسئولین در مقابله با تهدیدات پیام رسان های خارجی چیست؟ گفت: نظام اسلامی در فرهنگ، تعلیم و تربیت جامعه مسئول است، از حقوق مردم برحکومت اسلامی است که فضاهای رشد و بالندگی سالم را برای جامعه فراهم کند و اگرزمانی تهدیدی مانند همین شبکه های مجازی بخواهد که این مسیر سلامت را زیر سوال ببرد مسئولین باید هرچه سریعتر ورود و مشکل را برطرف کنند.

,

 

,

حجت اسلام شریعتی درخصوص وظیفه مردم درمقابله با تهدیدات فضای مجازی گفت:  مردم نیز در این خصوص وظایفی دارند؛ وقتی شما خود را یک مسلمان می دانید پس باید به اصول و ارزش های دینی و اجتماعی خود احترام بگذارید، باید شبکه اجتماعی را انتخاب کنید که براساس منافع و مصالح دینی باشد.

,

 

,

وی افزود: شکی نیست که برای هر فیلتری، فیلتر شکن وجود دارد اما مردم نباید نسبت به ارزش های انسانی و فرهنگی خود بی تفاوت باشند، هر انسانی همان مقدار که در برابر سلامت جسم خودش مسئول است نسبت به سلامت روح و روان و اخلاقیات نیز مسئول است پس مردم و مسئولین همه باید دست در دست هم بدهند تا دشمنی که به نقل از حضرت علی (ع) همیشه بیدار است نتواند با توطئه و نیرنگ به ما لطمه بزند.

,

انتهای پیام/گ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه