اخبار داغ

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با دانا:

نقض حاکمیت ملی و اقتصادی کشورها از اهداف پیام رسان های خارجی است/ پول مجازی؛ یکی از مهمترین تهدیدات تلگرام

نقض حاکمیت ملی و اقتصادی کشورها از اهداف پیام رسان های خارجی است/ پول مجازی؛ یکی از مهمترین تهدیدات تلگرام
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: یکی از تهدیدات شبکه های اجتماعی همین پول های مجازی است همچنین یکی از اهداف و کارکرد شبکه های پیام رسان خارجی نقض حاکمیت ملی و اقتصادی کشورها است که در همه دنیا نیز این موضوع مطرح است.
[

عامر کعبی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا، با تاکید بر آسیب های پیام رسان های خارجی بر اقتصاد ایران اظهار داشت: فضای مجازی مسیر جدیدی را برای کسب و کارهای نوین ایجاد کرده است که خدماتی را به مردم از این طریق ارائه می کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی افزود: روش های جدید کسب و کار در فضای مجازی یک عیب اصلی و اساسی دارد و آن این است که پایه و اساس این فعالیت اقتصادی در یک پیام رسان خارجی مانند تلگرام است که از طرفی مدیریت آن در خارج کشور قرار دارد و هر لحظه مدیریت این شبکه می تواند این خدمات را به یک باره قطع کند و یا هرگونه اختلال و دخل و تصرفی را در این مسیر ایجاد کند که یک خطری بزرگی برای فعالیت های اقتصادی محسوب می شود.

,

 

,

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس ادامه داد: اگر همین اشتغال و فعالیت در شبکه های پیام رسان داخلی شکل بگیرد از یک اطمینان و پایداری بلند مدتی برخوردار می شود و از طرفی نیز شبکه های پیام رسان  داخلی با قابلیت هایی که دارند می توانند خدمات بهتر و جدیدتری را به مردم ارائه کنند.

,

 

,

وی در خصوص راه اندازی پول مجازی تحت عنوان "گرام" در شبکه پیام رسان تلگرام، گفت: یکی از تهدیدات شبکه های اجتماعی همین پول های مجازی است همچنین یکی از اهداف و کارکرد شبکه های پیام رسان خارجی نقض حاکمیت ملی و اقتصادی کشورها است که در همه دنیا نیز این موضوع مطرح است.

,

 

,

کعبی ادامه داد: در فروش ارزهای مجازی از طریق تلگرام  هیچگونه نظارت و کنترلی از طرف دولت اعمال نمی شود و هر لحظه هرگونه تهدید و مخاطره ای ممکن است سرمایه افراد را  تهدید کند و یا کل سرمایه به یکباره از بین برود، همچنین در فضای مجازی هیچ کسی با هویت شخص حقوقی شناخته شده ای که بخواهد از لحاظ حقوقی پاسخگو باشد وجود ندارد.

,

 

,

وی در خصوص چگونگی اشراف اقتصادی توسط پیام رسان های خارجی بر کشورمان، گفت: وقتی که اطلاعات گسترده ای از کشورمان در اختیار یک مجموعه ای در فضای مجازی قرارمی گیرد آنها قطعا این اطلاعات را تحلیل و برنامه ریزی می کنند و در خصوص علایق مشتریان و اعمال کنترل بر بازار و بازاریابی برای گروهی از کالا های خاص استفاده می کنند که همه اینها میتواند به اقتصاد ملی یک کشور آسیب برساند و باعث اشراف اقتصادی بر آن کشور شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه