اخبار داغ

کارشناس فضای مجازی در گفتگو با دانا:

مسئولین با اختصاص پهنای باند بیشتر از پیام رسان های داخلی حمایت کنند

مسئولین با اختصاص پهنای باند بیشتر از پیام رسان های داخلی حمایت کنند
کارشناس فضای مجازی گفت: مسئولین قصد حمایت از پیام رسان های داخلی را دارند نباید فقط بگویند شما به سمت پیام رسان های داخلی بیایید بلکه باید حمایت زیر ساختی هم بشود به عنوان مثال سرور و پهنای باند بیشتری را به آنها اختصاص بدهند.
[

یاسر سلیمانی کارشناس فضای مجازی در گفت و گو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا اظهار داشت: درخصوص آسیب های تلگرام موضوعات زیادی وجود دارد که پیش تر در باره آنها صحبت های شده است اما  دو آسیب عمده وجود دارد که جا دارد اینجا به آنها پرداخته شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

 

,

وی ادامه داد: یکی از آسیب ها وابسته سازی کسب و کارهای به فضای تلگرام است، به این صورت که اگرشخصی کسب و کاری داشته باشد و بخواهد آن را در فضای آنلاین ببرد اولین انتخاب استفاده از بستر تلگرام است در این حال تمرکز بر تلگرام اینقدر زیاد می شود که استفاده ابزاری از آن جای خود را به وابستگی به تلگرام می دهد وخطرش اینجاست که به ابزاری وابسته شده ایم که هیچ کنترلی رو آن نداریم.

,

 

,

این کارشناس فضای مجازی افزود: این تهدید نیز وجود دارد که مدیران تلگرام هر لحظه که بخواهند می توانند آن را از دسترس خارج کنند که باعث می شود یکدفعه همه آن کسب و کارها بخوابد.

,

 

,

وی ادامه داد: صاحبان کسب و کارها باید به این دانش برسند که استفاده از بستر فضای مجازی برای کسب و کار صرفا تلگرام نیست بلکه تلگرام یک ابزار است.

,

 

,

این کارشناس ارتباطات یکی دیگر از آسیب های تلگرام را اینطور توضیح داد: ما با حضور در تلگرام امکان تاثیر گذاری جهانی را از خودمان سلب می کنیم، زیرا استفاده از تلگرام مانند ماندن در یک جزیره است که همه ما با دود به همدیگر پیام می رسانیم که به غیر ازساکنان این جزیره هیچ کس دیگر این پیام ها را نمی بیند و نهایت تاثیر که داریم روی همدیگر است که این خود نیز باعث به وجود آمدن اختلافات در بین خودمان می شود.

,

 

,

سلیمانی درخصوص اهمیت جایگزینی پیام رسان های داخلی به جایی پیام رسان های خارجی گفت: ظهور پیام رسان های داخلی خیلی کمک می کند که فضای مجازی بسیار مطمئن تر شود ولی نکته ای که وجود دارد این است که فرض کنیم ما مردم را ازسمت پیام رسان های خارجی به سمت پیام رسان های داخلی ببریم حالا اگر نتوانیم از آنها به خوبی پشتیبانی کنیم قطعا به پیام رسانهای داخلی اعتماد نخواهند کرد و خارجی ها نیز در این زمینه بیکار نمی نشینند و نرم افزار های جدید ارائه می کنند.

,

 

,

وی ادامه داد: وقتی مسئولین قصد حمایت از پیام رسان های داخلی را دارند نباید فقط بگویند شما به سمت پیام رسان های داخلی بیایید بلکه باید حمایت زیر ساختی هم بشود به عنوان مثال سرور و پهنای باند بیشتری را به آنها اختصاص بدهند.

,

این کارشناس فضای مجازی در پایان گفت: وقتی دولت وظیه خودش را به درستی انجام داد و مردم نیز حمایت کردند، حالا خود پیام رسان ها وظیفه دارند که گام به گام با تغییرات روز دنیا خودشان را به روز کنند و امکانات و آپشن ها جدید را اضافه کند مانند همین پیام رسان های خارجی که از ابتدای آمدن امکانات خاصی را به کاربران خودشان ارائه نمی کردند به مرور زمان جذابیت ها که اکنون داردند را اضافه کردند.

,

انتهای پیام/گ

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه