اخبار داغ

دخالت فرماندار نهبندان قبول‌شدگان در آزمون استخدامی را بلاتکلیف گذاشته است/ نهادهای نظارتی حق جوانانِ پذیرفته‌شده در آزمون را پیگیری کنند

دخالت فرماندار نهبندان قبول‌شدگان در آزمون استخدامی را بلاتکلیف گذاشته است/ نهادهای نظارتی حق جوانانِ پذیرفته‌شده در آزمون را پیگیری کنند
بعد از دخالت فرماندار نهبندان در آزمون استخدامی جهت استخدام فردِ موردنظرش، با پیگیری قبول‌شدگان در آزمون، آقای فرماندار موفق به انجام قصدش نشد اما قبول‌شدگان همچنان بلاتکلیف هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، اواخر بهمن‌ماه 1395 بود که گزارشی با عنوان دخالت فرماندار نهبندان در استخدام نیروی بخشداری مرکزی آن شهرستان در پایگاه خبری تحلیلی خاورستان، منتشر شد. در آن گزارش آمده بود، ‌اصغر نظافت فرماندار نهبندان بدون درنظر گرفتن قوانین، به آزمونِ کتبی، گزینشِ حضوری نیز اضافه کرده و با وجود این‌که نامِ فردِ موردنظر فرماندار در بین سه نفر اول نبوده، 14 نفر را فراخوان زدند تا بتوانند فرد موردنظرشان را استخدام کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, دخالت فرماندار نهبندان در استخدام نیروی بخشداری مرکزی آن شهرستان,

 

,

متن کامل گزارش را از این‌جا بخوانید.

, این‌جا,

 

,

انتشار آن گزارش باعث شد تا فرماندار نهبندان نتواند خلاف قانون عمل و فرد موردِ نظرش که در بین سه نفر اول در آزمون کتبی نبود را استخدام کند.

,

 

,

اما بعد از گذشت بیش از یک‌سال از آن موضوع، همچنان افراد پذیرفته شده در آزمون، بلاتکلیف هستند و اقدامی در جهت بکار گیری آن‌ها انجام نشده است.

,

 

,

بعد از انتشار گزارش قبلی، فرماندار نهبندان در کانالی که هرازگاهی از آن در جهت منافع خودش استفاده می‌کند و خبر یا جوابیه‌ای می‌دهد، پاسخی در این خصوص داد.

,

 

,

یک منبع آگاه در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: در ابتدای جوابیه، جهت تشویش افکار عمومی و به حاشیه‌راندن اصل موضوع و دورکردن ذهن‌ها از تخلف فرماندار، موضوع را به بخشدار قبلی ربط داده و با سخنی نادرست، گفته قول‌هایی داده شده! در صورتی که این‌گونه نیست و افراد برتر، باتلاشی که داشتند توانستند بهترین نمره را کسب کنند.

, خاورستان,

 

,

وی افزود: دروغ دیگری که فرماندار نهبندان بیان کرده، نام فردی را آورده و مدعی شده او، حائز بهترین نمره شده در صورتی که این فرد، حتی جزو 5 نفر اول در آزمون کتبی نبوده است.

,

 

,

وی اظهار کرد: در ابتدا قرار نبود گزینش حضوری صورت گیرد اما فرمانداری، گزینش حضوری را در آزمون قرار داد و بعد از این‌که فردِ موردِ نظر فرماندار نهبندان، در آزمون کتبی نفر هشتم شد، در صورتی که باید از بین همان سه نفری که بهترین نمره را کسب کرده بودند، یک نفر انتخاب می‌شد، آقای فرماندار به ناحقی اعلام کرد که هر 14 نفر را باید فراخوانی و مصاحبه کنیم!

,

 

,

وی تصریح کرد: در هیچ نامه‌ای به هسته گزینش استانداری، فردی که با نادرستی نام او را به عنوان فرد اول بیان کردند، نامش بیان نشده است. 

,

 

,

وی گفت: در قسمت دیگری از جوابیه، جناب فرماندار بار دیگر با به حاشیه‌راندن اصل موضوع، مطلبی در خصوص یک خانم بیان کرده اما سؤال این‌جاست که این موضوع چه ارتباطی با تخلف آقای فرماندار در آزمون استخدامی دارد؟! اگر ایشان مدعی هستند که حافظ حق هستند، پاسخ دهند چرا با ناحقی سعی کردند فردی که وابسته به جناح ایشان است و حتی جزو 5 نفر برتر در آزمون استخدامی نبوده را استخدام کنند؟!

,

 

,

این منبع آگاه اظهار کرد: در بخش دیگری بیان کردند فردِ موردِ نظر آقای فرماندار، مهندس عمران و عضو نظام مهندسی است و افرادِ دیگر، فوق‌دیپلم هستند که در این خصوص از آقای فرماندار می‌خواهم قوانین را مطالعه کنند.

,

 

,

قانون

, قانون,

 

,

 

,

وی گفت: در کتاب مجموعه قوانین و مقررات دهیاری‌های و مدیریت امور روستایی در بخش آیین نامه استخدمی دهیاری‌هایی کشور مصوب 07/04/1383 هیأت وزیران آمده است: ماده 5: داوطلبان استخدام در دهیاری باید دارای کلیه شرایط زیر باشند: چ: دارابودن حداقل گواهینامه پایان دوره متوسطه (دیپلم).

,

 

,

وی تصریح کرد: طبق قانون، در شرایط آمده افراد حداقل باید دیپلم داشته باشند که سخن فرماندار کاملا نادرست است.

,

 

,

وی افزود: اگر فرد موردِ نظر آقای فرماندار جزو سه نفرِ برتر و با نمره برابر می‌شد، در آن موقع می‌شد گفت مدرک بالاتر و حضوردر نظام مهندسی و موارد دیگر، اولویت فرد را بالا می‌برد اما زمانی که آن فرد، رتبه هشتم را در آزمون کسب کرده، چرا فرماندار می‌خواهد ناحقی کند؟ البته این موضوع نیز وجود دارد که آن فرد، براساس اطلاعی که دارم مجوزی از نظام مهندسی ندارد.

,

 

,

 

,

نامه

, نامه,

 

,

وی گفت: با توجه به نامه اداره کل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری خراسان جنوبی به دفتر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی، مجوز صادر شده و باتوجه به افزایش صددرصدی اعتبارات در سال ۹۶، برگزاری این آزمون دارای اعتبار بوده است.

,

 

,

این منبع آگاه تصریح کرد: با پیگیری فرمانداران قبلی نهبندان، زمینه به کارگیری یک نفر کاردان عمران در بخشداری نهبندان فراهم شد که صدور مجوز به زمان فرماندار فعلی رسید اما با دخالت نظافت فرماندار فعلی نهبندان، این روزنه امید در دولت تدبیر و امید تبدیل به تبخیر امید برای جوانان شد.

,

 

,

وی گفت: تاکنون مکاتباتی با فرمانداری نهبندان داشته‌ایم اما پاسخی نداده‌اند که درخواست داریم پاسخ مکاتبات در طول این مدت را جهت حصول نتیجه ارائه کنند.

,

 

,

وی گفت: حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور در خرداد سال گذشته در جمع وزیران گفت "نمی‌پذریم هرکس در هر شهر با سلیقه خود با زندگی مردم بازی کند. هیچ‌کس در کشور بالاتر از قانون نبوده و اصل بر قانون‌گرایی است".

, رئیس جمهور,

 

,

وی اظهار کرد: امیدوارم این اقدام فرماندار نهبندان از سوی نهادهای نظارتی پیگیری شود و هرچه زودتر تکلیف قبول‌شدگانی که با داشتن شرایط لازم و به صورت قانونی در آزمون شرکت کردند و رتبه برتر را کسب کردند، مشخص شود و ان‌شاءالله ناحقی صورت نگیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه