اخبار داغ

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان کرد؛

تلگرام تهدیدی برای نظام فرهنگی و سیاسی کشور است/ تعلل دولت در توسعه زیرساخت‌های پیام‌‌رسان‌های داخلی

تلگرام تهدیدی برای نظام فرهنگی و سیاسی کشور است/ تعلل دولت در توسعه زیرساخت‌های پیام‌‌رسان‌های داخلی
سعیدی گفت: تصمیم نظام مبنی بر تعیین و تکلیف تلگرام است و باید به تدریج این اتفاق رخ دهد که هم پیام‌رسان‌های داخلی به وضعیت مطلوبی برسند و هم کسانیکه در خصوص آنها مساله کسب و کار مطرح می‌شود بتوانند به پیام‌رسان‌های داخلی منتقل شوند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمداسماعیل سعیدی در گفت‌وگو با  آناج در خصوص فیلتر تلگرام اظهار داشت: معتقدم این موضوع تهدید فرهنگی، سیاسی، اقتصادی و امنیتی است و از هر جهت تلگرام با توجه به عملکرد، سیاست و برنامه‌ریزی مدیرانش درصدد فرو ریختن ساختارهاست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی ادامه داد: با توجه به دلایل مختلف شکی در این موضوع نیست و این مساله نیز برای همگان محرز می‌باشد، تمامی کسانی که دلسوزان انقلاب هستند حاضر نیستند شاهد فروپاشی نظام فرهنگی و اقتصادی کشور باشند به دلیل اینکه تلگرام این شرایط را به وجود آورده است.

,

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو با بیان اینکه تصمیم نظام مبنی بر تعیین و تکلیف تلگرام است، عنوان کرد: باید به تدریج این اتفاق رخ دهد که هم پیام‌رسان‌های داخلی به وضعیت مطلوبی برسند و هم کسانیکه در خصوص آنها مساله کسب و کار مطرح می‌شود بتوانند به پیام‌رسان‌های داخلی منتقل شوند و با اطمینان خاطر به فعالیت در پیام رسان داخلی بپردازند.

,

وی افزود: به همین جهت کارها مقداری کند و با تاخیر پیش می‌رود اما نهایتا این اتفاق باید رخ دهد؛ زیرا آسیب‌ها و مشکلات تلگرام کاملا آشکار و محرز است.

,

سعیدی در پاسخ به این سوال که با توجه به ضعف پیام رسان‌های داخلی آیا آنها توانایی جایگزینی تلگرام را دارند یا خیر، تصریح کرد: مدتی است که به دولت تکلیف شده که زیرساخت‌های پیام رسان داخلی را فراهم کرده و توسعه دهند اما در این زمینه تا به امروز ورود جدی پیدا نکرده‌ایم اگرچه در این مدت کوتاه حرکت‌های خوبی انجام گرفته است.

,

وی گفت: بنده پیگیر این مساله هستم و از وزیر ارتباطات نیز سوال پرسیده‌ام که چرا این اتفاق زودتر رخ نداد و به موقع گسترش نیافت، مطمئنم اگر اندکی دست پیام رسان‌های داخلی را بگیریم می‌توانند خودشان را به سطح بالایی برسانند اگرچه برخی پیام رسان‌های خارجی مانند همین تلگرام پشتوانه‌ای که دارند هم پشتوانه مالی و هم سیاسی بود؛ فلذا بعید نیست که اینها برخی برنامه‌ها را از طریق بعضی از نرم‌افزارها برای ایجاد اختلال آماده کنند.

,

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به اینکه برخی می‌خواهند پیام رسان‌های داخلی را زیر سوال ببرند، توضیح داد: بعید نیست که در آینده سعی کنند با ایجاد برخی شرایط اعتماد مردم را نسبت به پیام رسان‌های داخلی سلب کنند اما معتقدم این مساله گذرا خواهد بود و نمی‌تواند دائمی باشد.

,

وی خاطرنشان ساخت: هم از جهت مقابله با برخی تهدیدات و اقدامات ایذایی که دشمنان و کسانی که منافعشان در تلگرام است و هم برای بالا بردن ظرفیت جایگزینی تلگرام و پاسخگویی به مردم ظرفیت و آمادگی وجود دارد.

,

سعیدی با تاکید بر امنیت پیام رسان‌های داخلی ابراز کرد: مقام معظم رهبری هم به عنوان ولی‌فقیه و هم مجتهد جامع الشرایط تکلیف را روشن کرده و فتوایی هم در ارتباط با تامین امنیت این پیام‌رسان‌ها صادر کردند فلذا مردم هیچگونه احساس نگرانی در این خصوص نکنند، در حال حاضر تلگرام است که هیچگونه امنیتی ندارد و تمام اطلاعات ما در دسترس آنهاست.

,

وی تصریح کرد: آنها از این اطلاعات سواستفاده می‌کنند و بارها این مساله ثابت شده که این اطلاعات را در اختیار سرویس‌های امنیتی و جاسوسی آمریکا و انگلیس قرار می‌دهند و در بحران‌های سیاسی و امنیتی و اجتماعی هم استفاده شدید از آن می‌شود، آنها حتی به اطلاعات شخصی افراد هم دسترسی دارند و هیچگونه ابزار کنترلی نیز در دست ما وجود ندارد.

,

این نماینده مجلس در پایان خاطرنشان ساخت: پیام رسان‌های داخلی ابزار کنترلی و سیستم قضایی دارند و بدون اجازه سیستم قضایی کسی نمی‌تواند به اطلاعات افراد دسترسی پیدا کند، مردم بدانند با اعتماد می‌توانند از پیام‌رسان‌ها استفاده کنند زیرا هیچگونه نقصی در این خصوص نداریم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه