اخبار داغ

تبدیل خاورمیانه به یک انبار بزرگ سلاح های آمریکایی/ نیاز آمریکا به ایران هراسی برای ترساندن و تلکه جهان عرب

تبدیل خاورمیانه به یک انبار بزرگ سلاح های آمریکایی/ نیاز آمریکا به ایران هراسی برای ترساندن و تلکه جهان عرب
خرید سلاح های آمریکا توسط کشورهای ثروتمند خلیج فارس تأثیر شگرفی بر اقتصاد آمریکا دارد و منبع درآمد قابل توجهی برای آمریکا است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از "تیتریک"؛ globalresearch نوشت: آمریکا برای ترساندن جهان عرب به ایران قدرتمند نیاز دارد.آمریکا برای ترساندن مدام کشورهای خاورمیانه عمدتا عربستان سعودی، امارات و بحرین به ایران قدرتمند نیاز دارد. هدف از تهدید کشورهای خلیج فارس و فروش سلاح های آمریکایی به آنها، تبدیل خاورمیانه به یک انبار بزرگ سلاح های آمریکایی است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, "تیتریک", "تیتریک", globalresearch,
 
,
منابع دیپلماتیک تأیید می کنند که ایران به جز اسرائیل هرگز به عربستان سعودی یا هر کشور دیگری در خاورمیانه اعلان جنگ نکرده است. همه می دانند که اسرائیل دانشمندان هسته ای ایران را ترور کرد.
,
 
,
استقرار آمریکا از زمان ظهور انقلاب اسلامی در سال 1979، نیاز به یک دشمن خیالی داشته است که بتواند کشورهای ثروتمند خلیج فارس را تهدید کند. خرید سلاح های آمریکا توسط آنها تأثیر شگرفی بر اقتصاد آمریکا دارد و منبع درآمد قابل توجهی برای آمریکا است. این بستگی به موفقیت ایران در خارج ماندن از مدار حاکمیت آمریکا در چهار دهه گذشته دارد.
,
 
,
 دونالد ترامپ ادعا کرد: "بسیاری از کشورهای خاورمیانه بدون حمایت آمریکا بیش از یک هفته دوام نمی آورند."
,
 
,
ترامپ به وضوح، به نقش خود در کشورهای خلیج فارس به عنوان دوست و در عین حال، دشمن اشاره کرد. در واقع، اگر کشورهای ثروتمند حاضر به تسلیم شدن در برابر تهدید ترامپ نشوند، خطر واقعی آمریکا است.
,
 
,
رئیس جمهور آمریکا بسیار صادقانه گفت: "من پول، پول، پول می خواهم. کشورهای خلیج فارس پول زیادی دارند و من آن را می خواهم."
,
 
,
ترامپ، هنگام معامله با کشورهای خلیج فارس، به مرد تشنه ای می ماند که آب شور می نوشد: هر چه بیشتر بنوشد، بیشتر به آن نیاز دارد. ترامپ، با وجود قراردادهای تسلیحاتی ده ها میلیارد دلاری با کشورهای خلیج فارس، راضی نیست و حمایت مالی بیشتر و بیشتری را طلب می کند. به همین دلیل است که ترامپ، ایران را به عنوان منبع تهدید دائمی به تصویر می کشد تا بتواند اهداف مالی سیرنشدنی خود را دنبال کند.
,
 
,
اگر به اتهامات رئیس جمهور آمریکا در مورد سوریه بپردازیم، وی ادعا کرد که هدف از حضور نیروهایش جلوگیری از گسترش روابط ایران و سوریه و ارتباط آن با عراق است. در واقع، این به وضوح گفتاری دروغ است؛ چرا که در واقع این اولین بار از سال 1979 (سال پیروزی انقلاب اسلامی) است که تهران بعد از آزادی ابوکمال، از لحاظ فیزیکی به بغداد، دمشق و بیروت پیوسته است. این بهانه ای مناسب برای تلکه کردن بیشتر عربستان سعودی، امارات و شاید قطر است تا کشورهای عربی بر حضور آمریکا در سوریه سرمایه گذاری کنند حتی اگر از آن سود نبرند.
,
 
,
ترامپ برای بازسازی آنچه که از نیروهای آمریکایی تقریبا به طور کامل در شهر رقه نابود شده است، پول بیشتری درخواست می کند. رئیس جمهور آمریکا با وانمود کردن اینکه از مردم محلی حمایت می کند، کشورهای نفت خیز عرب را مجبور به بازسازی زیربنای خود در شمال شرق سوریه می کند. اعراب متوجه هستند که آمریکا و فرانسه (که نیروهایشان در شمال سوریه رو به افزایش است) در هنگام حملات سنگین از سوی مردم محلی که واقعا با نیروهای اشغالگر مبارزه می کنند، مشابه آنچه در لبنان در دهه 80 اتفاق افتاد، بیرون خواهند آمد.
,
 
,
با وجود اظهارات متناقض ترامپ (بیرون خواهیم کشید ... خارج نخواهیم شد؟) آیا نیروهای خود را حفظ می کند؟ حملات علیه این نیروها دیر یا زود انجام خواهد شد. به نظر می رسد که نیروهای آمریکایی و فرانسوی تمایلی به درس گرفتن از تاریخ ندارند و آنچه در بیروت در سال 1983 اتفاق افتاد را نادیده می گیرند. در آن زمان، ایران آنجا بود، حضور در لبنان و اکنون حضور در سوریه...
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه