اخبار داغ

استاندار اردبیل:

راه آهن اردبیل-پارس آباد امسال در ردیف مطالعه و اجرا قرار گرفته است/پایاب سد خداآفرین 34 هزار هکتار از اراضی دیم را آبی خواهد کرد

راه آهن اردبیل-پارس آباد امسال در ردیف مطالعه و اجرا قرار گرفته است/پایاب سد خداآفرین 34 هزار هکتار از اراضی دیم را آبی خواهد کرد
استاندار اردبیل گفت:پایاب سد خداآفرین بالغ بر 34 هزار هکتار از اراضی دیمی منطقه مغان را آبی خواهد کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما،اکبر بهنام‌جو پیش از ظهر امروز چهارشنبه در جشنواره توانمندیهای عشایر شاهسون مغان ضمن تبریک میلاد باسعادت حضرت مهدی (عج) و نیمه شعبان به اقدامات دولت و زیرساخت های مهم در مغان اشاره کرد و گفت:راه آهن اردبیل به پارس آباد یکی از زیر ساخت های مهم منطقه مغان آنچه که اعلام کرده اند امسال در ردیف مطالعه و اجرا قرار گرفته شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی افزود:بطور جد بدنبال این هستیم در سالجاری مطالعات را به اتمام برسانیم و برای سال آینده به اجرا برود،چرا که برای توسعه منطقه بسیار حاصلخیز مغان احتیاج شدید به زیر ساختهایی اساسی داریم که راه آهن،چهاربانده کردن جاده های مغان،پایاب سد خداآفرین و منطقه آزاد جزو اینهاست.

,

استاندار اردبیل شمال استان را جایگاه اصلی منطقه آزاد عنوان کرد و گفت:منطقه مغان مرز بسیار زیادی با کشور جمهوری آذربایجان دارد ما از این طریق می توانیم صادرات خود را به کشورهای آذربایجان،آسیای میانه و روسیه داشته باشیم.

,

بهنامجو افزود:برای این مهم در مرکز استان تلاش ویژه ای در حال انجام است که بتوانیم این کارها را انجام بدهیم و در کنار اینها بتوانیم بحث گردشگری را هم در منطقه مغان احیا و زنده کنیم.

,

وی گفت:نقشه هایی که قبلا در مغان برای منطقه آزاد تهیه شده بود از یکسری اراضی جاده های بین مزارع عبور می کرد و اینها مانعی برای مصوب شدن منطقه آزاد تجاری بود که این نقشه ها اصلاح شدند و الان در مجلس آماده برای رای است که امیدواریم بدون هیچ نقصی تصویب و باعث درخشش و توسعه منطقه شود.

,

استاندار اردبیل در ادامه خاطرنشان کرد:برای هرکدام از این محورها برنامه ریزی بسیار خوبی را در حال پیاده کردن هستیم این برنامه ها اجرا نمی شود مگر با همدلی و همکاری مردم،مسئولان و نمایندگان مجلس که در این راستا می توانیم از پتانسیلهای منطقه بخوبی استفاده کنیم.

,

وی همچنین با اشاره به جاده های مغان نیز گفت:در سه ماه گذشته بحث چهاربانده کردن پارس آباد به سمت اردبیل را آغاز کردیم ولی اینها احتیاج به منابع مالی بهتری دارد و بحث منابع مالی را دنبال می شود یک قسمت از مرکز و قسمت دیگر نیز از توانمندیهای منطقه استفاده می کنیم که این پروژه ها سریعتر به مرحله اجرا برود.

,

بهنامجو با بیان اینکه پایاب سد خداآفرین بالغ بر 34 هزار هکتار از اراضی را آبی خواهد کرد گفت:آموزش عشایر در نظام بهره برداری برای اراضی کشت در برنامه های اصلی قرار داده شده است که در چهارماه آینده بحث واگذاری اراضی را قطعا تمام می کنیم.

,

وی افزود:تمام کارگاههای پایاب را بعنوان مراکز گردشگری آینده در نظر داریم نگه داریم،تجهیز کارگاهها که پیمانکاران در منطقه انجام دادند همه آنها کمپ های جدید خواهند بود و به رونق منطقه اضافه می شوند.

,

استاندار اردبیل در ادامه گفت:در بحث پایاب سد خداآفرین در اراضی که به عشایر واگذار می شود حتما باید جایگاه صنایع تبدیلی را ببینیم،نباید خام فروشی انجام شود،چرا که ارزش افزوده خیلی خوبی نخواهد داشت.

,

بهنامجو بر لزوم احداث صنایع تبدیلی در منطقه تاکید کرد و گفت:اگر این طرح ایجاد شود صادرات انجام خواهد شد و ما جهش خوبی برای صادرات در نظر گرفتیم.

,

وی در پایان با بیان اینکه در بحث واگذاری صنایع تبدیلی اولویت با عشایر است گفت:اگر عشایری این توانمندی را داشته باشد و بفکر احداث کارخانه صنایع تبدیلی باشد باز هم اولویت با خود عشایر است از جای دیگر نخواهد بود،که امید است در راستای اشتغالزایی و جذب سرمایه گذار در منطقه شاهد توسعه صنایع تبدیلی باشیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه