اخبار داغ

کوچک شدن سفره مردم با افزایش قیمت مواد غذایی/ مسئولان به اقشار کم درآمد جامعه توجه کنند

کوچک شدن سفره مردم با افزایش قیمت مواد غذایی/ مسئولان به اقشار کم درآمد جامعه توجه کنند
روز به روز قیمت موادغذایی در بازار افزایش پیدا می‌کند و این درحالی است که اقشار کم‌درآمد جامعه توان خرید برخی موادغذایی ازجمله برنج و گوشت را ندارند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان،چند ماهی است که در کشور شاهد افزایش قیمت دلار هستیم و به تبع افزایش قیمت دلار قیمت سایر اقلام مورد نیاز مردم از لوازم خانگی گرفته تا مواد غذایی،پوشاک ، پارچه، میوه و آنچه که مورد نیاز مردم است با افزیش قیمت مواجه بوده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

افزایش قیمت دلار بر زندگی و سفره خانواده های ایرانی تاثیر گذاشته است و هر چه قیمت دلار بالاتر برود سفره های مردم کوچکتر و کوچکتر خواهد شد.

,

 

,

یکی از مغازه داران بیرجند در گفتگو با خاورستان،اظهار کرد: طی ماه های اخیر با افزایش قیمت مواد غذایی مواجه بوده ایم به گونه ای که نمک که یکی از ارزان ترین اقلام خوراکی مردم است در سال جدید با افزایش قیمت مواجه بوده و قیمت هر کیسه نمک هزار تومان افزایش پیدا کرده است.

,  , خاورستان,

 

,

وی افزود:علاوه بر این همه مواد غذایی از جمله رب،ماکارانی،قند و شکر،روغن و برنج،حبوبات،چای، شوینده ها و هر آنچه که مورد نیاز مردم است با افزایش قیمت تا 12 درصد رو به رو بوده است.

,

, ,

این مغازه دار بیان کرد:برخی از مواد غذایی مانند ماکارانی و برخی از برند های روغن جامد در بازار موجود نبوده و حال که وارد بازار شده افزایش قیمت پیدا کرده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه دلار ثبات قیمت ندارد و روز به روز گران تر می‌شود،گفت:به تبع آن مواد غذایی نیز ثبات قیمت نداشته و با افزایش قیمت مواجه است.

,

 

,

این مغازه دار گفت: در حال حاضر در بازار قیمت یک بسته 5 کیلویی قند 18 هزار و 500 تومان است و شکر نیز با تغیر قیمت هر کیلو 2هزار و820 تومان تا 3 هزار تومان به فروش می‌رسد.

,

 

,

وی با بیان اینکه در حال حاضر 17 کیلویی روغن نباتی در بازار کمتر موجود است، عنوان کرد: قیمت هر 5 کیلویی روغن نباتی 26 هزار تومان است که نسبت به قبل از عید افزایش قیمت نداشته است اما این گونه که شنیده می‌شود قرار است گران شود.

,

 

,

این مغازه دار با اشاره به اینکه قیمت انواع برنج هندی و پاکستانی با افزایش قیمت مواجه بوده  و برنج ایرانی تغییری نداشته است،گفت: در حال حاضر قیمت هر کیسه 10 کیلویی برنج پاکستانی بین 80 تا 83 هزار تومان و هر کیسه برنج 10 کیلویی هندی تا 75 هزار تومان به فروش می‌رسد.

,

, ,

وی ادامه داد: هر کیسه 10 کیلویی برنج ایرانی 145 هزار تومان و هر کیلو برنج ایرانی فله 10 هزار تومان است که افزایش قیمت نداشته است.

,

 

,

این مغازه دار اظهار کرد:حبوبات تغییری در قیمت نداشته است و بین 10 تا 12 هزار تومان است.

,

 

,

یکی دیگر از مغازه داران مواد پروتئینی در بیرجند در گفتگو با خاورستان،اظهار کرد:در حال حاضر قیمت هر کیلو گوشت مرغ 7 هزار و 640 تومان و هر کیلو تخم مرغ 7 هزار تومان است.

, خاورستان,

 

,

وی بیان کرد: قیمت هر کیلو گوشت گوساله برزیلی بسته به نوع آن از 29 تا 31 هزار تومان ،قیمت هر کیلو گوشت بلدرچین 16 هزار و 500 تومان و هر کیلو گوشت شتر مرغ 42 هزار تومان است.

,

 

,

این مغازه دار گفت:قیمت هر کیلو گوشت ماهی تیلا پیلا21 هزار تومان،ماهی شیر 35 هزار تومان،ماهی سفید 13 هزار تومان و هر کیلو گوشت ماهی حلوا 34 هزار تومان است.

,

, ,

وی خاطرنشان کرد: قیمت هرکیلو گوشت گوسفند در بازار 37 هزار تومان و هر کیلو گوشت شتر نیز 37 هزار تومان است.

,

 

,

با این روند افزایش قیمت مواد غذایی و وضعیت نابسامان اقتصادی لازم است برای اقشار کم درآمد جامعه فکری برداشته شود.

,

 

,

لازم است مسئولان محترم و اقتصاد دانان فکری به حال مردمی که تنها درآمد آنها در ماه همان پول یارانه است و با این پول باید مخارج زندگی را تامین کنند داشته باشند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه