اخبار داغ

قائم‌مقام انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی:

عمده‌ترین دلیل عملیاتی‌نشدن اقتصاد مقاومتی بین مسئولان نفوذ است/ موافقت اقتصاددان‌های دنیا با اقتصاد مقاومتی

عمده‌ترین دلیل عملیاتی‌نشدن اقتصاد مقاومتی بین مسئولان نفوذ است/ موافقت اقتصاددان‌های دنیا با اقتصاد مقاومتی
قائم‌مقام انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی گفت: عمده‌ترین دلیل در خصوص عملیاتی‌نشدن اقتصاد مقاومتی بین مسئولان، نفوذ است و مسئولان دولتی، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان اغلب به سمتی سوق داده شدند که یا درک غلطی از اقتصاد مقاومتی پیدا کردند یا به هر طریق مخالف اقتصاد مقاومتی هستند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ دکتر حجت‌الله عبدالملکی قائم‌مقام انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی و استاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی از سال 1394 تأسیس شد و از اهداف اصلی آن، تربیت مدرس در زمینه اقتصاد مقاومتی و سازماندهی مدرسان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

وی افزود: این انجمن هم‌اکنون 750 نفر مدرس درجه3، 50 نفر مدرس درجه2، 10 نفر مدرس درجه1 و 15 نفر استاد در سطح بالا دارد.

,

 

,

برگزاری دوره‌های اقتصاد مقاومتی برای بیش از 70 هزار نفر

, برگزاری دوره‌های اقتصاد مقاومتی برای بیش از 70 هزار نفر,

قائم‌مقام انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: اعضای انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی تاکنون برای بیش از 70 هزار نفر دوره‌های کوتاه‌مدت اقتصاد مقاومتی به شکل کلاس، سخنرانی یا جلسه برگزار کردند اما این 70 هزار نفر، در حدود یک‌هزارم جمعیت ایران می‌شود و مطمئن هستیم با این وضعیت نمی‌شود پیام اقتصاد مقاومتی را به مردم رساند لذا بنا بر توسعه به سرعت و با حجم بالا داریم.

,

 

,

عبدالملکی افزود: در استان‌های مختلف دوره تربیت مدرس برگزار می‌کنیم، به افراد شرکت‌کننده در دوره منابع داده می‌شود تا مطالعه کنند، سپس از شرکت‌کنندگان در دوره آزمون گرفته می‌شود و به افرادی که در آزمون قبول شوند، کارت عضویت انجمن داده می‌شود که می‌توانند در خصوص اقتصاد مقاومتی سخنرانی و تدریس کنند.

,

 

,

وی گفت: هدف ما در سال 1397 این است که بتوانیم حداقل سه هزار نفر مدرس درجه3 و 300 نفر مدرس درجه2 تربیت کنیم.

,

 

,

قائم‌مقام انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی تصریح کرد: هدف از تربیت مدرس اقتصاد مقاومتی این است که این افراد، اقتصاد مقاومتی را به شکل نظری، عملیاتی و کاربردی برای اقشار مختلف جامعه بیان کنند.

,

 

,

عبدالملکی اضافه کرد: مخاطبانِ مدرسان اقتصاد مقاومتی از اقشار مختلف مردم شامل دانشگاهیان، دستگاه‌های دولتی، دانش‌آموزان، طلبه‌های حوزه‌های علمیه و عموم مردم است و این افراد، اقتصاد مقاومتی را برای مردم بیان می‌کنند اما مسئله اصلی، کم‌بودن تعداد مدرسان است چراکه تعداد آن‌ها زیاد نیست که مطمئن باشیم اقتصاد مقاومتی به گوش اغلب مردم می‌رسد.

,

 

,

عبدالملکی

, عبدالملکی,

 

,

عمده‌ترین دلیل عملیاتی‌نشدن اقتصاد مقاومتی بین مسئولان نفوذ است

, عمده‌ترین دلیل عملیاتی‌نشدن اقتصاد مقاومتی بین مسئولان نفوذ است,

وی در خصوص علل عملیاتی‌نشدن اقتصاد مقاومتی در جامعه گفت: عمده‌ترین دلیل در خصوص عملیاتی‌نشدن اقتصاد مقاومتی بین مسئولان، نفوذ است چراکه در موضوع اقتصاد مقاومتی، متأسفانه درگیر جریان نفوذ هستیم یعنی مسئولان دولتی، تصمیم‌گیران و تصمیم‌سازان اغلب به سمتی سوق داده شدند که یا درک غلطی از اقتصاد مقاومتی پیدا کردند یا به هر طریق مخالف اقتصاد مقاومتی هستند.

,

 

,

استاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام تصریح کرد: عمده‌ترین دلیل در خصوص پیگیری‌نشدن و عملیاتی‌نشدن اقتصاد مقاومتی بین مردم، عدم اطلاع درست از مفهوم، کارکردها و نقش‌ها در اقتصاد مقاومتی است یعنی بسیاری از مردم دریافت درستی ندارند که اقتصاد مقاومتی چیست و چرا لازم است و دریافت درستی ندارند که خودشان چه کار باید انجام دهند.

,

 

,

عبدالملکی افزود: اقتصاد مقاومتی برای مردم درست گفته نشده و اگر درست گفته شود معتقدم اغلب مردم به سمت اجرای اقتصاد مقاومتی می‌آیند چراکه خروجیِ اقتصاد مقاومتی رفاه است و رفاه از خانواده شروع می‌شود.

,

 

,

وی اضافه کرد: اگر اقتصاد مقاومتی برای مردم درست بیان و آموزش داده شود، مردم برای رفاه خانواده خودشان هم که شده به اجرای اقتصاد مقاومتی ملتزم خواهند شد.

,

 

,

موافقت اقتصاددان‌های دنیا با اقتصاد مقاومتی

, موافقت اقتصاددان‌های دنیا با اقتصاد مقاومتی,

قائم‌مقام انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی گفت: اقتصاد مقاومتی را با اقتصاددان‌های بزرگ دنیا در کشورهای مختلف مطرح می‌کنیم و مستندی در خصوص این موضوع ساخته می‌شود.

,

 

,

عبدالملکی اظهار کرد: هدف اول ما برای انجام این کار این بود که نظریه اقتصاد مقاومتی را به محک بگذاریم و ببینیم اقتصاددان‌های دنیا درباره این نظریه چه می‌گویند و اگر جایی اشتباه می‌کنیم اصلاح کنیم یا حتی دیدگاه‌های تکمیلی آن‌ها را بگیریم.

,

 

,

وی تصریح کرد: برای خودم بسیار جالب بود که بعد از این‌که با بیش از 20 نفر از اقتصاددان‌ها در کشورهای مختلف صحبت کردم، تقریبا همه آن‌ها با نظر اقتصاد مقاومتی کاملا موافق بودند.

,

 

,

قائم‌مقام انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی گفت: جالب بود که اقتصاددان‌های دنیا، خارج از علم اقتصاد آمریکایی که اکنون در دنیا ترویج شده، دیدگاه‌هایی داشتند که بسیار شبیه به اقتصاد مقاومتی بود.

,

 

,

عبدالملکی افزود: برخی از اقتصاددان‌های کشورهای مختلف زمانی که اقتصاد مقاومتی را می‌شنوند، احساس می‌کنند رمز موفقیت و پیشرفت خودشان نیز اقتصاد مقاومتی بوده است و برخی کشورها نیز اذعان می‌کنند بی‌توجهی به برخی نکاتی که در اقتصاد مقاومتی مطرح می‌شود باعث لطمه‌خوردن به اقتصادشان شده است.

,

 

,

وی تصریح کرد: زمانی که موضوع اقتصاد مقاومتی را برای دانشمندان کشورهای دیگر مطرح می‌کنیم، به نظر می‌رسد عرصه‌ای جدید در ذهن آن ها ایجاد می‌شود که کاملا منطقی است و چون با عقلشان سازگار است، می‌پذیرند.

,

 

,

اقتصاد مقاومتی به لحاظ مبنایی ریشه در اقتصاد اسلامی دارد

, اقتصاد مقاومتی به لحاظ مبنایی ریشه در اقتصاد اسلامی دارد,

استاد دانشگاه امام صادق علیه‌السلام اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی، حرفی منطقی و عقلانی و برآمده از اسلام است و اسلام، نهایتِ منطق، عقل و تعقل است.

,

 

,

عبدالملکی گفت: اقتصاد مقاومتی به لحاظ مبنایی، ریشه در اقتصاد اسلامی دارد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه