اخبار داغ

یادداشت؛

هزینه کردن برای معلم از وظایف مسئولان و دولت است/هنوز نتوانسته ایم جایگاه معلم را به طور کامل بشناسیم

هزینه کردن برای معلم از وظایف مسئولان و دولت است/هنوز نتوانسته ایم جایگاه معلم را به طور کامل بشناسیم
مسائل گوناگونی در ارتقای منزلت معلمان موثر است که یکی از آنها معیشت است باید زمینه ای فراهم شود که معلم همه دغدغه اش تعلیم و تربیت باشد؛ متاسفانه امروز چون هنوز نتوانسته ایم این جایگاه را به طور کامل بشناسیم معلمان آینده ساز این مرزوبوم دارای دغدغه های فراوانی می باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از بشاگرد نیوز ؛ به مناسبت گرامیداشت سالروز استاد شهید مرتضی مطهری ( ره) و بزرگداشت مقام شامخ معلم این روز را به تمامی سرمایه‌های انسانی دانشگاه های ایران الخصوص دانشگاهای استان هرمزگان و معلمین عزیز و مدرسین بزرگوار دیار شرجی تبریک و تهنیت عرض کرده و آرزوی توفیق و شادکامی این قشر تولید کننده و خانواده هایشان را در پناه توجهات حضرت باری تعالی مسئلت دارم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز ,

معلمی در حالی به عنوان یکی از پر استرس ترین شغل های دنیا معرفی شده است و روانشناسان آن رابه عنوان یکی از سه حرفه پراسترس دنیا می شناسند که متاسفانه این شغل در ایران از میزان درآمد مناسبی که در خور شان معلمان عزیز کشورمان باشد برخوردار نیست.

,

وقتی مقاله ای در این زمینه مطالعه می کردم دریافتم که متاسفانه معلم های ایرانی حقوق بسیار کمی نسبت به کشورهای توسعه یافته در جهان مثل آمریکا، آلمان، انگلیس،نروژ،هلند کانادا،استرالیا و... دریافت می کنند.

,

اگر حقوق و مزایای معلمان عزیز کشورمان بالا باشد بدون شک کیفیت تدریسشان هم بالا خواهد رفت و این درد است که فرهنگی عزیز صبح تدریس کند و بعد ظهر به خاطر دغدغه مالی تا پاسی از شب مسافرکشی کند و بدون شک اگر متولیان امر به این قشر توجه می کردند مشکلات عظیم این قشر زحمت کش رفع می شد.

,

هنوز نتوانسته ایم جایگاه معلم را به طور کامل بشناسیم

, هنوز نتوانسته ایم جایگاه معلم را به طور کامل بشناسیم, هنوز نتوانسته ایم جایگاه معلم را به طور کامل بشناسیم,

مسائل گوناگونی در ارتقای منزلت معلمین موثر است که یکی از آنها معیشت است؛ باید زمینه ای فراهم شود که معلم همه دغدغه اش تعلیم و تربیت باشد متاسفانه امروز چون هنوز نتوانسته ایم این جایگاه را به طور کامل بشناسیم معلمان آینده سازان این مرزوبوم دارای دغدغه های فراوان می باشند به جهت اینکه جایگاه معلم را بشناسیم معلم را باید در عرصه تاریخ جست وجو کرد ارسطو فیلسوف قبل از میلاد ملقب به معلم اول می باشد و در دنیای قدیم فیلسوف به عالمی گفته می شد که در تمام علوم عصر خویش مطلع باشد.

,

بی شک متولیان دستگاه عظیم تعلیم و تربیت اگر سر سوزنی برای تکریم و شان مقام معلمان ارزش قائل بودند با ادبیات صحیح تر و عالمانه تر طرح سوال و بیان مشکل می کردند نه با طرح چالشی از قبیل تولید کننده نبودن آموزش و پرورش و مصرف کننده بودن آن بحث در میان می آوردند.

,

لذا طرح این مسائل تکراری و پیش پا افتاده ضمن تضعیف و تقبیح مقام شامخ معلم و کمرنگ کردن این قشر از زحمتکشان جامعه، نتیجه دیگری در پی نخواهد داشت
لازم است متولیان اصلی در دولت و دستگاه بزرگ تعلیم و تربیت به فکر چاره باشند تا طرح مشکل و تنویر افکار عمومی!

,
,

مقام معظم له بارها فرمودند: قدرت، اعتبار و آبروی کشور بیش از هر چیز وابسته به نیروی انسانی است و معلمان هستند که سازنده‌ نسل آینده و نیروی انسانی آن هستند.

,

هزینه کردن برای معلم از وظایف مسئولان و دولت است

, هزینه کردن برای معلم از وظایف مسئولان و دولت است, هزینه کردن برای معلم از وظایف مسئولان و دولت است,

هزینه کردن برای معلم از وظایف مسئولان و دولت است زیرا همان‌طور که بارها مقام معظم رهبری فرمودند هزینه کردن برای معلم در واقع سرمایه‌گذاری است.

,

بدون شک انجام مسئولیت بزرگ تربیت نسل آینده نیازمند افزایش آمادگی‌های معلمان است؛ بر همین اساس مسئولان باید دانشگاه فرهنگیان را که تولیدکننده‌ معلم است و اهمیت فراوانی دارد، جدی بگیرند و هر چه می‌توانند برای آن و معلمان عزیز سرمایه‌گذاری کنند.

,

تجلیل از معلم تجلیل از باغبانی است که هر روز صبح سبدی از صمیمیت را با خود به کلاس می آورد تجلیل از معلم سپاس از انسانی است که هدفش تامین سلامت و بالندگی فکری انسانهایی است که در دستش سپرده اند حال به نظر شما آیا سزاوار است که معلمی که حنجره اش وفاداری به فضائل انسانی و مسئولیت پذیری را فریاد می زند و در قانون پذیر کردن افراد جامعه نقش موثری دارد درگیر مشکلاتی غیر از تعلیم و تربیت باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه