اخبار داغ

شهیدی که برای اعزام به سوریه مادرش را خاله اش معرفی کرد

شهیدی که برای اعزام به سوریه مادرش را خاله اش معرفی کرد
نخستین کنگره ملی جوانان مدافع حرم با حضور خانواده شهدای مدافع حرم در قم برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  انقلاب نیوز ،  عصر امروز نخستین یادواره شهدای مدافع حرم  در سالن همایش های مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با حضور خانواده شهدای مدافع حرم  برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, انقلاب نیوز ، ,

سید جواد هاشمی در این همایش به اجرای برنامه پرداخت و همچنین مصطفی صابر خراسانی شاعر آئینی نیز شعرخوانی کرد

,

در این مراسم از کتاب " عبد الصالح" در خصوص زندگی شهید مدافع حرم عبد الصالح زارع و کتاب "دم عشق دمشق"  که درباره زندگی نامه شهدای مدافع است رونمایی شد، رونمایی از تمبر نخستین یادواره شهدای مدافع حرم و پوستر نخستین جشنواره مدافعان حرم از دیگر بخش های این مراسم بود.

,

پدر شهید مهدی صابری از شهدای فاطمیون در این برنامه اظهار داشت:به نمایندگی از بیش از 1500 شهید فاطمیون در این مراسم حضور دارم، شهدای فاطمیون در جبهه مقاومت خوش درخشید و نیروهای روسی در پایگاه های خود پرچم فاطمیون را نصب کرد تا از ترس نیروهای فاطمیون داعشی ها در آنجا حضور پیدا نمی کرد.

,

وی افزود: شهید مهدی صابری در وصیت نامه خود نوشته است که پدرم و مادرم سر خود را پیش مردم و امام حسین(ع) بالا بگیرید و نه تنها من بلکه هزاران نفر مثل من فدای حضرت علی اکبر هستیم.

,

همچنین پدر شهید بابک نوری اظهار داشت: از مسئولین استان قم بابت برگزاری این مراسم تقدیر می کنم و اقدام بسیار شایسته ای انجام شد.

,

هر کسی از شهدا چیزی طلب کند به آن می رسد

, هر کسی از شهدا چیزی طلب کند به آن می رسد,

وی افزود: من و مادر بابک در این مراسم حضور پیدا کردیم و شهادت بدهیم وراهنمایی کنیم به افرادی که به ارزش شهدا توجه کنند ولی درک نمی کنند که شهدا شفاعت می کنند، بابک 25 سال داشت و دانشجوی ارشد حقوق بود و از ورزشکاران نام آور شهر رشت بود و در زندگی همه چیز داشت اما بابک پاک زندگی کرد و در این همه سال  یک نفر در باشگاه و هیئت و محله از بزرگی این مرد جوان نگوید.

,

پدر شهید نوری تصریح کرد: بابک به سوریه رفت و به وی ماموریت دادند و فرماندهان گفتند که ماموریت ما همین است که تو به سوریه آمدی، اما بابک چه چیزی دید که دست فرماندهان را  بوسید که من را به منطقه اعزام کنید تا با داعش بجنگم پس از 25 روز که بابک به منطقه اعزام می شود و به خط می رود  روز 27 ام  به سوی خدا پرواز می کند ، هر کسی از شهدا چیزی طلب کند به آن می رسد و شهدا شفاعت می کنند.

,

همچنین سکینه نوری مادر شهیدان مدافع حرم بختی در این برنامه اظهار کرد:  بچه های من فدای حضرت زینب(س) شدند، در ابتدا ایرانی ها را نمی بردند اما پسران من به عنوان برادران افغانی فاطمیون به سوریه اعزام شدند.

,

وی افزود: پسران من برای اینکه بتوانند در سوریه حضور پیدا کنند زبان افغانی فرا گرفتند،گفته شد که دو برادر اعزام نمی شوند و یکی از پسرانم به عنوان اینکه من خاله اش هستم به سوریه اعزام شدند.

,

مادر شهیدان بختی گفت: مقام معظم رهبری به من گفتند که همانندحضرت زینب(س) بودی.

,

 یکی از پسرانم به عنوان اینکه من خاله اش هستم به سوریه اعزام شد

,  یکی از پسرانم به عنوان اینکه من خاله اش هستم به سوریه اعزام شد,

وی بیان کرد: به لطف الهی و بدون اینکه دوره ای ببینم زبان افغانی را فراگرفتم و تلفنی با فرزندانم در تماس بودم، پسرانم در مشهد آموزش دیدند اما برای اعزام موافقت نشد و در نهایت به قم آمدند و به عنوان افغانی عازم سوریه شدند

,

مادر شهیدان بختی  تصریح کرد: پس از پیگیری های فراوان در نهایت به عنوان افغانی و از تیپ فاطمیون از قم به سوریه اعزام شدند و شناسنامه افغانی گرفتند و هردو همزمان کنار یکیدگر به شهادت رسیدند.

,

وی گفت: پس از اینکه به شهادت رسیدند گمنام بودند و پس از اینکه به حرم حضرت معصومه برای طواف بردند قرار بود به عنوان شهید گمنام دفن شوند، شماره ای از من پیدا کردند و به من تماس گرفتند.

,

سیکنه بختی بیان کرد: پس از اینکه با من تماس گرفتند، گفتند که جوادرضایی را می شناسی و گفتم پسرم است و گفتند که جانباز شده اما با اطمینان گفتم که به شهادت رسیدند،  پس از اینکه جنازه ها را پس از 75 روز به  مشهد آوردند و به دستم رسید همانند حضرت زینب(س) به پیکرها نگاه نکردم.

,

وی عنوان کرد: از حضرت زینب (س) خجالت کشیدم، پسرانم می گفتند که ما را دعا کن عاقبت به خیر شویم و من این دعا را برای همه جوانان سرزمین می کنم، راه شهدا حرکت در مسیر ولایت فقیه و تبعیت از مقام معظم رهبری است و باید ما هم در این مسیر گام برداریم، هیچ وقت نباید راه شهدا را فراموش کرد و با حرکت در مسیر مقام معظم رهبری گام برداشته و پرچم اسلام را به صاحب اصلی آن امام زمان بدهد.

,

حضور مدافعان حرم اول راه است

, حضور مدافعان حرم اول راه است,

در این برنامه  از مهران رجبی  بازیگر سینما و تلویزیون،جوادافشار کارگردان و نویسنده سینما وتلویزیون، کوروش زارعی بازیگر سینما و تلویزیون،حسن روح الامین هنرمند و نقاش تقدیر شد

,

افشار وی در این مراسم گفت: از اینکه در این مراسم حضور دارم بسیار خوشحال هستم و زندگی و هستی ما مدیون عزیزانی است که برای دحیای دین و تشیع جانفشانی می کنند و به شهادت رسیدند.

,

کورش زارعی بازیگر سینما و تلوریون اظهار داشت: شهدای دفاع مقدس نظیر شهید حججی ها و بختی ها برای دفاع از حرم به شهادت رسیدند و این موضوع نشان می دهد ایرانی ها درس عاشورا را به خوبی فرا گرفتند ،شهدای مدافع حرم حاضر هستند زندگی و فررزندان خود را رها کرده و به امام حسین(ع) ملحق شوند، ما هم باید از شهرت و مال و مقام کنده شده و نعمت شهادت نصیب ما شود و به شهدای کربلا ملحق شویم

,

مهران رجبی نیز در این مراسم گفت:حضور در این مراسم و در جمع خانواده شهدا بسیار ارزشمند است، شهدای مدافع حرم برای دفاع از کشورمان از جان خود گذشتند و امنیت کشورمان مرهون خون شهداست، حضور مدافعان حرم اول راه است و همه ما زنده به آن هستیم.

,

در پایان این مراسم از خانواده شهدای مدافع حرم شهید علی آقایی، شهید حجت اسدی، شهید مهدی نوروزی، شهید بابک نوری، شهید مهدی نظری، شهیدحمید قریخانی، شهید بختی، شهید قاسمی، شهید مجید قربانخانی، شهید اکبر زوار جنتی، شهید عبدالصالح زارع، شهید موسوی ناجی،  شهید عسگری جمکرانی، شهید سید سید محمد رضوی، جانباز مدافع حرم سید علی سیدی، شهید مهدی ایمانی، شهید مرتضی حیدری، شهید سید نادر حسینی،شهید عبدالعلی اسدی، شهید عزیز احمدی،شهید صابری، شهید حججی، شهید لطفی نیاسر، شهید عبدالعلی اسدی و شهید محمد حسین حمزه تجلیل شد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه