اخبار داغ

یک بام و دو هوای مسئولین دولت تدبیر؛

چرا حسن روحانی حاضر نیست مسئولیت کار خود را بپذیرد؟

چرا حسن روحانی حاضر نیست مسئولیت کار خود را بپذیرد؟
حسن روحانی برای اینکه از زیر بار فیلترینگ تلگرام شانه خالی کند، مسئولیت آن را به "مقامات بالادستی" حواله میدهد درحالی که رئیس شورای عالی فضای مجازی و رئیس شورای عالی امنیت ملی خود اوست و طبیعتا حکم فیلترینگ تلگرام با دستور مستقیم او انجام شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قم فردا، ستاد تبلیغاتی حسن روحانی در ایام انتخابات بیشتر از آنکه بر فعالیت‌های میدانی متکی باشد بر بستر تلگرام تمرکز کرده بود، مدیران کانال‌های تلگرامی در ازای دریافت مبالغ نجومی دسترسی کانال هایشان را در اختیار ستاد تبلیغاتی حسن روحانی قرار میدادند و پست های ارسال شده توسط این ستاد را در فضای تلگرام منتشر میکردند، تا جایی که یکی از ادمین های این کانالها اعلام کرد در ایام انتخابات با گرفتن رپورتاژ خبری 600 میلیون تومان به جیب زده است.

حمایت دولت از کانال های تلگرامیِ اصلاح‌طلب صرفا محدود به تامین مالی مدیران این کانال ها نمی‌شد، حمایت های اطلاعاتی-امنیتی بخش دیگری از پروژه دولت تدبیر در بستر تلگرام بود.

در همین راستا مدتی پیش سید محمود علوی وزیر اطلاعات وقت در اقدامی دور از انتظار با ادمین چند کانال پرمخاطب به صورت خصوصی دیدار کرده بود، هرچند خبر این دیدار توسط مامورین یکی از نهادهای امنیتی که در پوشش خبرنگار در این جلسه نفوذ کرده بود منتشر شد اما نقش وزیر اطلاعات در انتشار اخبار دروغ علیه مراجع عظام تقلید و سپاه پاسداران در کانال هایی همچون آمدنیوز، وحیدآنلاین، مملکته و... هیچوقت مشخص نشد.

بارها این سوال در رسانه‌ها مطرح شده بود که چطور ادمین کانال‌های منتقد دولت توسط وزارت اطلاعات و قوه قضاییه دستگیر می‌شوند ولی کانال های ضدانقلاب در مصونیت قضایی و حقوقی قرار دارند؟ ادمین کانال هایی همچون مملکته، عالیجناب و... در چتر حمایتی چه کسانی بودند که هیچکس کاری با آنها نداشت؟

مقامات دولت تدبیر در انتخابات مجلس شورای اسلامی (اسفند 94) و انتخابات ریاست جمهوری (اردیبهشت 96) با تاسیس و خریداری کانال های پرمخاطب و بهره‌برداری از فضای غیررسمی تلگرام توانستند کاندیداهای رغیب را به لجن بکشند و اهدافشان را در بستر تلگرام دنبال کنند.

بعد از انتخابات مقامات دولتی که به اصطلاح خَرشان از پل گذشته بود سیاست "یکی به میخ و یکی به نعل" را در پیش گرفتند، از یک طرف ادعا میکردند خواهان گردش آزاد اطلاعات هستند و از یک طرف با اعمال فشار سعی در فیلتر کردن تلگرام داشتند.

حسن روحانی در اجلاس ملی حقوق شهروندی در آذر 96 گفته بود "دولت دوازدهم فضای مجازی و فضای ارتباط مردم با دنیا را حفظ می کند، ما دنبال فیلتر کردن فضای مجازی نیستیم. وزیر ما قول می دهد دستش روی دکمه فیلترینگ نخواهد رفت" اما با شدت گرفتن اعتراضات در دیماه سال قبل، تلگرام با دستور رئیس جمهور فیلتر شد.

حال بعد از گذشت 5 ماه از اجلاس حقوق شهروندی، روحانی دوباره زیر قولش میزند و دکمه فیلتر را برای دومین بار فشار میدهد، او برای اینکه از زیر بار فیلترینگ تلگرام شانه خالی کند مسئولیت آن را به "مقامات بالادستی" منصوب میکند درحالی که رئیس شورای عالی فضای مجازی و رئیس شورای عالی امنیت ملی خود اوست و طبیعتا حکم فیلترینگ تلگرام را خود او صادر کرده است.

سخنان عجیب وزیر ارتباطات بعد از فیلتر شدن تلگرام نیز جای تامل دارد؛ وی به تازگی ادعا کرده ترویج و گسترش پیامرسان تلگرام توسط صداوسیما صورت گرفته است چراکه در بخش خبری ساعت 19 مجری باشگاه خبرنگاران نشانی کانال تلگرام این مجموعه را تبلیغ می‌کرده است!

ظاهرا جناب جهرمی فراموش کرده که تا پیش از این وزارت ارتباطات بخش قابل توجهی از پهنای باند اینترنت کشور را در اختیار سرورهای تلگرام قرار داده بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قم فردا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه