اخبار داغ

بازی دو پهلوی دولت با تصمیمات ملی/ دولت حامی اصلی فیلتر تلگرام است

بازی دو پهلوی دولت با تصمیمات ملی/ دولت حامی اصلی فیلتر تلگرام است
کارشناس مسائل سیاسی راهبردی با بیان اینکه بازی دو پهلوی دولت با تصمیمات ملی جمهوری اسلامی ایران خطرناک خواهد بود، گفت: اینکه در جلسات رسمی دولت موافق فیلترینگ باشند اما در انظار عمومی نهادهای انقلابی را مورد حمله قرار دهند باعث خواهد شد زمینه بی اعتباری تصمیمات نهادهای انقلابی و تصمیمات ملی فراهم شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محسن باقری، کارشناس مسائل سیاسی راهبردی در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز با اشاره به واکنش دولت نسبت به فیلترینگ تلگرام، اظهار کرد: قبل از فیلتر تلگرام در مصاحبه ها علت های فیلترینگ تلگرام در ابعاد سیاسی امنیتی و اقتصادی بررسی کردیم و چند روز قبل تلگرام فیلتر شد اما در شب گذشته رئیس جمهور مخالفت خود را با فیلترینگ اعلام کرد، مخالفتی که اگر رویه قبلی دولت را رصد کنیم متوجه خواهیم شد این مخالفت بیشتر یک ژست آزادی خواهانه و عوامانه است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کارشناس مسائل سیاسی راهبردی با بیان اینکه دولت نمی خواهد بار فیلترینگ را خودش به دوش بکشد اما موافق قطعی و اصلی فیلترینگ است، گفت: نگاهی به چند روز گذشته ما را به این مهم خواهد رساند، اعضای هیئت دولت و وزرا دو هفته قبل از دستور فیلتر تلگرام با خروج دسته جمعی از این پیام رسان فعالیت خود در این پیام رسان خارجی را مسدود کرده بودند اقدامی که خبر از پایان فعالیت تلگرام و همراهی دولت با این تصمیم دولتی ها را نشان می داد.

,

باقری در ادامه بیان کرد: فیلترینگ تلگرام به صورت ابلاغیه به نهادها از سوی دولت اعلام شد و خط شکن این راه معاون اول رئیس جمهور بود که فعالیت خود را در تلگرام مسدود کرد و در ابلاغیه دولت مبنی بر خروج از تلگرام همه نهادهای قانونی کشور را خطاب قرار می دهد و حتی قوه قضائیه را ملزم به خروج از تلگرام می کند.

,

وی اضافه کرد: نهاد ریاست جمهوری هم در اقدامی پیش‌دستانه کانال تلگرامی خود را بست تا پیام بسته شدن آن را به گوش مردم برساند.

,

کارشناس مسائل سیاسی راهبردی تصریح کرد: چند روز قبل حسام‌الدین آشنا، مشاور رسانه‌ای رئیس‌جمهور هم در صفحه اجتماعی خود درباره قطع همکاری دولت با تلگرام این‌گونه توضیح داده است: “مجوز استقرار سرور‌های شبکه توزیع محتوای پیام‌رسان تلگرام (CDN) در ایران لغو شده و ترافیک این پیام‌رسان تنها از طریق «ارتباطات بین‌المللی کشور» راه‌یابی خواهد شد و این تسهیلات حاصل یک توافق مشروط بود حالا که مؤسس تلگرام به تعهداتش عمل نکرده است، دلیلی برای ادامه آن باقی نمی‌ماند این به معنای فیلتر تلگرام است.

,

باقری اظهار کرد: آذری جهرمی وزیر ارتباطات در پاسخ به سؤالی که تلگرام در آستانه سال جدید فیلتر می شود یا خیر؟ گفته بود: بستگی به همکاری تلگرام با قوانین جمهوری اسلامی دارد.

,

وی افزود: فیروزآبادی دبیر شورای عالی و رئیس مرکز ملی فضای مجازی کشور که خود منصوب شده توسط حسن روحانی است قبل از فیلترینگ از موافقت رئیس جمهور با محدودیت تلگرام و خارج شدن فضای مجازی کشور از پیام رسان خارجی خبر داده بود.

,

کارشناس مسائل سیاسی راهبردی با بیان اینکه دولت حامی اصلی فیلترینگ تلگرام است، گفت: دولت راضی نیست که این بار را به دوش بکشد و در واقع نیاز به یک ضربه گیر دارد و ضربه گیری که تمام انتقادها و فحش ها را بخورد و دولت همچنان ژست آزادی بیان بگیرد.

,

باقری با اشاره به اینکه فیلتر تلگرام امر ضروری و برای جلوگیری از فاجعه اقتصادی و سیاسی امنیتی آینده است ، افزود: باید قبل از فیلتر با آگاه سازی جامعه مردم را با خود همراه کرد و عدم سیاست فیلترینگ نادرست ممکن است به شکست بیانجامد و بخشی از بدنه جامعه را ناراضی نگه دارد و مهم‌تر از همه جنگ کی بود کی بود من نبودم میان نهادهای جمهوری اسلامی ایران به راه خواهد افتاد.

,

وی بیان کرد: یقین دارم اگر جامعه به درستی از فجایع آینده تلگرام آگاه شود خود دست به فیلتر آن خواهند زد اما باز ما آسان‌ترین راه را برای فیلتر انتخاب کردیم و هیئت دولت نیز به دنبال شانه خالی کردن از کاری هستند که خود پرچم‌دار ان بوده اند.

,

کارشناس مسائل سیاسی راهبردی در ادامه با بیان اینکه بازی دو پهلوی دولت با تصمیمات ملی جمهوری اسلامی ایران خطرناک خواهد بود، گفت: اینکه در جلسات رسمی دولت موافق فیلترینگ باشند اما در انظار عمومی نهادهای انقلابی را مورد حمله قرار دهند باعث خواهد شد زمینه بی اعتباری تصمیمات نهادهای انقلابی و تصمیمات ملی فراهم شود.

,

باقری ادامه داد: بهترین تحلیل از ژست مخالفت دولت در قبال فیلتر تلگرام را روزنامه اصلاح طلب ابتکار ارائه داد این روزنامه نوشت: رفتار فعلی دولت به نحوی است که این‌گونه استنباط می شود که آنها بخشی از موافقان فیلترینگ در جلسات مسئولان بخش های مختلف نظام هستند و در بیرون برای حفظ وجهه، راضی نگه داشتن بدنه اجتماعی حامی دولت و شهید نشدن حرف رئیس جمهوری ژست مخالفت به خود می گیرند.

,

وی خاطر نشان کرد: آنچه مردم نیاز دارند صداقت در عمل و گفتار چه در درون و چه در بیرون است، برای همین هم شاید صدور صدها اطلاعیه این چنینی رضایتی در مردم ایجاد نکند و همه باید منتظر باشند سفر امروز رئیس جمهوری و سخنرانی در میان مردم خراسان رضوی چیزی جز حمله به قوه قضائیه در خصوص فیلترینگ تلگرام ندارد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه