اخبار داغ

تببین شعار سال با حمایت از پیام رسان های داخلی؛

ضرورت آماده سازی زیر ساخت های دقیق پیام رسان توسط دولت و مجلس/اولویت استفاده نمایندگان دیار کریمان کدامیک از پیام رسان های داخلی است؟

ضرورت آماده سازی زیر ساخت های دقیق پیام رسان توسط دولت و مجلس/اولویت استفاده نمایندگان دیار کریمان کدامیک از پیام رسان های داخلی است؟
اخبار داغ این روزها در استفاده از پیام رسان های داخلی است؛ به همین منظور نظر تنی چند از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس را در رابطه با ضرورت استفاده از این نرم افزارها جویا شده ایم که مشروح این گفتگو ها را در گزارش زیر می خوانید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ پس از اتفاقات دی ماه در سال گذشته و فیلتر و محدود شدن پیام رسان تلگرام شاهد عضویت مردم در پیام رسان های داخلی بودیم؛روزهای پایانی سال بود که در فضای مجازی اخباری مبنی بر فیلترینگ و عدم دسترسی کامل به پیام رسان تلگرام در ماه های ابتدایی سال جدید منتشر شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیز تصمیمات اتخاذ شده در این باره را بیان کردند و کارشناسان امر نیز در مطبوعات و شبکه ملی در این زمینه موارد متعددی را بیان کردند.

,

اولین گام اساسی در این راستا را از طرف دادستانی تهران شاهد بودیم که اعلام کرده بود؛ بر اساس حکم قضایی صادر شده کلیه ارائه دهندگان خدمات دسترسی به اینترنت کشور خصوصاً شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای تلفن و دارندگان پروانه ارائه خدمات ارتباطات ثابت مکلفند از تاریخ97/02/10 نسبت به اعمال مسدودسازی کامل وب سایت و اپلیکیشن شبکه اجتماعی تلگرام اقدام نمایند. بنا بر اعلام دادستانی تهران اعمال مسدودسازی باید به نحوی اجرا شود که محتوای شبکه مذکور با هیچ نرم افزاری (اعم از فیلترشکن و نظایر آن) در کشور قابل دسترس نباشد؛پس از آن نیز شاهد محدودیت این پیام رسان در  شرکت های اینترنت ثابت و خانگی بودیم.

,

آنچه که مسلم است با توجه به تبیین شعار سال از سوی مقام معطم رهبری به عنوان «حمایت از کالای ایرانی» باید گامی موثر در زمینه تکنولوژی برداریم و در این خصوص از پیام رسان های داخلی کشورمان که با توجه به استعدادهای جوانان ایران زمین طراحی شده اند،استفاده کنیم.

,

بر همین اساس نظر و تحلیل تنی چند از نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی را در رابطه با ضرورت استفاده از پیام رسان های داخلی جویا شده ایم که مشروح این گفتگو ها را در گزارش زیر می خوانید.

,

, ,

انارکی محمدی:آماده سازی زیر ساخت های دقیق پیام رسان های داخلی توسط دولت و مجلس

,

احمد انارکی محمدی نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اینکه استفاده از فضای مجازی نیاز مردم و جامعه است که باید پاسخگوی آن باشیم، اظهار کرد: به منظور استفاده از پیام رسان های داخلی دولت و مجلس باید زیر ساخت های این موضوع را آماده و رفع کند.

, خبرنگار ما ,

وی با تأکید بر اینکه برای استفاده مردم از پیام رسان های داخلی باید انگیزه را در آنان ایجاد کرد، گفت: انجام کار موثر با جبهه گرفتن و اینکه دور خودمان یک دیوار می کشیم درست نخواهد شد؛ چرا که در شرایط حاضر دسترسی به اطلاعات آسان استغ ما باید با ساز و کار صحیح و اطلاع رسانی دقیق اعتماد را در بین مردم ایجاد کنیم.

,

انارکی محمدی با اشاره به اینکه با عمل گرایی یک سو و میلی رسانه ها مردم اطلاعات خود را از دیگر رسانه ها به دست خواهند آورد، عنوان کرد: دولت و مجلس با کار دقیق از این اقدام جلوگیری کند؛ ضرورت دارد که مشکلات پیام رسان های داخلی رفع شود چرا که اطلاعات محرمانه مردم باید در این پیام رسان ها قرار بگیرد.

,

نماینده مردم رفسنجان و انار در پاسخ به این سوال که شما از کدامیک از پیام رسان های داخلی استفاده می کنید، گفت: با وجود تعدد پیام رسان های داخلی از ایتا و سروش ولی بیشتر فعالیت رسانه ای ام در سروش می باشد.

,

, ,

کمالی پور:ضرورت بستر سازی مناسب جهت تقویت پیام رسان های داخلی

,

یحیی کمالی پور نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص ضرورت استفاده از پیام رسان های داخلی در این برهه از زمان گفت: آنچه که در زمینه اطلاعات و تکنولوژی باید مد نظر قرار گیرد توجه به اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی است.

, خبرنگار ما ,

وی با تأکید بر اینکه پیام رسان های داخلی باید تقویت و حمایت شوند و با به روز رسانی بسترهای لازم جهت استفاده را فراهم آوریم، عنوان کرد: این شرایط باید به گونه ای باشد که مردم استفاده از پیام رسان های داخلی را بیشتر از پیام رسان های خارجی قبول کنند.

,

کمالی پور ادامه داد:  شاید منع کردن به این شیوه  موجب گرایش هر چه بیشتر افراد در استفاده از دیگر پیام رسان ها شود؛ بر همین اساس باید شرایط را به سمتی ببریم که مردم دیگر رغبت استفاده از پیام رسان های خارجی را نداشته باشند.

,

نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه مسئولین و مدیران پیام رسان ها داخلی نیز باید بسترهای پیام رسان ها را به منظور خدمت بیشتر به مردم تقویت کنند، خاطر نشان کرد: بنده از تمامی پیام رسان های داخلی استفاده می کنم و همچنین کانال خبری ام نیز در پیام رسان داخلی است و در سروش بازدید کننده بیشتری را دارم.

,

, ,

حسن پور:استفاده از پیام رسان های داخلی با اعتماد به استعدادهای جوانان ایرانی

,

شهباز حسن پور نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه کشو ما از نظر تمدن و تاریخ دارای فرهنگ اصیل اسلامی است، اظهار کرد:ایرانیان در همه قرن ها دانشمندان بزرگی را به بشریت تقدیم کرده اند و ما باید در علوم و فنون روز پیشرفت کنیم همانگونه که مجموعه نیروهای خلاق،مبتکر، مومن و تحصیلکرده ای را در کشور داریم.

, خبرنگار ما ,

وی با بیان اینکه استفاده از پیام رسان های داخلی یکی از مسائل امروز در کشورمان شده است، گفت: شاید این پیام رسان ها نقاط ضعفی را داشته باشند ولی با توانمندی جوانان ایران می توانیم اقدامات خوبی را نه در سطح کشور بلکه در منطقه و فرا منطقه ای داشته باشیم.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه یکی از پیام رسان های داخلی چهل و هشت میلیون نفر عضو دارد، ابراز کرد: این مشخصه نشان داد که در مدت کوتاه پیام رسان های داخلی توانسته اند که اعتماد عمومی مردم را جلب کنند.

,

حسن پور با تأکید بر اینکه کسانی که میخواهند بازار ایران را به دست بگیرند باید به قوانین کشور ما پایبند باشند، تصریح کرد: آنچه که در خصوص تلگرام مورد بحث است بد اخلاقی هایی است که در رابطه با جمع آوری پول های اینترنتی می باشد.

,

وی ادامه داد: به این منظور از مدیران تلگرام دعوت شد تا به مقررات کشور ما در این زمینه پایبند باشند ؛ اما متأسفانه آنان حاضر به پاسخگویی برابر مقررات ایران نیستند و ما این مسئله را نمی توانیم بپذیریم.

,

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که شما از کدامیک از پیام رسان های داخلی استفاده می کنید، خاطر نشان کرد: دو پیام رسان داخلی سروش و  بله را  مورد استفاده قرار می دهم.

,

 

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه