اخبار داغ

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی خبرداد

رقابت 15 تیم دانش‌آموزی در جشنواره نوجوان خوارزمی خراسان جنوبی/83 درصد دانش‌آموزان متوسطه دوره اول در جشنواره شرکت کردند

رقابت 15 تیم دانش‌آموزی در جشنواره نوجوان خوارزمی خراسان جنوبی/83 درصد دانش‌آموزان متوسطه دوره اول در جشنواره شرکت کردند
معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: 15 تیم شرکت‌کننده در محورهای چهارمین جشنواره نوجوان خوارزمی با 160 نفر دانش‌آموز با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، چهارمین جشنواره استانی نوجوان خوارزمی خراسان جنوبی صبح امروز در محل دبیرستان شبانه‌روزی نمونه کاشی نیلوفر بیرجند برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

محمدحسین یکه‌خانی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی صبح امروز در این جنشواره گفت: جشنواره نوجوان خوارزمی در سال تحصیلی 97-1396 با هدف ارتقای دانش، مهارت و نگرش دانش‌آموزان در زمینه‌های پژوهش، کشف و حل خلاقانه مسائل، فرصت‌آفرینی برای رشد و شکوفایی استعدادها و خلاقیت دانش‌آموزان، کیفیت‌بخشی به فرآیند یاددهی مبتنی بر درس‌پژوهی، کاربردی‌کردن دانش و ارتباط‌دادن آن با نیازهای جامعه در 6 محور در مدارس متوسطه دوره اول اجرا می‌شود.

,

وی افزود: این محورها شامل پژوهش، فعالیت‌های آزمایشگاهی، دست‌سازه‌ها، زبان و ادبیات فارسی، بازارچه درس کاروفناوری و زبان خارجه است.

,

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: مرحله آموزشگاهی در نیمه اول بهمن‌ماه 1396 در داخل آموزشگاه‌ها و با حضور بیشتر دانش‌آموزان و مرحله شهرستانی در نیمه اول اسفندماه 1396 با حضور تیم‌های برگزیده مدارس برگزار شد.

,

یکه‌خانی افزود: مرحله استانی 15 و 16 اردیبهشت‌ماه 1397 با شرکت تیم‌های برگزیده شهرستان‌ها درحال برگزاری است.

,

وی اظهار کرد: در پایان برگزاری مسابقات جشنواره نوجوان خوارزمی، تیم اول هر محور به مرحله کشوری مسابقات که تیرماه 1397 در مشهدمقدس برگزار خواهد شد، معرفی می‌شود.

,

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: در 341 مدرسه متوسطه دوره اول که دارای 34 هزار و 918 نفر دانش‌آموز است، تعداد 29 هزار و 497 نفر با 59 هزار و 153 نفررشته در مجموع محورها در جشنواره نوجوان خوارزمی در استان خراسان جنوبی شرکت کردند.

,

یکه‌خانی اظهار کرد: 83 درصد دانش‌آموزان متوسطه دوره اول در جشنواره نوجوان خوارزمی شرکت کردند که با پیشرفت چشمگیری روبرو بوده است.

,

وی اظهار کرد: شرکت‌کنندگان هر شهرستان در هر یک از محورهای شش‌گانه یک تیم است به استثنای شهرستان‌های بیرجند و قاین که براساس آمار بالای دانش‌آموزی، بیرجند 3 تیم و قاین 2 تیم در هر محور و در مجموع 15 تیم شرکت‌کننده در محورهای جشنواره با 160 نفر دانش‌آموز شامل 121 دانش‌آموز دختر و 39 دانش‌آموز پسر با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.

,

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: بر روند برگزاری و داوری هر محور یک ناظر تخصصی که از سرگروه‌های درسی متوسطه اول استان است، حضور دارد.

,

یکه‌خانی افزود: برای هریک از محورهای مسابقات 3 داور وجود دارد که نمره نهایی از میانگین نمرات داوران حاصل می‌شود.

,

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته، خراسان جنوبی در محور پژوهش در مرحله کشوری مقام دوم و در محورهای زبان و ادبیات فارسی، دست‌سازه، مسابقات آزمایشگاهی و زبان‌خارجی رتبه سوم را کسب کرد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه