اخبار داغ

ابراز نگرانی از اجرای سند ۲۰۳۰ در برخی مراکز آموزشی

ابراز نگرانی از اجرای سند ۲۰۳۰ در برخی مراکز آموزشی
آیت الله مکارم شیرازی گفت: در آموزش و پرورش هنوز هم گاهی افراد نفوذی پیدا می‌شوند، البته جامعه معلمان جامعه‌ای مورد احترام است اما به ما خبر می‌رسد در برخی مراکز سند ۲۰۳۰ در حال اجراست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در دیدار با جمعی از مدیران اداره‌کل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به روایتی از امیر مؤمنان(ع) در نهج‌البلاغه اظهار کرد: ایشان به پنج نکته در مورد برتری علم بر مال اشاره کرده‌اند؛ از جمله اینکه علم حافظ انسان و انسان حافظ مال است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,


وی افزود: تمام اموال و ثروت‌ها در سایه علوم اجتماعی و اقتصاد حفظ می‌شود، بنابراین چیزی که پایدار است علم است و همه چیز باید در سایه علم قرار گیرد، تعلیم و تعلم از ارزش دوچندانی برخوردار است و خداوند این پیمان را از علمای دین گرفته که تعلیم دهند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: در روایتی معروف آمده است که وقتی معلمی به کودکی بسم‌الله الرحمن الرحیم را یاد بدهد و او تکرار کند، خداوند چهار برات آزادی از دوزخ را برای معلم و متعلم و پدر و مادر متعلم می‌نویسد و شما باید خدا را شکر کنید که در این مسیر قرار گرفته‌اید.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی برای تعلیم و تعلم بسیار اهمیت دارد، خاطرنشان کرد: ما افتخار می‌کنیم تابع مذهبی هستیم که این قدر به علم و عالم اهمیت می‌دهد و امیدواریم در مسیر مسؤولیت خود موفق باشید.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی تأکید کرد: فرزندانی که تحویل شما داده می‌شود امانت است که باید مراقب باشید در آن‌ها خیانت صورت نگیرد، چون امانات انسانی از امانت‌های مالی اهمیت بیشتری دارد؛ سرمایه‌های اصلی جامعه انسان‌ها هستند و منابع زیرزمینی در درجات بعدی قرار دارد.

وی عنوان کرد: بحث بعدی تعهد اخلاقی و دینی است که اگر این مورد نباشد نیروی انسانی هم کارایی ندارد، بنابراین باید علم و ایمان در کنار هم پرورش پیدا کنند و اگر غیر این باشد کار خراب می‌شود، مسأله بعدی آن است که ما در زمان زندگی می‌کنیم که وسایل انحراف از هر زمانی بیشتر است.

وی با بیان اینکه فضای مجازی به ابزاری برای فساد تبدیل شده است، خاطرنشان کرد: به همین میزان باید ابزار تهذیب اخلاق و پاکی نفس هم بیشتر شود؛ ما معتقدیم برای پیشرفت مسائل آموزش و پرورش یک مثلثی هست که باید اصلاح شود و آن برنامه، کتاب و معلم است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: در آموزش و پرورش هنوز هم گاهی افراد نفوذی پیدا می‌شوند، البته جامعه معلمان جامعه‌ای مورد احترام هستند ولی به ما خبر می‌رسد که در برخی مراکز سند 2030 در حال اجراست که به طور کلی مبانی دینی و مذهبی را در بین فرزندان ما خراب می‌کند.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی خاطرنشان کرد: باید مراقب برنامه‌ها و کتاب‌ها باشیم و حرکات غیرمسؤولانه را رصد کنیم، بنابراین عمل شما عبادت است و مسؤولیت شما هم سنگین است چراکه همیشه در کنار کوه‌های بلند دره‌های عمیق وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه پیشرفت علمی دانش‌آموزان قمی در کنکور نیز باعث خشنودی است، متذکر شد: این مسأله موجب می‌شود شهر قم که شهری مذهبی است در بین دیگر شهرهای کشور جایگاه خود را از نظر علمی در مدارس نیز نشان بدهد.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

منبع: پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی

, پایگاه اطلاع‌رسانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی,

انتهای پیام/

, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه