شبکه های اجتماعی
ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید
سلام کانال تلگرام
اینستاگرام
گروه: استان همدان
ساعت: 10:45 منتشر شده در مورخ: 1397/02/19 شناسه خبر: 1360522
"پل چوبی" حکایت اعتماد به نفس رسانه ملی!
نخستین جشنواره پویانمایی کشور در همدان کلید خورد و طی روزهای پانزدهم تا هفدهم اردیبهشت ماه روند کار را دنبال کرد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،پیش از هرچیز باید این جرأت و جسارت را در مدیران استانی به ویژه مدیرکل صدا و سیمای مرکز همدان ارج نهاد که پس از مدت‌ها کاری در خور شأن و آوازه یکی از هنرهای نام آوازه همدان که همان پویانمایی باشد رقم زدند.

 

البته این جشنواره نه فقط در جهت معرفی ظرفیت‌های استان همدان بلکه عرصه‌ای برای رقابت و تقویت پویانمایی سراسر کشور فراهم آورد اما حق این است که بگوییم همدان به واقع برای معرفی ظرفیت‌های برجسته پویانمایی استان به چنین فضایی نیاز داشت.

 

اگرچه همواره "اولین"ها به دلیل بی تجربگی دچار نقص و کمبودهایی بوده و هستند اما در مجموع، کار نخستین جشنواره پویانمایی کشور چندان هم خالی از اشکال نبود.

 

شاید نخستین و مهمترین ضعفی که در روند کار این جشنواره به چشم می‌خورد ضعف در اطلاع رسانی بوده باشد که من آن را ناشی از اعتماد به نفس(!!) صدا و سیمای مرکز همدان می‌دانم.

 

شاید از آن جا که صدا و سیمای مرکز همدان خود متولی برگزاری نخستین جشنواره پویانمایی تلویزیونی بوده‌ و طبعا مخاطبان تلویزیون را گستره‌ای عظیم از افراد جامعه می‌داند موجب آن شده که اطلاع‌رسانی در بخش‌های دیگر را چندان مورد توجه قرار نداده‌است.

آنچه از انتشار اخبار در سایت‌ها و پایگاه‌های خبری و نشریات و روزنامه‌های کشوری و استانی می‌بینیم، انعکاسی در قد و قامت یک رویداد ملی نیست.

 

 حتی اطلاع‌رسانی از نحوه برگزاری آئین افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره به قدری با تأخیر صورت گرفت که برای رسانه‌ای ها هم غافلگیر کننده بود چه رسد به سایر مردم.

 

اما در گپ و گفتی که با هنرمندان پویانمایی استان داشتیم متوجه شدیم متأسفانه اطلاع آنها هم از این جشنواره چندان عمیق و پررنگ نبوده و همین امر موجب گلایه عده‌ای را فراهم کرده بود که فرصت حضور مطلوب در این جشنواره را پیدا نکرده بودند.

 

عموم مردم غالبا از تبلیغات محیطی پی به اهمیت یک رویداد در شهر یا استان می‌برند و تکرار این تبلیغات است که می‌تواند در میان همه و هیاهوی دغدغه‌های زندگی روزمرّه در ذهن و فکر مردم جا باز کند که متأسفانه در این بخش هم به غیر از سر و صدای مجریان کودک در "جشن آرزوها" اثر ماندگاری در ذهن مردم نبود.

 

همانطور که پیشتر عنوان شد به‌نظر می‌رسد صدا و سیمای مرکز همدان، برحسب گستره مخاطبان عموم تلویزیون و نه فقط صدا و سیمای استان، خود را از دیگر انواع اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای شدن بی‌نیاز دیده‌است.

 

اگرچه نمی‌توان منکر گستره مخاطبان تلویزیون شد اما این موجب بی‌نیازی رسانه ملی از انواع دیگر اطلاع‌رسانی نیست، و این اعتماد به‌نفس صدا و سیمای استان مانند یک پل چوبی است که شاید یک بار و دو بار به مقصد برساند اما بعید نیست در میانه راه ترک بردارد و بار به زمین افکنده شود.

 

زهرا بیگدلو
انتهای پیام/

http://dana.ir/1360522
ارسال نظر
نظرات
کانال_دانا_داخلی سلام_صفحات_داخلی
Page Generated in 0/0355 sec