اخبار داغ

مردم در انتظار تحقق وعده‌ها؛

بازخوانی 25 وعده فراموش‌شده شهرداری و شورای شهر سمنان

بازخوانی 25 وعده فراموش‌شده شهرداری و شورای شهر سمنان
آیا شهر سمنان به اندازه هزینه‌کرد 351 میلیارد تومانیِ مدیریت شهری پیشرفت کرده است؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، شوراهای اسلامی شهرها به عنوان یکی از مهم‌ترین نهادهای تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در حوزه امور شهری، می‌توانند نقش مهمی در پیش‌رفت یا پس‌رفت شهرها ایفا کنند. در اختیار داشتن بودجه‌های میلیاردی، این امکان را به شوراها و شهرداری‌ها می‌دهد تا با طرح‌ریزی پروژه‌های مختلف عمرانی و فرهنگی، تغییراتی مثبت یا منفی در شهرها ایجاد کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

بنابر اعلام سیدعباس دانایی، فرماندار سمنان در آیین تودیع و معارفه اعضای سابق و لاحق شورای اسلامی شهر سمنان، بودجه شهرداری طی 4 سال دوره شورای چهارم، 384 میلیارد تومان بوده است که از این میزان 351 میلیارد تومان محقق شده است. به دیگر سخن؛ شهرداری سمنان طی سال‌های 92 تا 96، رقمی در حدود 351 میلیارد تومان در اختیار داشته است؛ اما پرسش اساسی این است که آیا شهر سمنان به اندازه هزینه‌کرد 351 میلیارد تومانیِ مدیریت شهری پیشرفت کرده است؟

,

طی سال‌های گذشته مدیران شهری به واسطه همین بودجه‌های چندصدمیلیاردی، وعده‌های بسیاری به مردم سمنان داده‌اند اما متأسفانه بسیاری از این وعده‌ها عملیاتی نشدند؛ با این حساب، شفاف‌سازی درباره نحوه هزینه‌کرد مبالغ مذکور با وجود عملی نشدن بسیاری از وعده‌ها حداقل کاری است که مسئولان مدیریت شهری باید انجام دهند. ضمن آن که رسانه‌ها باید گوش شنوایی برای شنیدن محذوریت‌ها و معذوریت‌های مدیران برای اجرای پروژه‌های وعده‌داده شده داشته باشند.

,

 از سوی دیگر برای بخشی از پروژه‌های وعده‌داده‌شده هزینه‌هایی به منظور انجام مطالعات صورت گرفته و قاعدتا وقت زیادی هم از شورای شهر و عوامل شهرداری برای بررسی این پروژه‌ها صرف شده است؛ وقت‌هایی که هزینه آن را شهروندان پرداخته‌اند! درنظر داشتن این موضوع نیز حائز اهمیت بسیار است.

,

کوتاه سخن؛ مرآت قصد دارد در این مجال برخی از وعده‌هایی را که طی چند سال اخیر به مردم شریف سمنان داده‌ شده است، بازخوانی کند. این وعده‌ها بیش‌تر مربوط به سال 95 هستند و بنابراین از بیان تعداد زیادی از وعده‌ها صرف‌نظر کرده‌ایم.

,

بی‌مقدمه به سراغ وعده‌ها می‌رویم.

,

1.احداث پارکینگ طبقاتی در مجاورت بیمارستان کوثر

, 1.احداث پارکینگ طبقاتی در مجاورت بیمارستان کوثر, 1.احداث پارکینگ طبقاتی در مجاورت بیمارستان کوثر,

در هفته نخست خردادماه سال 95، شهردار سابق سمنان از توافق با مسئولان دانشگاه علوم پزشکی سمنان به منظور احداث نخستین پارکینگ طبقاتی شهر سمنان در مجاورت این بیمارستان خبر داد. قرار بود این پارکینگ به بخشی از مشکلات ترافیکی در محدوده بیمارستان کوثر پایان دهد!

,

2.احیاء سوله‌های کارخانه نساجی و احداث بازار مبل و فرش

, 2.احیاء سوله‌های کارخانه نساجی و احداث بازار مبل و فرش, 2.احیاء سوله‌های کارخانه نساجی و احداث بازار مبل و فرش,

پنج‌ماه پس از این که رئیس وقت شورای اسلامی شهر سمنان از رفع موانع سرمایه‌گذاری برای احداث بازار مبل و فرش  در سوله‌های کارخانه نساجی سمنان خبر داد، شهردار وقت، در چهارم مردادماه سال 95 اعلام کرد که عملیات اجرایی احداث این بازار آغاز شده و این پروژه 30 ماه به طول می‌انجامد. موسوی ابتدا اعتبار این پروژه را 200 میلیارد ریال عنوان کرده بود اما سه هفته بعد این رقم را 217 میلیارد ریال اعلام کرد. نایب‌رئیس وقت شورای اسلامی شهر سمنان نیز سه هفته بعد اعلام کرد که مراحل تدوین قرارداد احیاء سوله‌های باارزش کارخانه نساجی در حال سپری شدن است.

,

شهردار سابق گفته بود که چاه‌های آب و مخزن 20 هزار مترمکعبی موجود در مجموعه سوله‌ها به علت قدمت تاریخی به عنوان المان‌هایی زیبا حفظ خواهند شد؛ ضمن آن که شش طبقه پارکینگ هم برای این مجموعه درنظر گرفته شده است.

,

وعده 30 ماهه شهردار سابق سمنان، چهارم بهمن‌ماه 97 به پایان می‌رسد اما وضعیت کنونی سوله‌ها حاکی از آن است که این وعده نیز در موعد مقرر اجرایی نخواهد شد.

,

3.فضاسازی مناسب در ورودی‌های سمنان

, 3.فضاسازی مناسب در ورودی‌های سمنان, 3.فضاسازی مناسب در ورودی‌های سمنان,

یکی از وعده‌های همیشگی مدیران شهری اصلاح ورودی‌های شرقی، غربی و شمالی سمنان و ایجاد فضایی درخور شأن مرکز استان در این مناطق است؛ وعده‌ای که همواره در حد حرف باقی مانده است. در دوره پیشین مدیریت شهری نیز بارها این وعده از زبان شهردار وقت و دیگر مدیران شهری شنیده شد. ناظم‌رضوی، شهردار کنونی سمنان نیز در بدو پذیرش این مسئولیت عنوان کرد که باید در ارتباط با ظرفیت‌های عبور مسافران از سمنان مطالعات دقیقی صورت بگیرد و طراحی‌های مناسبی انجام شود. باید منتظر ماند و دید که آیا شهردار جدید سمنان به این آرزوی(!) دیرینه جامه عمل خواهد پوشاند؟

,

4.احداث پارکینگ در محدوده 18 هکتاری بافت تاریخی سمنان

, 4.احداث پارکینگ در محدوده 18 هکتاری بافت تاریخی سمنان, 4.احداث پارکینگ در محدوده 18 هکتاری بافت تاریخی سمنان,

سیدکاظم شجاعی، رئیس وقت کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر سمنان در مواضع مختلفی از تصمیم مدیریت شهری برای احداث پارکینگ در محدوده 18 هکتاری خبر داده بود. او در هفته دوم اردیبهشت‌ماه سال 95، از قرار گرفتن طرح احداث پارکینگ‌های جدید در برنامه کاری و بودجه این سال شهرداری خبر داد و در سی و یکم خردادماه همین سال وعده خود مبنی بر احداث پارکینگ در محدوده 18 هکتاری را تکرار کرده بود اما وضعیت ترافیکی محدوده 18 هکتاری به ویژه در ساعات پرترافیک روز نشان می‌دهد که کاستی‌های بسیاری در این حوزه وجود دارد.

,

5.مرکز استان همچنان فاقد طرح جامع حمل و نقل و ترافیک

, 5.مرکز استان همچنان فاقد طرح جامع حمل و نقل و ترافیک, 5.مرکز استان همچنان فاقد طرح جامع حمل و نقل و ترافیک,

در سال 1390، قراردادی مابین شهرداری سمنان و شرکتی به نام بهین‌تردد منعقد شده بود تا مطالعات برای تدوین طرح جامع حمل و نقل و ترافیک و قطار شهری انجام شود اما اکنون با گذشت حدود هفت سال، مرکز استان فاقد این طرح جامع مهم است. نایب‌رئیس وقت شورای اسلامی شهر سمنان و عضو کنونی این شورا در چهارم مردادماه سال 1395 تأکید کرده بود که تدوین این طرح باید در زمره اولویت‌های شهرداری قرار بگیرد.

,

6.راه‌اندازی دفتر ارزشیابی برنامه‌های فرهنگی

, 6.راه‌اندازی دفتر ارزشیابی برنامه‌های فرهنگی, 6.راه‌اندازی دفتر ارزشیابی برنامه‌های فرهنگی,

امیرهوشنگ باهنر، سرپرست سابق سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان در بیست و سوم شهریورماه سال 1395، تصریح کرده بود که دفتر ارزشیابی برنامه‌های فرهنگی در این سازمان ایجاد خواهد شد تا محتوای برنامه‌های فرهنگی از جمله محتوای جشن‌هایی که در پارک‌ها برگزار می‌شود به دقت مورد بررسی قرار بگیرد اما این اتفاق هم تا کنون نیفتاده است.

,

7.احداث پیست دوچرخه‌سوار یک‌کیلومتری در پارک سوکان

, 7.احداث پیست دوچرخه‌سوار یک‌کیلومتری در پارک سوکان, 7.احداث پیست دوچرخه‌سوار یک‌کیلومتری در پارک سوکان,

در دهم خردادماه سال 95، حسین موسوی، شهردار وقت سمنان از احداث نخستین پیست دوچرخه‌سواری سمنان در پارک سوکان خبر داد و تصریح کرد که فاز مطالعاتی این پروژه انجام شده و فاز عملیاتی با اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان آغاز شده است. قرار بود این پیست، یک‌هزار و 120 متر طول و 3.5 متر عرض داشته باشد.

,

8.احداث تقاطع غیرهمسطح در محدوده میدان سعدی

, 8.احداث تقاطع غیرهمسطح در محدوده میدان سعدی, 8.احداث تقاطع غیرهمسطح در محدوده میدان سعدی,

در چهارم مردادماه سال 95، مجید نظری، نایب‌رئیس وقت شورای اسلامی شهر سمنان از تدوین طرح احداث تقاطع غیرهمسطح در محدوده میدان سعدی تا پایان آن سال خبر داده و گفته بود که تقاطع مذکور به صورت اجرای زیرگذر از شمال به جنوب و شرق به جنوب پیشنهاد شده است. وی تصریح کرده بود که فعالیت مشاوران تا پایان سال به منظور ارائه بهینه‌ترین شکل احداث تقاطع به شهرداری ادامه خواهد داشت. چهل روز بعد، رئیس وقت شورای اسلامی شهر سمنان اعلام کرد که طرح زیرگذر به تصویب شورا رسیده است و مقدمات اجرای این طرح تا اواسط سال آتی(96) فراهم خواهد شد.

,

9.راه‌اندازی خانه آفرینش کتاب کودک

, 9.راه‌اندازی خانه آفرینش کتاب کودک, 9.راه‌اندازی خانه آفرینش کتاب کودک,

در شهریورماه سال 95، سرپرست وقت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان از تصمیم برای راه‌اندازی خانه آفرینش کتاب کودک در یکی از بناهای دارای قدمت سمنان خبر داده بود. قرار بود در این خانه، کودکان با فرایند نگارش، چاپ و نشر کتاب از نزدیک آشنا شوند.

,

10. دبیرخانه‌ی تقریبا دائمیِ پیگیری مطالبات مردمی

, 10. دبیرخانه‌ی تقریبا دائمیِ پیگیری مطالبات مردمی, 10. دبیرخانه‌ی تقریبا دائمیِ پیگیری مطالبات مردمی,

در هفدهم خردادماه سال 95، رئیس شورای اسلامی شهر سمنان از تشکیل دبیرخانه دائمی مطالبات مردمی در شورای اسلامی شهر سمنان خبر داد. نیکوست که با گذشت حدود دو سال از ایجاد این دبیرخانه، مسئولان گزارشی از عملکرد آن ارائه کنند.

,

11.میدان میلیاردی دریادار همتی

, 11.میدان میلیاردی دریادار همتی, 11.میدان میلیاردی دریادار همتی,

میدان میلیاردی دریادار همتی هم از جمله پروژه‌های عجیب مدیریت شهری بود و هست! در بیست و هشتم تیرماه سال 95، شهردار وقت، اعلام کرد که این پروژه تا هفتم آذرماه همان سال آماده بهره‌برداری خواهد بود. دو هفته بعد، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر سمنان اعلام کرد که طرح احداث این میدان دست‌کم سه سال پشتوانه مطالعاتی دارد. سرانجام کلنگ احداث یک میدان در هفته دولت با حضور نماینده عالی دولت در استان به زمین خورد! در همان روز کلنگ‌زنی هم اعلام شد که این میدان در هفتم آذرماه 95 و همزمان با سالروز شهادت دریادار محمدابراهیم همتی به بهره‌برداری خواهد رسید. در پانزدهم شهریورماه هم رئیس وقت شورای اسلامی شهر سمنان طی گفتگویی ابراز امیدواری کرد که این پروژه در روز مذکور به بهره‌برداری برسد اما با گذشت از هفتم آذرماه نهایتا در واپسین روزهای آذرماه، شهردار سمنان به برنامه تبلیغاتی ترمه و ترنج رفت-برنامه‌ای که شهرداری سمنان برای روی آنتن رفتن آن هزینه‌های هنگفتی پرداخت کرده است!- و اعلام کرد که میدان دریادار همتی، تأییدیه کمیسیون ماده 5 را گرفته است! وی ابراز امیدواری کرد که این میدان تا دهه فجر به بهره‌برداری برسد. اما دومین وعده هم گذشت. وضعیت کنونی میدان را هم می‌توانید رصد کنید. اکنون ظاهرا قرار است از عرض میدانی که سه سال پشتوانه مطالعاتی داشته، کم کنند.

,

12.بوستان‌های فراموش‌شده «کتاب»، «کودک» و «حجاب»

, 12.بوستان‌های فراموش‌شده «کتاب»، «کودک» و «حجاب», 12.بوستان‌های فراموش‌شده «کتاب»، «کودک» و «حجاب»,

در پانزدهم شهریورماه سال 95، رئیس وقت کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر سمنان اعلام کرد: در حال انجام بررسی‌های لازم برای احداث بوستان‌های کتاب و کودک هستیم. او همچنین از تصمیم برای ایجاد شوراهای محله  در دو یا سه نقطه از شهر سمنان خبر داده بود.  سرپرست وقت سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری سمنان نیز یک هفته بعد گفته بود که ما در پی احداث بوستان‌های تخصصی کتاب و حجاب در شهر سمنان هستیم.

,

13.پایانه مسافربری درخور شأن مرکز استان؛ هنوز در انتظار تصمیم مسئولان

, 13.پایانه مسافربری درخور شأن مرکز استان؛ هنوز در انتظار تصمیم مسئولان, 13.پایانه مسافربری درخور شأن مرکز استان؛ هنوز در انتظار تصمیم مسئولان,

فروردین‌ماه سال 95 بود که شهردار وقت، در دیدار نوروزی با اعضای شورای شهر، جانمایی ترمینال جدید را یکی از اولویت‌های شهرداری برشمرد. سه ماه و نیم بعد، شجاعی رئیس وقت شورای اسلامی استان سمنان با بیان این که چند مکان جدید برای احداث پایانه مسافربری پیشنهاد و اولویت‌بندی شده است گفته بود که این موضوع توسط کارشناسان شهرداری در دست بررسی است. کم‌تر از یک‌ماه بعد و در 25 مردادماه سال 95، طاهریان، رئیس وقت کمیسیون تلفیق شورای اسلامی از طرح‌ریزی‌های لازم و جدیت در انتخاب یک نقطه مطلوب برای احداث ترمینال جدید خبر داد اما اکنون دو سال از این سخن می‌گذرد.

,

14.جای خالی تصاویر شهدا در بلوار ولیعصر(عج)

, 14.جای خالی تصاویر شهدا در بلوار ولیعصر(عج), 14.جای خالی تصاویر شهدا در بلوار ولیعصر(عج),

شهردار سابق سمنان وقتی در نیمه خردادماه 95 با جمعی از مدیران شهرداری به منزل شهید حسین یحیایی رفته بود، با انتقاد شدید مادر مکرمه این شهید والامقام مواجه شد؛ چراکه در اثنای اجرای طرح بهسازی بلوار ولیعصر(ع) تصاویر شهدا از میانه بلوار برداشته شده بودند. شهردار سابق در این دیدار وعده کرد که به زودی تصاویر شهدا به بلوار بازخواهند گشت که این اتفاق هم نیفتاد.

,

15.طرح تعریض خیابان باهنر؛ همواره در اولویت

, 15.طرح تعریض خیابان باهنر؛ همواره در اولویت, 15.طرح تعریض خیابان باهنر؛ همواره در اولویت,

نایب‌رئیس وقت شورای اسلامی شهر سمنان و عضو کنونی این شورا در چهارم مردادماه سال 95 اجرای طرح تعریض خیابان باهنر در حدفاصل خیابان امام خمینی(ره) و سه‌راه ابوذر را از جمله اولویت‌های مدیریت شهری در آن سال عنوان کرده بود. جالب است که نظری، اخیرا نیز این طرح را از جمله اولویت‌ها اعلام کرده است.

,

16.یکسال تأخیر در بهره‌برداری از پروژه مشارکتی ایران‌زمین

, 16.یکسال تأخیر در بهره‌برداری از پروژه مشارکتی ایران‌زمین, 16.یکسال تأخیر در بهره‌برداری از پروژه مشارکتی ایران‌زمین,

نظری همچنین در نیمه شهریورماه سال 95، اعلام کرده بود که پروژه مشارکتی ایران‌زمین طی یکسال آتی به بهره‌برداری خواهد رسید. در سیزدهم دی‌ماه اما شهردار وقت اعلام کرد که این پروژه تا پایان سال 95 به بهره‌برداری می‌رسد. اتفاقی که طبق معمول و مشابه بسیاری از وعده‌های موسوی عملی نشد. نایب‌رئیس وقت شورا نهایتا در نهم آبان‌ماه 96 اعلام کرد که با توجه به پیشرفت 80 درصدی اجرای طرح احداث مجتمع ایران‌زمین، این مجتمع تا 5 ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. تا این لحظه یک ماه نیم از موعد اعلام‌شده توسط وی می‌گذرد.

,

17.چشم‌اندازی که نوشته نشد

, 17.چشم‌اندازی که نوشته نشد, 17.چشم‌اندازی که نوشته نشد,

محمدهادی عموزاده رئیس وقت کمیسیون سرمایه‌گذاری شورای اسلامی شهر سمنان در 24 خردادماه سال 95 گفته بود:«خوشبختانه اقدامات لازم برای تدوین سند چشم‌انداز شهر سمنان با همراهی دکتر محمدحسن فولادی در حال انجام است.» جالب است بدانید که این سند نه تنها تدوین نشد، بلکه دکتر محمدحسن فولادی، در دیار خود با بی‌مهری مواجه شد و حداقل همکاری‌ها نیز با وی صورت نگرفت.

,

18.بوستان نگارستان

, 18.بوستان نگارستان, 18.بوستان نگارستان,

در بیست و هشتم مردادماه سال 95، شهردار سمنان از افتتاح سه بوستان بزرگ در هفته دولت خبر داد که یکی از آن‌ها بوستان نگارستان بود. مساحت این بوستان 12 هزار و 500 متر مربع و اعتبار هزینه‌شده برای آن 650 میلیون‌تومان عنوان شد. این بوستان در حدفاصل میدان نگارستان تا بلوار امین قرار گرفته و مدیریت شهری تنها به جدول‌گذاری و اجرای کفپوش در آن بسنده کرده است. بیش از دو سال است که برنامه مشخصی برای ایجاد فضای سبز در این «بوستان» وجود ندارد.

,

19.در رویای استحصال برق از زباله‌ها

, 19.در رویای استحصال برق از زباله‌ها, 19.در رویای استحصال برق از زباله‌ها,

موسوی، شهردار سابق سمنان در چهاردهم تیرماه سال 95، اعلام کرد: بر اساس تصمیمات جدید اتخاذشده، قرار است با تجمیع زباله‌های سمنان، مهدیشهر و سرخه، از این زباله‌ها برای استحصال برق لازم استفاده شود و تفاهم‌نامه‌های لازم نیز در این خصوص با بخش خصوصی منعقد شده است.

,

20.ساکنان مسکن مهر؛ هنوز در انتظار ایستگاه آتش‌نشانی

, 20.ساکنان مسکن مهر؛ هنوز در انتظار ایستگاه آتش‌نشانی, 20.ساکنان مسکن مهر؛ هنوز در انتظار ایستگاه آتش‌نشانی,

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در یکم شهریورماه سال 95، با بیان این که احداث یک ایستگاه آتش‌نشانی در مسکن مهر در بودجه شهرداری لحاظ شده است، گفت: مقرر شده است که عملیات اجرایی این پروژه در شش‌ماهه دوم سال جاری(95) آغاز شود. اسمعیل‌پور چند روز قبل هم ابراز امیدواری کرد که این پروژه بالاخره امسال آغاز شود.

,

21.بوستان پنج‌شش‌هزار متری علویان

, 21.بوستان پنج‌شش‌هزار متری علویان, 21.بوستان پنج‌شش‌هزار متری علویان,

شهردار وقت سمنان در 25 مردادماه سال 95 اعلام کرد که کلنگ‌زنی بوستان 6 هزار متری علویان در هفته دولت انجام خواهد شد. در هفته دولت این اتفاق افتاد با این تفاوت که موسوی مساحت این بوستان را این‌بار 5 هزار متر مربع اعلام کرد. برای احداث این بوستان 7 میلیارد ریال اعتبار درنظر گرفته شده بود، موسوی هم ابراز امیدواری کرده بود که این پروژه تا پیش از فرارسیدن نوروز 96 برای استفاده مسافران به بهره‌برداری برسد.

,

22.پارک بانوان سمنان

, 22.پارک بانوان سمنان, 22.پارک بانوان سمنان,

در روز بیستم مردادماه سال 96، شهردار سمنان از آغاز عملیات اجرایی احداث پارک بانوان در سمنان خبر داد و گفت:«یک میلیارد تومان اعتبار برای احداث فاز اول احداث این پارک اختصاص یافته است.» خبری که متأسفانه به عمل منجر نشد. پارک بانوان سمنان تا کنون سه‌بار و در سه مکان مختلف کلنگ‌زنی شده است. شهردار اسبق سمنان این پارک را در محل اتصال پارک کومش به مسکن مهر کلنگ‌زنی کرد. شهردار سابق سایت پشت اداره اطلاعات و شمال مدیران را برای احداث این پارک درنظر گرفته بود و ناظم‌رضوی در سال 96 مکانی را در مجاورت پارک سیمرغ برای آن درنظر گرفت. گذشته از این، در سال 90، بوستان روبروی پارک 8 شهریور به عنوان پارک ویژه بانوان نامگذاری شده بود.

,

23.خودروی نردبان‌دار آتش‌نشانی

, 23.خودروی نردبان‌دار آتش‌نشانی, 23.خودروی نردبان‌دار آتش‌نشانی,

موسوی، شهردار سابق سمنان در سی و یکم خردادماه سال 95 گفت:«طبق طرح جامع جدیدی که به شهرداری‌ها ابلاغ شده است، ایستگاه‌های آتش‌نشانی باید به طور حتم دارای خودروهای نردبان‌دار باشند.» هنوز پس از گذشت حدود دو سال مرکز استان فاقد خودروی نردبان‌دار آتش‌نشانی است.

,

24.خیابان امام خمینی(ره) پیاده‌محور بشود/نشود!

, 24.خیابان امام خمینی(ره) پیاده‌محور بشود/نشود!, 24.خیابان امام خمینی(ره) پیاده‌محور بشود/نشود!,

موضوع پیاده‌راه شدن خیابان امام(ره) هم از جمله موضوعات پرتکرار در سال‌های اخیر بوده است. شهردار سابق سمنان در سی و یکم خردادماه سال 1395، در یک نشست خبری اعلام کرد که درنظر دارد خیابان امام(ره) را به پیاده‌راه تبدیل کند. جالب این که خود وی در همین ماه، پیش‌تر این اقدام را ناممکن و غیراصولی توصیف کرده بود. دوشنبه چهارم مردادماه سال 95 نیز نظری، نایب‌رئیس وقت شورای اسلامی شهر سمنان از در دستور کار قرار گرفتن مرحله نخست طرح پیاده‌محور کردن خیابان امام(ره) خبر داد. به گفته او در این مرحله از طرح تنها خودروهای ناوگان حمل و نقل عمومی اجازه تردد در این محدوده تاریخی را داشتند. این طرح هم بعدها به فراموشی سپرده شد.

,

25.استقرار سامانه مدیریت پارک حاشیه‌ای

, 25.استقرار سامانه مدیریت پارک حاشیه‌ای, 25.استقرار سامانه مدیریت پارک حاشیه‌ای,

در سال 96، شهردار سابق نسبت به برگزاری مناقصه برای استقرار سامانه مدیریت پارک حاشیه‌ای(ترک تشریفات) اقدام کرد که ظاهرا شرکت موردنظر تا کنون نتوانسته است صلاحیت‌ها و حداقل‌های لازم برای اجرای این طرح را تأمین کند.

,

ناظم‌رضوی: پیگیر ایجاد پارک ویژه بانوان خواهم بود

, ناظم‌رضوی: پیگیر ایجاد پارک ویژه بانوان خواهم بود, ناظم‌رضوی: پیگیر ایجاد پارک ویژه بانوان خواهم بود,

رسانه، فراموشکار نیست. دوران مسئولیت نیز به سرعت می‌گذرد. پس همین‌جا یادآوری می‌کنیم که ناظم‌رضوی شهردار جدید سمنان در بدو پذیرش مسئولیت شهرداری گفته بود:«پارک بانوان باید در محلی بنا شود که هیچ ساختمان مرتفعی بر آن مشرف نباشد تا بانوان بتوانند بدون حجاب در آن ورزش کنند. من به آقای سیادتی هم عرض کردم که باید در همین محل فعلی یا در نقطه‌ای دیگر مجموعه بزرگی برای بانوان احداث کنیم. در زمان مسئولیت من در کاشان، یک مجموعه ویژه بانوان با حضور معاون رئیس‌جمهور افتتاح شد. شهرهای مذهبی مثل سمنان به این فضاها نیاز دارند. این موضوع حتما پیگیری خواهد شد.»

,

امیدواریم این وعده، به فهرست وعده‌های بیست‌و‌شش‌گانه بالا اضافه نشود.

,

پی‌نوشت: ما البته محدودیت‌های مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های مختلف را درک می‌کنیم اما نیکوست که مسئولان پیش از وعده دادن به مردم جوانب امر را بسنجند. مرآت آمادگی دارد تا ضمن انتشار پاسخ احتمالی مدیران شهری درباره عملی نشدن وعده‌های مذکور، دیدگاه‌های شهروندان را نیز در ارتباط با پروژه‌های شهری در سال‌های اخیر منتشر کند.

, پی‌نوشت:,

انتهای پیام/ف

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه