اخبار داغ

رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان:

حزب الله در افکار عمومی لبنان به عنوان ضامن امنیت مردم و کشور است

حزب الله در افکار عمومی لبنان به عنوان ضامن امنیت مردم و کشور است
رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان گفت: حزب الله در افکار عمومی لبنان به عنوان ضامن امنیت مردم و کشور در مقابل تهدیدهای سنگین رژیم منحوس صهیونیستی و داعش به شمار می رود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام محمدعلی میرزایی در گفتگو با صبح توس؛ ضمن اشاره به پیروزی حزب‌الله لبنان در انتخابات اخیر، اظهار کرد: حزب‌الله در افکار عمومی لبنان به‌عنوان ضامن امنیت مردم و کشور در مقابل تهدیدهای سنگین رژیم منحوس صهیونیستی و داعش به شمار می‌رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی افزود: مردم متوجه شده بودند که اگر حزب‌الله لبنان نبود، امنیت مردم سلب شده و شهرهای این کشور غارت می‌شد و لبنان هم کشوری مانند سوریه شده و به ویرانه مبدل می‌شد و این حزب‌الله بود که امنیت را در لبنان برقرار کرد.

,

 

,

کارشناس مسائل لبنان با بیان اینکه حزب‌الله توانست امنیت مناسبی را در مرز سوریه و فلسطین برقرار کند، گفت: این امنیت برای مردم لبنان بسیار اهمیت داشت و همچنین حزب‌الله با مسیحیان لبنان و میشل عون روابط دوستانه و حافظ امنیت بسته است، لذا حزب‌الله به‌عنوان حافظ منافع لبنان مبدل شده است.

,

 

,

وی ادامه داد: از طرفی لبنان توانست سرزمین‌های اشغال‌شده را به مردم بازگرداند و کسی که بازگشت خانه و زمین کشاورزی خود را به این حزب مدیون هستند به‌طور طبیعی حزب‌الله برای آن‌ها یک مقوله ملی است.

,

 

,

میرزایی با اشاره به اوایل جریان‌ها و جنگ سوریه، بیان کرد: عده‌ای در آن زمان به حزب‌الله اعتراض وارد می‌کردند که حضور شما در سوریه باعث کشیده شدن جنگ به منطقه لبنان می‌شود و باعث سلب امنیت کشور لبنان توسط داعشی ها می‌شود، زمانی که شهروندان لبنانی متوجه نفوذ همه‌جانبه داعش در کشور خود شدند و متوجه فتنه داخلی که آن‌ها ایجاد کردند شدند نظرشان تغییر کرد.

,

 

,

وی با اشاره به منطقه هرمل و بعلبک و اهمیت استراتژیک آن در کشور لبنان، بیان کرد: این منطقه در لبنان بیش‌ترین سبد رأی و مهم‌ترین بخش را دارا بود و همه تحلیل گران لبنانی گمان می‌کردند که دغدغه حزب‌الله این منطقه است و گمان می‌کردند با خرج‌های میلیاردی عربستان و جریان المستقبل می توانند این منطقه را شیعیانی مخالف حزب‌الله بسازند.

,

 

,

رایزن سابق فرهنگی جمهوری اسلامی در لبنان تصریح کرد: این منطقه از 10 نماینده توانست 9 نماینده از حزب‌الله را به مجلس بفرستد، علت هم این است که این کشور در مرز سوریه قرار دارد و مدتی هم در بمباران داعشی ها آسیب دید اما آزاد سازی و مقابله با نفوذ داعش به این منطقه را مدیون حزب‌الله است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه