اخبار داغ

حمیدرضا ترقی در گفتگو با دانا مطرح کرد:

اعتماد به قدرتهای سلطه گر برای پیشرفت کشور یک اتکاء متزلزل و غیر منطقی است/ ملت ایران باید تجربه گران سنگ و پر هزینه اعتماد به آمریکا را قدر بداند

اعتماد به قدرتهای سلطه گر برای پیشرفت کشور یک اتکاء متزلزل و غیر منطقی است/ ملت ایران باید تجربه گران سنگ و پر هزینه اعتماد به آمریکا را قدر بداند
کارشناس روابط بین الملل گفت: با توجه به اینکه آمریکا نشان داده است که بدعهد است و به هیچ تعهدی پایبند نیست دلیلی ندارد برای هرگونه قراردادی دیگر به آمریکا اعتماد کرد.
[

حمیدرضا ترقی در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛در پاسخ به این سوال که چرا سه شنبه شب دونالد ترامپ ضمن اعلام خروج از برجام٬ مذاکره با ایران برای رسیدن به یک توافق دائمی را پیشنهاد داد گفت: ترامپ می خواسته تمام پلهای پشت سر خود را خراب نکند و درواقع به ظاهر تاکیدی داشته باشد بر اینکه همچنان می خواهد در مذاکرات دیدگاهها و خواسته های خود را بر ایران تحمیل کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

کارشناس روابط بین الملل افزود: با توجه به اینکه آمریکا نشان داده است که بدعهد است و به هیچ تعهدی پایبند نیست دلیلی ندارد برای هرگونه قراردادی دیگر  به آمریکا اعتماد کرد. 

,

وی با اشاره به اینکه دولت هنوز امیدوار است اروپایی ها بتوانند برجام را ادامه بدهند و از پس مشکلات ناشی از خروج آمریکا بر آیند اظهار داشت: این نوع خوش بینی مانند خوش بینی های قبلی نسبت به آمریکا ثمری نخواهد داشت. اروپایی ها در روزهای اخیر برای ماندن آمریکا در برجام حاضر شدند خواسته های آمریکا را بپذیرند و تحریم های خود علیه ایران را استمرار بخشند و برای فشار بر ایران برای توقف و مهار فناوری موشکی تحریم های جدیدی علیه ایران اتخاذ کنند.

,

ترقی افزود: این نشان می دهد که اروپایی ها بیش از ۵۰ درصد راه را با آمریکا آمده اند بعد از این هم به علت وابستگی اقتصادی به آمریکا قادر به مقاومت جدی در برابر آمریکا نیستند.

,

این کارشناس روابط بین الملل گفت: به نظر می رسد دولت ایران برای آرام شدن فضای روانی و پرتنش بعد از تصمیم آمریکا تاملی نموده و با در نظر گرفتن همه جوانب ظرف یک هفته به یک جمع بندی برای خروج از برجام برسد.

,

وی در ادامه افزود:ایران باید تکلیفش را با نگاه به بیرون مشخص کند به نقطه قبل از برجام برگردد و فعالیتهای فناوری خود را ادامه داده و در مسیر تحقق اقتصاد مقاوتی و پیگیری فرموده های مقام معظم رهبری قدم بردارد.

,

ترقی در پایان با اشاره به اینکه ملت ایران باید تجربه گران سنگ و پر هزینه اعتماد به آمریکا را قدر بداند افزود: اعتماد به قدرتهای سلطه گر برای پیشرفت کشور یک اتکاء متزلزل و غیر منطقی است و ما باید دست به زانوی خودمان مسیر پیشرفت و توسعه کشورمان را دنبال کنیم.

,

انتهای پیام/  

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه