اخبار داغ

معاون حقوقی رئیس‌جمهور:

ترامپ بارها برجام را نقض کرده است/ خروج از برجام خلاف مسائل مربوط به تامین امنیت جهانی است

ترامپ بارها برجام را نقض کرده است/ خروج از برجام خلاف مسائل مربوط به تامین امنیت جهانی است
معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: ترامپ از وقتی روی کار آمده برجام را نقض کرده است اما شب گذشته خروج از برجام را رسما اعلام کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ لعیا جنیدی امروز در حاشیه سی‌امین همایش اتحادیه سراسری کانون‌های وکلایدادگستری ایران در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: ترامپ از وقتی روی کار آمده برجام را نقض کرده است اما شب گذشته خروج از برجام را رسما اعلام کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, جهانبین نیوز؛,

 

,

وی با بیان اینکه  ایران همواره به تعهدات خود پیابند بوده است و این موضع بارها از سوی آژانس انرژی اتمی تائید شده است اضافه کرد: آمریکایی‌ها ماهیت پیمان برجام را نقض کرند چون وظیفه داشتند تحریم‌ها را هم در سطح فدرال لغو کرده و هم تلاش کنند که تحریم‌ها در سطح ایالات هم برداشته شود، ضمن اینکه آمریکا باید برای خروج از برجام از لحاظ آیینی در کانالی که در برجام پیش‌بینی شده بود اقدام می‌کرد.

,

 

,

جنیدی اقدام آمریکا را خلاف منشور سازمان ملل عنوان و بیان داشت: خلاف بودن اقدام آمریکا با توجه به ضمانت‌های اجرایی مشخص و آیینی درون برجام معین می‌شود.

,

 

,

معاون حقوقی رئیس جمهور برجام را موردی برای ترویج صلح و امنیت بود دانست و یادآور شد: شرکا و امضاکنندگان برجام معتقد بودند برجام پیمانی برای بالا بردن صلح و امنیت در دنیا است اما خروج رئیس‌جمهور آمریکا از برجام تعهدات اصلی تحت چارچوب سازمان ملل را هم تحت تأثیر قرار داده و کاری است خلاف چیزی که امنیت جهانی را تأمین می‌کند.

,

 

,

جنیدی سیاست دولت برای ماندن در برجام را درست دانست و گفت: ایران در برجام بدون حضور آمریکا می‌ماند اگر منافعش تامین شود اما اگر منافع کشور تامین نشود حتی اگر ترامپ هم رسما از آن خارج نمی‌شد ما آن را ترک می‌کردیم.

,

 

,

وی در بخش دیگری از سخنانش به پرونده مفسدان اقتصادی اشاره و گفت: در لایحه شفافیت پیش‌بینی شده است افشاگران تخلفات مالی هم از لحاظ امنیت فردی و حقوق خودش مورد صیانت است و هم پاداشی برای این موضوع دریافت می‌کند.

,

 

,

جنیدی با اشاره به اینکه لایحه شفافیت  به مجلس فرستاده شده است و باید صبر کنیم ببینیم سرنوشت آن در مجلس چه می‌شود افزود: از نظر قانونی اگر کسی شاهد بروز اقدام خلاف قانونی باشد موظف است آن را گزارش دهد و امنیت کسی که جرم را افشا می‌کند نباید از دست برود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه