اخبار داغ

در تحلیل جیم لوب روزنامه نگار آمریکایی مطرح شد

افشای پشت پرده خروج آمریکا از برجام/ حمایت سه میلیاردر یهودی از ترامپ در لغو برجام/ تکرار داستان رسوایی واترگِیت

افشای پشت پرده خروج آمریکا از برجام/ حمایت سه میلیاردر یهودی از ترامپ در لغو برجام/ تکرار داستان رسوایی واترگِیت
ترامپ و حزب جمهوری خواه به طور مؤثری گرفتار گروه کوچکی از میلیاردرها هستند که کشور را از هرگونه آشتی با ایران دور نگه می دارند حتی در توافقنامه چندجانبه ای که اطمینان می دهد ایران در غنی سازی محدود می شود و جمهوری اسلامی را در معرض بازرسی های تهاجمی از تأسیسات هسته ای اش قرار می دهند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به گزارش گروه بین الملل "تیتریک"؛ جیم لوب روزنامه نگار آمریکایی و رئیس دفتر آژانس بین المللی مطبوعاتی واشنگتن در وبلاگ خود lobelog نوشت: پول پیروز شد. سه میلیاردر راه را برای خروج ترامپ از برجام هموار کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به گزارش گروه بین الملل "تیتریک", "تیتریک", lobelog,
 
,
رئیس جمهور دونالد ترامپ به وعده خود مبنی بر پاره کردن توافق چندجانبه دولت اوباما که به منظور محدود کردن غنی سازی هسته ای ایران (برجام) منعقد شده بود و یکی از دستاوردهای سیاست خارجی اوباما بود، جامه عمل پوشاند و از آن خارج شد. در این راستا، براساس نظرسنجی منتشر شده توسط cnn در صبح روز سه شنبه، ترامپ در میان بسیاری از افراد، از نصایح وزیر دفاعش، اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا، سه تن از مهمترین متحدان اروپایی واشنگتن و تقریبا دو سوم از آمریکایی هایی که اعتقاد داشتند که آمریکا نباید از برجام خارج شود سر باز زد.
,
 
,
به نظر می رسد که ترامپ کاملا مصمم است تا حد زیادی آنچه را که باراک اوباما تکمیل کرده است را باطل کند. علاوه بر این، انحراف مطلق شخصیتی و اخلاقی ترامپ می تواند عمل امروزش را به خوبی بیان کند. همچنین ممکن است رسوایی واترگِیت در عین ناباوری در دوره ترامپ نیز پیش بیاید.
,
 
,
* رسوایی واترگِیت به وقایعی اطلاق می‌شود که میان سال‌های 1975 - 1972 در هتلی به همین نام در واشنگتن اتفاق افتاد که منجر به بالا گرفتن احتمال استیضاح و در نتیجه کناره‌گیری خود ریچارد نیکسون رئیس‌جمهور وقت آمریکا شد. باب وودوارد و کارل برنستین دو خبرنگار واشنگتن پست نقش اصلی در فاش شدن رسوایی واترگِیت و استعفای نیکسون رئیس جمهور آمریکا داشتند.
, *,
 
,
در واقع، بیانیه منفور روز گذشته ترامپ ممکن است دقیقا تداعی کننده همان رسوایی واترگِیت باشد، به این دلیل که سه تن از بزرگترین حامیان ترامپ، شلدون آدلسون (میلیاردر مشهور یهودی و از متحدان قدرتمند ترامپ)، برنارد مارکوس (میلیاردر و بنیانگذار هوم دیپو، یکی از چندین تأمین کننده مالی ترامپ) و پل سینگر (سرمایه‌دار نیویورکی و یکی از بزرگترین هواداران ترامپ) بار مالی خروج ترامپ از برجام را پرداخت کردند. مارکوس و آدلسون، که همچنین عضو اتحادیه یهودیان جمهوری‌خواه هستند، پیش از این، عودت قابل توجهی از سرمایه گذاری های خود را دریافت کرده اند. این سه فرد در مواردی چون؛ صف بندیِ کامل آمریکا در پشت اسرائیل، انتقال سفارت آمریکا به سرزمین های اشغالی (بیت المقدس) در هفته آینده و لغو رسمی مناطق اشغال شده برای توصیف کرانه باختری و شرق بیت المقدس سرمایه گذاری های هنگفتی کرده اند.
,
 
,
آدلسون، بزرگترین حامی ترامپ و دولت وی بود. وی به اتفاق همسرش میریام در چرخه انتخابات سال 2016، 35 میلیون دلار به کمپین تبلیغاتی دونالد ترامپ، 20 میلیون دلار به صندوق رهبری کنگره و 35 میلیون دلار نیز به صندوق رهبری سنا کمک کردند.
,
 
,
ترامپ در اوایل فعالیت های پیش از انتخابات خود، در توئیتی از مارکو روبیو، رقیب خویش در حزب جمهوری خواه، شکایت کرده بود که سعی دارد عروسک خیمه شب بازی کوچکی برای شلدون آدلسون باشد، به سرعت درهم ریخته شد و پس از آنکه بر نامزد جمهوری خواهان پیروز شد و طرفداری آدلسون را حفظ کرد، موقعیت عجیب آدلسون در روند صلح صهیونیست ها و فلسطین و انتقال سفارت آمریکا به بیت المقدس  را تأیید کرد.
,
 
,
پولیتیکو گزارش داد که بیشترین خط تهدید سخنرانی ترامپ در سازمان ملل در ماه اکتبر، مبنی بر اینکه اگر کنگره و متحدان آمریکا در برابر تلاشهای آمریکا به مذاکرات مجدد در مورد برجام سر تعظیم فرود نیاورند، مشارکت واشنگتن در این توافق لغو می شود، به طور مستقیم از سوی جان بولتون مشاور امنیت ملی کنونی ترامپ و بزرگترین حامی وی ایراد شد. کلام عجیب وی در اظهارات اصلی تهیه شده توسط کارکنان ترامپ نبود.
,
 
,
آدلسون، در صورتی که ایران برنامه هسته ای اش را به طور کامل کنار نگذارد، به عنوان تاکتیک مذاکره از سلاح هسته ای علیه ایران و تهدید انرژی هسته ای تهران، شهری با جمعیت 8.8 میلیون نفر، طرفداری کرده است.
,
 
,
نیوت گینگریچ، یکی از بزرگترین دریافت کنندگان مالی آدلسون در طول مبارزات انتخاباتی ریاست جمهوری در سال 2012، گفت که ارزش مرکزی آدلسون، اسرائیل است.
,
 
,
آدلسون در دیدگاه های رادیکالی در مورد ایران و گوش دادن به رئیس جمهور و یا حداقل قدرت نفوذ مالی قابل توجه تنها نیست.
,
 
,
برنارد مارکوس، مؤسس شرکت هوم دیپو، دومین سرمایه گذار و حامی مالی بزرگ ترامپ، 7 میلیون دلار به گروه حامی ترامپ، 500000 دلار به صندوق رهبری کنگره و 2 میلیون دلار به صندوق رهبری مجلس سنا کمک کرد.
,
 
,
مارکوس در مصاحبه ای تجاری، برجام را به تجارت با شیطان تشبیه کرد. وی به وضوح ادامه داد: "من فکر می کنم ایران شیطان است."
,
 
,
آدلسون و مارکوس، وابستگی مشترکی به اندیشکده آمریکایی بنیاد دفاع از دموکراسی ها (اف‌دی‌دی) را به  اشتراک گذاشتند. آدلسون، حداقل 1.5 میلیون دلار و مارکوس، حداقل 10.7 میلیون دلار به این گروه کمک کردند.
,
 
,
اف‌دی‌دی می گوید که آدلسون مدت زیادی نیست که مشارکت می کند، اما مارکوس همچنان سخاوتمندانه، به کمک 3.25 میلیون دلاری در سال 2015 ادامه می دهد. کمک های وی به بنیاد شناخته شده است.
,
 
,
پل سینگر میلیاردر مالک هِج فاند، تا پایان سال 2011 حداقل 3.6 میلیون دلار به اف‌دی‌دی کمک کرد. وی بعد از مارکوس دومین کمک کننده این گروه است.
,
 
,
این سه میلیاردر به ارتباط بین کمپین انتخاباتی ترامپ و شرکتهای تجاری روسیه و نیز جشن آغاز ریاست جمهوری ترامپ کمک کردند. پول سیاسی حامیان ترامپ بیش از 40 میلیون دلار بود که توسط این سه میلیاردر تأمین شد.
,
 
,
ترامپ و دولتش به توافق ضد ایرانی این میلیاردرها که از طرفداری سیاسی منتج به جنگی دیگر در خاورمیانه هراسی ندارند، مدیون هستند.
,
 
,
پشت کردن ترامپ به برجام، رئیس جمهوری خائن و بی عقل را به نمایش گذاشت که می خواهد دستاوردهای سلف خود را از بین برده و نابود کند.
,
 
,
توضیح دیگر اینکه ترامپ و حزب جمهوری خواه به طور مؤثری گرفتار گروه کوچکی از میلیاردرها هستند که کشور را از هرگونه آشتی با ایران دور نگه می دارند حتی در توافقنامه چندجانبه ای که اطمینان می دهد ایران در غنی سازی محدود می شود و جمهوری اسلامی را در معرض بازرسی های تهاجمی از تأسیسات هسته ای اش قرار می دهند.
,
 
,
ممکن است هر دو تعریف درست باشد.
,
 
,
اشلی پارکر خبرنگار کاخ سفید روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد که آدلسون روز چهارشنبه (دیروز) با ترامپ ملاقاتی دوستانه داشت که ارتباطی با اخبار روز ایران نداشته است.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه