اخبار داغ

روان شناس لرستانی مطرح کرد؛

تبلیغ ماده توهم زا "گل" در میان جوانان از طریق تلگرام

تبلیغ ماده توهم زا "گل" در میان جوانان از طریق تلگرام
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی گفت: یکی از دلایل گرایش به مصرف مواد اعتیاد آور گل، تبلیغاتی است که در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و فیس بوک و سایر رسانه ها مبنی بر تشویق استفاده از این ماده برای به دست آوردن نشاط و شادی در میان جوانان صورت می گیرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک یعقوبی محجوب؛کارشناس ارشد روانشناسی بالینی و از جمله مددکاران اجتماعی بیکاری،کنجکاوی،نبود سرگرمی ،در دسترس بودن مواد مخدر و قرار گرفتن در محیط ناسالم را از جمله علل گرایش جوانان به اعتیاد برشمرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

این مددکاراجتماعی با بیان این که خانواده نقش بسیاری مهم در پیش گیری از اعتیاد دارد تأکید کرد: نداشتن مهارت و هنر برقراری روابط بین فردی وفقر ارتباطی یکی از عوامل مهم روبه رو شدن افراد با مواد مخدر صنعتی و سنتی است.

,

 

,

این روان شناس لرستان گفت: فردی که از فقر ارتباطی برخوردار است و نمی تواند احساسات و هیجانات خود را به درستی بیان کند آن زمان که در شرایط سختی قرار می گیرد مهارت نه گفتن در برابر دیگران را ندارد.

,

 

,

کارگاه آموزشی پیشگیر ی از اعتیاد

, کارگاه آموزشی پیشگیر ی از اعتیاد,

 

,

یعقوبی محجوب با اشاره به دو روش درمانی دارو مدار و پرهیز مدار برای معتادین اظهار داشت: طبق بررسی های بعمل آمده بیش ترین درمان را افرادی دارند که در جلسات وکلاس های اِن اِی شرکت کرده اند.

,

 

,

وی در رابطه با کلاس های ترک اعتیاد مراکز اِن اِی گفت: در این جلسه معتادین ازهر جنس و سنخ وارد می شوند و افراد بیمار به یک نیروی برتر متوسل شده و به نوعی معنویت درمانی را دارند.

,

 

,

این مددکار اجتماعی گفت: دید این افراد به گونه ای است که می گویند ما از نظر زمینی عاجزیم وضمن متوسل شدن به یک نیروی برتر در پی  یک زندگی شرافتمدانه هستیم.

,

 

,

وی با انتقاد از فراهم بودن محیط برخی پارک ها برای استفاده راحت و آسان از قلیان توسط جوانان با عناوینی همچون تفننی بیان کرد: با اینکه سیگار و قلیان دروازه وارد شدن به مواد مخدر است اما متأسفانه برخی خانواده ها نگرانی از بابت این موضوع ندارند.

,

 

,

این روانشناس بالینی تصریح کرد: مسئولین باید موجبات فراغت و اسباب راحتی و سرگرمی جوانان را فراهم کنند.

,

 

,

وی برگزاری کارگاه های پیش گیری از اعتیاد را مثبت ارزیابی کرد و عنوان کرد: در مکان و فضای باز از همین پارک ها  می توان با برگزاری کلاس های پیشگیری از اعتیاد افراد و خانواده های بسیاری را نسبت به عواقب و مضرات اعتیاد آگاه کرد.

,

 

,

مددکار اجتماعی یعقوبی محجوب

, مددکار اجتماعی یعقوبی محجوب ,

 

,

این روانشناس با ابراز این که برخی افراد سلطه پذیر و مسئولیت ناپذیر پرورش یافته اند و رشد کرده اند اظهارداشت : اگر متناسب با ظرفیت و توانمندی افرادبه آن ها بها داده شود،این افرادضمن برخورداری از اعتماد بنفس مسئولیت پذیری را یاد گرفته ودیگر از مصرف مواد به عنوان ابزار قدرتی در برابر دوستان استفاده نمی کنند.

,

 

,

یعقوبی محجوب در رابطه با مصرف مواد مخدر صنعتی گل که امروزه متأسفانه در میان جوانان باب شده است گفت:گل یکی از انواع مواد اعتیاد آور که از قسمت های مختلف گیاه شاهدانه به دست می آید که متأسفانه تبلیغات زیادی مبنی بر عدم اعتیاد آور بودن انجام شده است.

,

 

,

کارگاه پیش گیری از اعتیاد در حسینیه دعاشقان ثارالله خرم آباد

, کارگاه پیش گیری از اعتیاد در حسینیه دعاشقان ثارالله خرم آباد,

 

,

وی تأکید کرد: این ماده آنقدر خطرناک است که با یک بار مصرف نکردن فرد دچار اضطراب شدید،بی قراری،وحشت زدگی وتپش قلب شدید می شود.

,

 

,

این مددکار اجتماعی بیان کرد:یکی از دلایل گرایش به مصرف مواد گل، تبلیغاتی است که در شبکه های اجتماعی مانند تلگرام و فیس بوک و سایر رسانه ها مبنی بر تشویق استفاده از این ماده برای به دست آوردن نشاط و شادی در میان جوانان صورت می گیرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه