اخبار داغ

استاندار آذربایجان‌شرقی:

به تولیدکنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌دهیم

به تولیدکنندگان دلار ۴۲۰۰ تومانی می‌دهیم
استاندار آذربایجان‌شرقی با تاکید بر فراهم بودن دلار 4200 تومانی برای تولیدکنندگان گفت: ارز لازم فراهم است و تولیدکنندگان نباید خرید مواد اولیه را متوقف کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج،  مجید خدابخش صبح امروز در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان اظهار داشت: در سفر رئیس جمهور خواسته ما حضور سرزده در دو بازار فرش و کفش بود و اگرچه حتی خواستیم در نخستین مغازه برایشان کفش بخریم به دلیل حضور سرزده کفش به شماره پای رئیس جمهور پیدا نشد!

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

وی در خصوص قیمت دلار و فراهم نمودن ارز دولتی برای کالاهای اساسی عنوان کرد: اگر کسی کالای اساسی نیاز دارد دلار 4200 تومانی فراهم است و برای ۳۳ موردی که دلار مشخص کرده دلار به نرخ دولتی موجود می‌باشد.

,

استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به سپرده‌گذاری مردم در برخی موسسات غیرقانونی گفت: صندوق‌های غیرقانونی که چند درصد سود بیشتری پرداخت می‌کردند بسته شدند و دولت ۱۱ هزار میلیارد تومان برای کسانیکه در این صندوق‌ها پول داشتند پرداخت کرد.

,

وی ادامه داد: این پول در اختیار مردم قرار گرفته است و مردم برای اینکه ارزش این پول را حفظ کنند اقدام به خرید سکه و طلا می‌کنند و برخی آشفتگی‌هایی که امروز وجود دارد پیش می‌آید.

,

خدابخش با توصیه به تجار و تولیدکنندگان برای دریافت دلار 4200 تومانی از مسیر قانونی تاکید کرد: تجار، تولیدکنندگان و صاحبان صنایعی که به دلار نیاز دارند مسیر قانونی برای تهیه دلار برای آنان فراهم شده و مشکلی وجود ندارد و حتی دولت برای بخش کشاورزی و خرید محصولاتی مانند ذرت، گوشت و کلزا دولت دلار ۳۷۰۰ تومانی را فراهم کرده است.

,

وی با اشاره به خروج آمریکا از برجام نیز تصریح کرد: هنوز ۲۴ساعت از امضای ترامپ در خصوص خروج از برجام نگذشته و برای آنها مطلوب است بازار به هم بریزد اما باید بدانیم در چهل سال گذشته ایران سه نوع تحریم را تجربه کرده است.

,

این مقام مسئول یادآور شد: تحریم اول تحریم‌های آمریکا پس از اشغال لانه جاسوسی و ضبط دارایی‌های ایران بوده است، تحریم بعدی مربوط به اتحادیه اروپا بود و یک بار هم در سازمان ملل علیه ما تحریم صورت گرفته است.

,

وی با بیان اینکه ما هیچ مراوده اقتصادی با آمریکا نداریم و خروج آمریکا از برجام مربوط به تحریم‌های ثانویه است، ابراز کرد: اکنون که آمریکا از برجام خارج شده تحریم‌های نوع اول اعمال خواهد شد اما تحریم سازمان ملل در کل منتفی شده و تنها تکلیف تحریم‌های اروپا مانده است، خروج آمریکا از برجام تنها تحریم‌های ثانویه را تحت شعاع قرار می‌دهد که اگر شرکت یا کشوری با ما معامله اقتصادی انجام دهد از سوی آمریکا تحریم یا مجازت می‌شود.

,

خدابخش تصریح کرد: تنها مراوده اقتصادی ما با آمریکا مربوط به بوئینگ است که به نظر می‌رسد تا زمان اعمال تحریم چندین بوئینگ وارد کشور شود اما ما باید فضای روانی بازار را مدیریت کنیم.

,

وی ارز 4200 تومانی برای مواد اولیه محصولاتی مانند فرش و کفش را آمده دانست و گفت: این ارز فراهم شده و جای نگرانی برای تجار و تولیدکنندگان وجود ندارد و اگر به شما دلار۴۲۰۰ تومانی ندهند ما موظف هستیم که مساله را پیگیری کنیم.

,

استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین در خصوص ظرفیت‌های فضای مجازی و فروش اینترنتی تاکید کرد: بخشی از فروش کفش تبریز را به فضای مجازی بسپارید زیرا در این فضا اوضاع کاملا متفاوت و آماده است؛ همچنین در خرید ماده اولیه توقف نکنید زیرا ارز لازم برای خرید آنها وجود دارد.

,

وی با تاکید بر وجود حلقه اتصال کشاورزی،صنعت و خدمات خاطرنشان ساخت: اگر خدمات بازرگانی را کنار بگذاریم صنعت ما زمین می‌خورد لذا اگر به دنبال ایجاد اشتغال هستیم باید کشاورزی، صنعت و خدمات را به هم متصل کنیم.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه