اخبار داغ

در گفتگو با مدرس قرآن بشاگردی عنوان شد؛

نبود مؤسسه جامع قرآن در بشاگرد/ بیش از ۳۵۰ قرآن آموز فقط در دو روستای بشاگرد در حال آموزش است

نبود مؤسسه جامع قرآن در بشاگرد/ بیش از ۳۵۰ قرآن آموز فقط در دو روستای بشاگرد در حال آموزش است
مدرس قرآن بشاگردی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ قرآن آموز فقط در دو روستای بشاگرد در حال آموزش است، گفت: با توجه به رویکرد مناسب و قرآنی مدیر کل اوقاف استان هرمزگان انتظار می رود ایشان توجه بیشتری به منطقه بشاگرد داشته باشند و دفتر نمایندگی اوقاف به همراه یک مسئول قرآنی در این شهرستان را مجدداً راه اندازی کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بشاگرد نیوز،حسن زارعی مدرس قرآن روستای بلبل آباد بشاگرد در گفتگو با خبرنگار بشاگرد نیوز با اشاره به برگزاری کلاس های دائمی حفظ قرآن کریم در این روستا ، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۱ با لبیک به مطالبه رهبری جهت پرورش ۱۰ میلیون حافظ قرآن، این طرح را در روستا آغاز کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بشاگرد نیوز,

مدرس قرآن بشاگردی افزود: پس از تحصیل در رشته علوم قرآنی وظیفه خودم دانستم که زکات علمم را بپردازم و با جذب مردم روستا از استعداد آن ها در جهت صحیح بهره ببریم که اکنون کوچکترین و بزرگترین قرآن آموز حدود ۵ و ۵۵ سال سن دارند.

,

روزانه حدود ۱۵۰ قرآن آموز در روستای بلبل آباد در حال آموزش است

, روزانه حدود ۱۵۰ قرآن آموز در روستای بلبل آباد در حال آموزش است, روزانه حدود ۱۵۰ قرآن آموز در روستای بلبل آباد در حال آموزش است,

زارعی ادامه داد: در سال های گذشته این عمل نیک به صورت دست و پا شکسته صورت می گرفت اما پس از فرمان رهبری امروز روستای بلبل آباد روزانه حدود ۱۵۰ نفر دانش آموز در زمینه حفظ، رو خانی و روان‌خوانی و حافظ یک تا ده جزء قرآن کریم دارد.

,

وی با اشاره به برگزاری کلاس های شبانه روزی آموزش قرآن کریم، گفت: این عمل پسندیده به همراه چهار مربی خانم بومی بدون هیچ حقوق و یا مزایایی برای مردم بلبل آباد و سایر روستا های بشاگرد به صورت شبانه روزی در حال انجام است.

,

مدرس قرآن بشاگردی تصریح کرد: برای کلاس های شبانه روزی که تا کنون سه تابستان متوالی بصورت شبانه روزی بمدت دو ماه برگزار شده از شهرستان های بشاگرد، میناب، رودان و … قرآن آموز داشته ایم که در هر دوره ۵۰نفر و جمعاً در این سه دوره دو ماهه ۱۵۰نفر حافظ دو جز تا ده جز پرورش دادیم.

,

برای احداث مؤسسه قرآنی به کمک مسئولان نیاز داریم

, برای احداث مؤسسه قرآنی به کمک مسئولان نیاز داریم, برای احداث مؤسسه قرآنی به کمک مسئولان نیاز داریم,

زارعی در ادامه به بیان مشکلات پرداخت و گفت: برای تسطیح زمین احداث مؤسسه به اعتبارات مالی نیاز داریم و همچنین مربیان بدون کوچکترین دریافتی و حتی حق بیمه ای در حال فعالیت هستند که انتظار می رود حداقل آن ها از طرف مراجع ذی صلاح بیمه کنند.

,

وی افزود: با توجه به طرح های شبانه روزی که هر تابستان برای نخبگان بشاگرد، میناب و سایر شهرستان ها داریم با مشکلاتی نظیر تأمین مواد غذایی و اردو های آموزشی در بحث دعوت اساتید از قم و سایر استان ها مواجه هستیم.

,

کم کاری مسئولان باعث عدم رغبت قرآن آموزان در شرکت در مسابقه ها شده است

, کم کاری مسئولان باعث عدم رغبت قرآن آموزان در شرکت در مسابقه ها شده است, کم کاری مسئولان باعث عدم رغبت قرآن آموزان در شرکت در مسابقه ها شده است,

مربی قرآن بشاگردی با اشاره برگزاری کلاس ها در مساجد، نماز خانه ها و مدارس از نبود امکانات آموزشی و جوایز برای نفرات برتر به عنوان دیگر مشکلات خود در این زمینه یاد کرد.

,

, ,

زارعی با گلایه از بی توجهی مسئولان به این سنگر مهم تربیتی، اظهار کرد: برای آزمون سرا سری حفظ و مفاهیم قرآن که به‌صورت سرا سری در کشور برگزار شد ۴۰۰نفر شرکت کننده از بشاگرد داشتیم اما اکنون با آغاز مسابقات قرآنی اوقاف و به علت کم کاری های این سازمان در زمینه عدم پرداخت مطالبات داوران و هزینه ایاب ذهاب استقبال از این مسابقات بسیار کم شده است.

,

لزوم ایجاد یک مؤسسه جامع قرآنی در روستای بلبل آباد

, لزوم ایجاد یک مؤسسه جامع قرآنی در روستای بلبل آباد, لزوم ایجاد یک مؤسسه جامع قرآنی در روستای بلبل آباد,

وی افزود: با توجه به رویکرد مناسب قرآنی مدیر کل اوقاف استان هرمزگان انتظار می رود ایشان توجه بیشتری به منطقه بشاگرد داشته باشند و دفتر نمایندگی اوقاف به همراه یک مسئول قرآنی در این شهرستان را مجدداً راه اندازی کنند.

,

مدرس قرآن بشاگردی یادآور شد: با توجه به اینکه فقط در دو روستای کوحیدر و بل بل آباد ۳۵۰ قرآن آموز وجود دارد لازم است مسئولان با احداث یک مؤسسه جامع قرآنی در بلبل آباد برای دایر کردن کلاس های شبانه روزی و افزایش فعالیت ها ما را در این امر نیک یاری کنند.

,

مدرس قرآن بشاگردی در ادامه با اشاره به لزوم بیمه فعالان قرآنی خواستار برگزاری مسابقات قرآن در شهرستان بشاگرد شد.

,

مسئولان در جهت افزایش و بهبود فعالیت ها ما را یاری کنند

, مسئولان در جهت افزایش و بهبود فعالیت ها ما را یاری کنند, مسئولان در جهت افزایش و بهبود فعالیت ها ما را یاری کنند,

زارعی در ادامه به برنامه های قرآنی خود پرداخته و گفت: برگزاری دوره های شبانه روزی همه ساله برای نخبگان بشاگرد، کشف استعداد های درخشان قرآنی در منطقه، ایجاد مؤسسه جامع و کامل برای شهرستان در روستا بلبل آباد و برگزاری اردوها مختلف برای فعالین و حافظان از برنامه های آینده است.

,

وی با اشاره به استعداد بی‌نظیر بشاگرد به ترویج مفاهیم قرآنی اظهار کرد: همکاران ما در روستای کوحیدر بیش از ۱۴ سال است که به صورت رایگان در حال آموزش قرآن و مفاهیم آن هستند و اکنون بیش از ۲۰۰ قرآن آموز و حافظ جزء یک تا سی قرآن را تحویل جامعه قرآنی داده اند که اگر مسئولان توجه شان را به این منطقه بیشتر کنند ما ظرفیت افزایش فعالیت هایمان در کل شهرستان را داریم.

,

زارعی در انتها خاطر نشان کرد: از مسئولان درخواست داریم با توجه ویژه به بشاگرد پیگیر مسائل قرآنی و مربیان باشند و تقسیم عادلانه بودجه های قرآنی و محقق کردن قول های داده شده پیشین باعث گسترش فرهنگ قرآن در بشاگرد باشند.

,

 

,

انتهای پیام/ح

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه