اخبار داغ

معاون سازمان امور عشایری کشور:

عشایر با استفاده از پنل خورشیدی از برق رایگان بهره مند می‌شوند

عشایر با استفاده از پنل خورشیدی از برق رایگان بهره مند می‌شوند
معاون سازمان امور عشایری کشور گفت: برای برق رسانی به منطقه عشایری بخش گزیک شهرستان درمیان نیز از طریق پنل خورشیدی که به صورت رایگان است اقدام می کنیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، مقصد بعدی اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی،شهرستان درمیان و بازدید از منطقع عشایری پادخل بخش گزیک این شهرستان بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان, ، مقصد بعدی اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی،شهرستان درمیان و بازدید از منطقع عشایری پادخل بخش گزیک این شهرستان بود.,

 

,

در بازدید اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته از منطقه عشایری پادخل بخش گزیک شهرستان درمیان، اکبری یکی از معتمدین عشایر آن منطقه مشکلات خود را برای مسئولان اینگونه عنوان کرد:یکی از مشکلات در این منطقه  خروج و هدر رفت روان آبها به سمت افغانستان است.

,

 

,

وی افزود: نیاز است در این منطقه سد احداث شود که از خروج روان آبها جلوگیری شود  و سد رزه که در شهرستان درمیان ساخته شده است آب آن تبخیر شده و به افرادی واگذار شده است که مربوط بخش گزیک نیستند و توانایی خرید وسایل کشاورزی و انجام کار کشاورزی در منطقه رزه را ندارند.

,

 

,

این معتمد عنوان کرد: اگر برنامه ای در نظرگرفته شود که آب سد رزه به عنوان آب شرب مردم شهرستان در نظر گرفته شود درصدی از مشکل آب شرب این شهرستان تامین می شود.

,

 

,

اکبری با اشاره به نداشتن برق در منطقه عشایری  گفت: از مسئولان درخواست داریم به این مشکل ما رسیدگی کنند.

,

 

,

علیرضا اورنگی رئیس سازمان امور اراضی کشور نیز در بازدید از عشایر دشت پادخل بخش گزیک عنوان کرد: برای منطقه عشایری پادخل دستور یک طرح مطالعاتی در زمینه آبخیزداری برای سال جاری را انجام خواهیم داد.

,

 

,

حسین امامی مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی نیز در این بازدید گفت:برای جلوگیری از هدررفت آب از گزیک به افغانستان طرح مطالعاتی آغاز شده  با توجه به اینکه حجم سیلاب در این منطقه بسیار بالا است این پروژه نیاز به ۴ میلیارد تومان اعتبار دارد و با اعتبارات شهرستانی نمی توان برای مهار روان آبها در این منطقه کاری کرد.

,

 

,

وی افزود: قرار است برای روستای اشک که از چاهی که در 5 کیلومتری این روستا است آبرسانی شود به دلیل نزدیکی دشت پادخل و منطقه عشایری  به روستای اشک آبرسانی به منطقه عشایری را از این سمت خواهیم داشت.

,

 

,

شاهپور علایی مقدم معاون سازمان امور عشایری کشور نیز در این بازدید اظهار کرد:  عشایر قشر بسیار زحمت کش جامعه است و باید پایدار بماند و اگر به عشایر کمک نشود شغل و منبع درآمدخود را از دست خواهند داد.

,

 

,

معاون سازمان امور عشایری کشور گفت:برای رفع مشکلات عشایر ۳ راه حل  پیشنهاد شده است  نخستین راه حل دادن علوفه یارانه دار به همه عشایر کشور است که در این راستا با توجه به کاهش بارندگی ها یک هزار میلیارد تومان اعتبار یارانه علوفه دار  به عشایران تخصییص پیدا کرده است.

,

 

,

 علایی مقدم گفت: راه حل دوم برای کمک به جامعه عشایری  آبرسانی سیار به عشایران است چراکه آبرسانی سیار به عشایر مهم بوده  و در این راستا ۶۵۰ دستگاه تانکر با ظرفیت ۷ هزار و ۲۰۰ میلیون لیتر آبرسانی سیار به نقاط عشایری  در کشورانجام می شود و اگر عشایر بخواهند برای آبرسانی هزینه پرداخت کنند از توانشان خارج است.

,

 

,

وی با بیان اینکه سال گذشته و امسال ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل ماده ۱۰ و ۱۲  اعتبار پرداخت شده است،خاطرنشان کرد: در خراسان جنوبی این اعتبار جذب شده است که برای تامین گوشت قرمز  توسط عشایر هزینه شده است.

,

 

,

 

,

معاون سازمان امور عشایری کشور گفت: با توجه به اینکه عشایران قادر به بازپرداخت تسهیلات ماده ۱۰ و ۱۲ نییستند لازم است  و اعتباراتی که از این طریق داده می شود یک سال تنفس داشته باشد.

,

 

,

علایی مقدم بیان کرد:در مورد آبرسانی به عشایر خراسان جنوبی سال گذشته 16 دستگاه تانکر کار آبرسانی به امور عشایر خراسان جنوبی  را انجام میدادند که امسال ۷ دستگاه ماشین آبرسانی را امور عشایری و ۷ دستگاه را استانداری برای آبرسانی به عشایر در اختیار اداره کل عشایری خراسان جنوبی قرار می‌دهد.

,

 

,

وی نیز پیرو قول مدیر عامل آب منطقه ای خراسان جنوبی برای آبرسانی از چاه روستای اشک این قول را داد که حتما پیگیر آبرسانی به منطقه عشایری دشت پادخل از چاه آب روستای اشک باشد .

,

 

,

معاون سازمان امور عشایری کشور در زمینه برق رسانی به این منطقه عشایری تصریح کرد: برای برق رسانی عشایری نیز از طریق پنل خورشیدی که به صورت رایگان است اقدام می کنیم ضمن اینکه از طریق پنل خورشیدی می توان به هر خانواده عشایری یک پک برق و همچنین آبگرمکن خورشیدی داد که مشکل استحام آنها نیز برطرف شود.

,

 

,

علایی مقدم از کریمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی درخواست کرد: لازم است مدیرکل عشایری استان برای اینکه راحت تر پیگیر حل مشکلات عشایر باشد در شورای برنامه ریزی استان عضو شود و کریمی نیز با این درخواست موافقت کرد.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد:برای برادران اهل سنت در خراسان جنوبی نیز مبلغ یک میلیارد تومان برای خرید جو برای دامهایشان اختصاص می دهیم.

,

 

,

رضا کریمی عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی نیز در این بازدید بیان کرد: برای مهار روان آب ها در این منطقه  گزیک شهرستان درمیان با توجه به مرزی بودن آن می توان از قانون مهار روان آب ها در مناطق مرزی استفاده کرد که در این راستا از آب منطقه ای درخواست پیگیری داریم.

,

 

,

وی خطاب به معاون سازمان امور عشایری کشور تاکید کرد: تا شهریور ماه امسال معاون سازمان امور عشایری کشور بحث مطالعاتی آبرسانی عشایری را مطالعه و انجام دهد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه