اخبار داغ

سرپرست اداره کل امور دانشجویان خارج از کشور:

فرار نخبگان بیداد می کند

فرار نخبگان بیداد می کند
سرپرست اداره کل امور دانشجویان خارج از کشور فرار نخبگان را بزرگترین معضل جامعه کنونی ما عنوان کرد و گفت: تا وقتی که بهایی به نخبگان جامعه داده نشود نخبگان ما فراری خواهند شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع،عصر روز گذشته نشستی صمیمی بین اعضای مجمع پویندگان اعتلای شهر و جمعی از فعالین اجتماعی شهر با دکتر عبدالحمید علیزاده یکی از همشهریان مقیم تهران و سرپرست اداره کل امور دانشجویان خارج از کشور برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

علیزاده که عضویت دوره اول شورای شهر بهار را نیز بر عهده داشته به بیان خاطرات و تجربیات خود در این سمت پرداخته و به بیان برخی مشکلات پیش روی پیشرفت شهر پرداخت.

,

 

,

علیزاده در بیان تعریفی از سرمایه ماندگار در شهر گفت: در سالهای گذشته شاهد ورود سرمایه های عظیم در شهر بودیم، اما این سرمایه به سرمایه ماندگار تبدیل نشد و با یک حرکت غیر اصولی این حجم از سرمایه ها از شهر خارج شد، ما باید تعریفی از سرمایه ماندگار داشته باشیم تا بتوانیم از این گونه سرمایه ها استفاده کنیم.

,

 

,

وی با اشاره به فعالیت گروه ها و نهادهای مردمی در شهر گفت: فعالیت فرهنگی نیاز به زیرساخت دارد و این زیرساخت در اذهان مردم است و سمن ها باید بر روی این مقوله کار کنند و مرز بین سنت و مدرنیته را شفاف کنند.

,

 

,

عضو دوره اول شورای شهر ، شورای اول شهر را نتیجه اعتماد حاکمیت و دولت به مردم دانست و گفت: خوشبختانه شورای اول به خوبی توانست از این اعتماد نتیجه بگیرد و کارهای خوبی نیز صورت گرفت؛ اما به تدریج دیدگاه به شورای شهر تغییر پیدا کرد و تنوانست با قدرت اولیه پیش رود.

,

 

,

وی با اشاره به کارگیری همشهریان ما، دکتر محبی و جعفری در سمت های مختلف در وزارت علوم توسط وزیر علوم ، این مسئله را باعث خوشحالی و فخر شهرستان دانست و گفت: اولین مسئولیت من در شورای شهر ، شیرین ترین مسئولیت من بود و خوشحالم که در آن زمان مسئولیت ایجاد دانشگاه پیام نور بهار بر عهده من گذاشته شد.

,

 

,

وی ادامه داد: اگر چه در افتتاح ساختمان دانشگاه کسی با من تماس نگرفت و یادی هم از من نکردند ، اما خوشحالم که ایجاد اولین جرقه های آموزش عالی در شهر بهار را به لطف شورای شهر اول بر عهده داشتم و در تملک زمین و ساخت دانشگاه نقشی بر عهده داشتم.

,

 

,

علیزاده فرار نخبگان را بزرگترین معضل جامعه کنونی ما عنوان کرد و گفت: تا وقتی که بهایی به نخبگان جامعه داده نشود نخبگان ما فراری خواهند شد. این مسئله نه تنها در شهر که در کشور نیز وجود دارد و ما شاهدیم که در طول چند سال اخیر سرمایه های فکری زیادی از کشور خارج شده و متاسفانه در کشورهایی با رتبه پایین مشغول کار و زندگی هستند.

,

 

,

وی در ادامه به سمن ها و نهادهای مردمی توصیه کرد که وارد مسائل سیاسی نشده و پشت هیچ حذب و گروهی قرار نگیرند تا بتوانند آزادانه به کار خود که مهمترین آن پرورش در کنار آموزش است، ادامه دهند.

,

 

,

در انتها اعضای مجمع پویندگان با اهدای هدیه ای از حضور دکتر علیزاده در جمع فعالین اجتماعی شهر بهار تقدیر کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه