اخبار داغ

به دلیل بارش شدید باران؛

مسابقات کشوری کشتی باچوخه در قوچان لغو شد

مسابقات کشوری کشتی باچوخه در قوچان لغو شد
به دلیل بارش شدید باران و تگرگ، مسابقات کشوری کشتی باچوخه در قوچان لغو و به روز عید فطر موکول شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از قوچان خبر، چهاردمین دوره مسابقات کشوری کشتی باچوخه که قرار بود روز جمعه 21 اردیبهشت ماه برگزار شود به دلیل بارش شدید باران و تگرگ لغو و به زمانی دیگر موکول شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, قوچان خبر,

برگزاری چنین مسابقه ای که هماهنگی های آن بیش از چنین ماه زمان برده بود و هیچ کسی منکر زحمات شبانه روزی مسئولین برگزاری این سمابقات نبود اما نکته ای که ذهن بسیاری از شهروندان و ورزشکاران را به خود مشغول کرده است، این بود که چرا مسئولین برگزاری این مسابقات به پیش بینی های سازمان هواشناسی توجه ای نکرده بودند؟

,

در حالی که بیش از 240 ورزشکار در پنج وزن 66، 74، 84،96 و مثبت 96 ؛ از استان های تهران، البرز، گلستان و خراسان های رضوی، جنوبی و شمالی و سایر شهرستان های کشور برای حضور در این مسابقات به شهرستان قوچان سفرکرده بودند و چندین هزار نفر برای تماشای این مسابقات از اقصی نقاط کشور خود را به مکان برگزاری مسابقات رسانده بودند، برگزاری چنین مسابقاتی نیازمند دقت و تدبیر بهتر و بیشتر مسئولین برگزاری بود زیرا علیرغم پیش بینی های سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش های رگباری و شدید در شهرستان قوچان به ویژه در بخش باجگیران که منطقه ای کوهستانی می باشد، این مسابقات برگزار و در نهایت پس از برگزاری چند مسابقه و تشدید بارش ها  لغو و به زمان دیگری موکول شد.

,

علیرغم پیگیری های خبرنگار ما هیچ از مسئولین برگزاری این مسابقات، در دسترس نبودند، اما  طبق شنیده ها این مسابقات در روز عید فطر دوباره برگزار خواهد شد.

,

چوخه که نام خود را از نوعی پوشاک پشمی ضخیم مردانه کردی گرفته است،  نام یک نوع کشتی است که در شمال خراسان که سرزمین کردهای کرمانج است، از دیرباز رواج داشته و اکنون نیز رایج است. این ورزش از دیرباز جزو سنن مردم کرد شمال خراسان به ویژه قوچان بوده و بخش مهم و قابل توجهی از آیین و مراسم آنها را تشکیل می دهد، زیرا چوخه در مراسم شادی، عروسی، نوروز و سایر جشن های ملی و مذهبی آنان برگزار می شود و به مراسم رسمیت می بخشد.

,

انتهای پیام/

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه