اخبار داغ

کارشناس مسائل خاورمیانه:

آمریکا به دنبال از بین بردن توان دفاعی سوریه در برابر تروریست ها بود

آمریکا به دنبال از بین بردن توان دفاعی سوریه در برابر تروریست ها بود
کارشناس مسائل خاورمیانه با بیان اینکه آمریکا با سناریوی نخ نما شده استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی به دنبال از بین بردن توان دفاعی این کشور را در برابر تروریست ها بود، گفت: در روزهای آینده پیروزی کامل مقاومت و ارتش سوریه در این مناطق رسماً اعلام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر زارعی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی در خصوص تداوم عملیات علیه داعش توسط سوریه اظهار داشت: همان‌طور که دولت سوریه وعده داده بود تا پاکسازی کامل مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی مخصوصاً داعش به عملیات خود ادامه خواهد داد و منتظر اقدامات شورای امنیت و سایر کشورها نخواهد ماند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه سوریه در آزاد سازی دمشق، غوطه شرقی و مناطقی که تا چند وقت پیش در اشغال گروه های تروریستی بود تلاش خود را به کار بسته است، خاطرنشان کرد: با توافقاتی که صورت گرفت بعد از پاکسازی این مناطق و انتقال بخشی از تروریست های داعش به مناطق دیگر، باقی مانده نیروهای داعشی در جنوب دمشق در دستور کار آزادسازی قرار گرفته است.

,

 

,

تنها مناطق محدودی از جنوب دمشق در اختیار گروه های تروریستی است

, تنها مناطق محدودی از جنوب دمشق در اختیار گروه های تروریستی است,

کارشناس مسائل خاورمیانه با تأکید بر اینکه بیش از 80 درصد این مناطق توسط گروه های مقاومت پاکسازی شد، تصریح کرد: نیروهای باقی مانده داعش تحت فشار و هجوم گسترده ای که ارتش سوریه انجام دادند مجبور شدند این منطقه را ترک کنند و تنها مناطق محدودی از جنوب دمشق در اختیار گروه های تروریستی است.

,

وی با اشاره به اینکه دولت مرکزی سوریه و ارتش این کشور تمام تلاش خود را برای پاکسازی مناطق نزدیک مرزهای رژیم صهیونیستی از وجود گروه های تروریستی به کار بسته اند، اذعان کرد: دولت سوریه طی چند هفته اخیر موفق شد بخش اعظم دمشق که توسط گروه های تروریستی نا امن شده بود پاکسازی شود.

,

 

,

روزهای آینده پیروزی کامل مقاومت و ارتش سوریه رسماً اعلام خواهد شد

, روزهای آینده پیروزی کامل مقاومت و ارتش سوریه رسماً اعلام خواهد شد,

زارعی با بیان اینکه منطقه دسترسی به زینبیه در مسیر فرودگاه دمشق قرار دارد و بخشی از این منطقه در اختیار گروه های تروریستی بود در روزهای اخیر کاملاً پاکسازی شد، عنوان کرد: اکثر مناطق در اختیار گروه های تروریستی توسط دولت و ارتش سوریه پاکسازی شده است.

,

وی با تأکید بر اینکه دولت و ارتش سوریه نیز در حال پاکسازی نهایی مناطق کوچکی هستند که در اختیار گروه های تروریستی قرار دارد، تشریح کرد: در روزهای آینده پیروزی کامل مقاومت و ارتش سوریه در این مناطق رسماً اعلام خواهد شد.

,

 

,

بخش اعظمی از مناطق سوریه از دست گروه های تروریستی خارج شده است

, بخش اعظمی از مناطق سوریه از دست گروه های تروریستی خارج شده است,

این کارشناس مسائل خاورمیانه در خصوص پیش بینی آینده سوریه و داعش، بیان کرد: با توجه به حمایتی که از ناحیه آمریکا، رژیم جعلی صهیونیستی و برخی کشورهای عرب منطقه در خصوص تداوم گروه های تروریستی داعش و جریاناتی نظیر جبهه النصره، جیش الاسلام و... صورت می گیرد این کشورها همچنان چند هزار نفر از تروریست هایی که در محاصره نیروهای مقاومت و ارتش سوریه قرار دارد را به مناطق دیگر انتقال می دهند.

,

وی با اشاره به اینکه دولت سوریه تا این لحظه موفق شده بخش اعظمی از مناطق خود را از دست گروه های تروریستی خارج کند و تنها مناطق محدودی در اختیار گروه های تروریستی است، تأکید کرد: روزهای آینده می تواند برای دولت سوریه سرنوشت ساز باشد.

,

 

,

آمریکا به دنبال از بین بردن توان دفاعی سوریه در برابر تروریست ها بود

, آمریکا به دنبال از بین بردن توان دفاعی سوریه در برابر تروریست ها بود,

زارعی همچنین با بیان اینکه اقدام آمریکا با سناریوی نخ نما شده که استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی بود می خواستند با یک حمله همه جانبه دولت سوریه را تحت فشار قرار دهند و توان دفاعی این کشور را در برابر تروریست ها از بین ببرند، افزود: با حمایتی که از سوریه شد و همکاری که روسیه با ارتش سوریه داشت تقریباً 90 درصد موشک های شلیک شده 3 کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه ساقط شد و آمریکا نتوانست در این عرصه موفقیتی را کسب کند.

,

وی در پایان با تأکید بر اینکه سوریه امیدوار است که بتواند مانند عراق حاکمیت خود را بر کل قلمرو خود مجدداً به دست بیاورد، خاطرنشان کرد: دولت سوریه امیدوار است با حمایت های جامعه جهانی و متحدان خود نظیر ایران و عراق در هفته آینده بتواند موضوع از بین رفتن کامل گروه های تروریستی و به دست آوردن مناطق اشغالی را در دستور کار خود قرار دهند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه