اخبار داغ

خطر گسترش داعش در افغانستان

خطر گسترش داعش در افغانستان
وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با هشدار نسبت به خطر نفوذ و گسترش داعش در افغانستان گفت: داعش، ابزار امنیتی آمریکا در منطقه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  به نقل از روابط عمومی وزارت دفاع، سپهبد طارق شاه بهرامی وزیر دفاع جمهوری اسلامی افغانستان که به دعوت وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در رأس یک هیئت بلندپایه دفاعی و نظامی به پایتخت ایران سفر کرده است، در ستاد وزارت دفاع مورد استقبال رسمی امیر سرتیپ حاتمی قرار گرفت و بلافاصله دور نخست مذاکرات دوجانبه با حضور وزرای دفاع جمهوری اسلامی ایران و افغانستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این دور از مذاکرات با بیان اینکه کشور دوست و برادر جمهوری اسلامی افغانستان در سیاست خارجی ایران از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است، اظهار داشت: مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و دولت جمهوری اسلامی ایران همواره بر ضرورت توسعه همکاری ها در تمامی حوزه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی، امنیتی، دفاعی و نظامی با کشور افغانستان تاکید دارند.

,

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در ادوار مختلف از مردم مظلوم افغانستان و دولت قانونی وحدت ملی افغانستان حمایت کرده است، افزود: ما معتقدیم افغانستان نباید به محل رقابت های منطقه ای و بین­المللی تبدیل شود بلکه این کشور باید کانون همکاری های منطقه­ ای باشد.

,

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از سخنان خود نسبت به ظهور و گسترش نفوذداعش در افغانستان به عنوان یک پدیده بسیار خطرناک هشدار داد و افزود: ما داعش را ابزار امنیتی آمریکا و قدرت های سلطه جو برای ایجاد ناامنی در منطقه می دانیم، لذا نابودی داعش از جمله سیاست های دولت و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است و برای همکاری در این ارتباط آمادگی لازم را داریم.

,

امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران از ابتدا هم به حسن نیت و صداقت آمریکایی ها اعتماد نداشته است، تاکید کرد: بدعهدی و نیات بدخواهانه آمریکا طی ۴۰ سال گذشته برای دولت و ملت ایران به اثبات رسیده و اگر بخواهیم اقدامات ضدبشری و غیرانسانی مقامات این کشور در این سالها را فهرست کنیم خارج از حوصله این نشست است.

,

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر آنچه بر مردم مظلوم افغانستان، سوریه، عراق و بحرین می گذرد، فجایع علیه مردم بی گناه یمن، مصیبت بزرگتری برای جهان اسلام است و مردم این کشور روزانه مورد تهاجم و بمباران ناجوانمردانه سعودی ها قرار می گیرند.

,

وزیر دفاع افغانستان: هرگز اجازه کوچکترین تعدی به ایران، از خاک افغانستان را نمی دهیم

,

وزیر دفاع جمهوری اسلامی افغانستان نیز با تشکر از دعوت و استقبال گرم وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مردم و دولت افغانستان همواره قدردان محبت ها و کمک های بی دریغ دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به کشورمان در کلیه شرایط بحرانی سال های اخیر بوده و هستند.

,

سپهبد طارق شاه بهرامی در بخش دیگری از سخنان خود هدف از سفر به جمهوری اسلامی ایران را گسترش روابط بین دو کشور و فراهم ساختن بسترهای ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان برشمرد و افزود: امیدواریم در این سفر حداکثر استفاده را از بسترهای موجود و فراهم شده در حوزه های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، دفاعی و نظامی دو کشور ببریم.

,

وی هدف دشمنان در منطقه را عدم ثبات افغانستان و تجزیه این کشور دانست و ادامه داد: به عنوان کشور دوست و همسایه هرگز اجازه نمی دهیم از خاک افغانستان علیه جمهوری اسلامی ایران کوچک ترین تعدی و تجاوزی صورت گیرد.

,

وزیر دفاع افغانستان با بیان اینکه از کمک های انسان دوستانه جمهوری اسلامی ایران به آوارگان و جنگ زدگان افغانستانی در طول سالیان گذشته نهایت تشکر را داریم، خاطرنشان کرد:  از پروژه اقتصادی چابهار به عنوان یک طرح حیاتی و مهم استقبال می کنیم.

,

وی هدف و خواست دو کشور ایران و افغانستان را مبارزه با تروریسم به ویژه داعش عنوان کرد و ادامه داد: معتقدیم که حضور تروریست ها باعث بی ثباتی و ناامنی در منطقه می شود و برای سرکوب تروریست ها در کشورمان، نیازمند کسب کمک ها و تجارب ویژه از جمهوری اسلامی ایران هستیم.

,

وزیر دفاع افغانستان خواستار حمایت همه جانبه جمهوری اسلامی ایران از دولت ملی افغانستان شد و گفت: نیازمند همکاری نزدیک با جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری تاثیرگذار در منطقه برای تامین امنیت و ثبات افغانستان هستیم.

,

سپهبد طارق شاه بهرامی اضافه کرد:  امیدواریم با امضای سند همکاری های دفاعی- نظامی و تشکیل نخستین کمیسیون مشترک میان دو کشور، گام های بلندی در روابط فی ما بین به وجود آید. 

,

وزیر دفاع جمهوری اسلامی افغانستان در این سفر با مقامات بلندپایه سیاسی کشورمان نیز دیدار و پیرامون مسائل دو جانبه منطقه ای و بین المللی مذاکره خواهد کرد.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه