اخبار داغ

مخالفان واقعی چه کسانی بودند؟

بـرجـام صـف آرا !

بـرجـام صـف آرا !
برجام در کنار معایبش یک مزیت مهم داشت و ‌آن اینکه صف مخالفان و موافقان واقعی مذاکره با آمریکا و اعمال محدودیت برای صنایع هسته‌ای را از هم جدا کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، دوران پسا نقض برجام یکی از برهه‌های تاریخی برای قضاوت مسئولان ریز و درشتی است که در این نظام بسته به سیاست‌شان نقش ایفا کرده‌اند اما مشترکاً همسو با جریان آب به حرکت‌شان در چارچوب نظام! ادامه داده‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

مقاماتی که یک روز راهکار حل مشکلات کشور را در تکرار گفت‌وگوی تمدن‌ها و مذاکره با آمریکایی‌‌ها خلاصه کرده بودند و به پای یک میز مذاکره نشستن با قدرت‌های جهانی فخر می‌ورزیدند امروز از بدعهدی کدخدایی صحبت می‌کنند که با خروج از برجام، اولویت پنج ساله‌ی یک دولت را بر باد داده‌ است و چنان ژست ضداستکباری گرفته‌اند که در سپهر کنونی سیاست ایران دلواپس‌ترینند!

,

در آن روی سکه نیز کسانی قرار دارند که ابتدا با برجام مخالف بودند اما در ایام انتخابات ریاست‌جمهوری برای رسیدن به سراب سیاسی‌شان برجام را تصمیم مجموعه‌ی نظام و دستاوردی عظیم خواندند تا رسانه‌ها و فعالان حامی‌شان که هر صبح یک‌بار طعنه‌ی برجام را بر سر دولت رقیب می‌کوبیدند، این مواضع کاندیداهای نهایی‌شان را به بهترین نحو ممکن در دیدگان ملت فرو کنند!

,

از رویکرد این دو گروه پیداست علی‌رغم تفاوت‌های به‌ظاهر نظری‌شان سر و ته یک کرباسند! حامیان اولیه‌ی برجام برای تامین منافع سیاسی‌شان آن را آورده‌ی خدا و آفتاب تابان خواندند و حامیان ثانویه‌ی این توافق‌نامه نیز برای جلوس بر کرسی قدرت عقایدشان را تغییر دادند. با این وصف هم حامیان اولیه که امروز آمریکاستیز ترین گروه شده‌اند و هم حامیان ثانویه که به مخالفان برجام پیوسته‌اند، به یک‌ اندازه نزد ملت مطرود مانده‌اند.

,

علی‌ایحال در این هیاهوی نقض برجام می‌توان آرمان گراهای واقعی را شناخت و شاید سال‌ها بعد در کتاب‌ها خواهند نوشت چه کسانی از ابتدا تا آخر اعم از آنکه تفکرشان درست بود یا غلط! در برابر برجام ایستادند و با آن مخالفت کردند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه