اخبار داغ

با حضور مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل؛

جشنواره بازی های بومی محلی مدارس عشایری استان اردبیل در اصلاندوز برگزار شد+تصاویر

جشنواره بازی های بومی محلی مدارس عشایری استان اردبیل در اصلاندوز برگزار شد+تصاویر
با حضور امام جمعه اصلاندوز،مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل،فرماندار شهرستان پارس آباد و جمعی از مسئولان جشنواره بازی های بومی محلی مرحله استانی مدارس عشایری در اصلاندوز برگزار شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما،قدرت مهرآوران رییس آموزش و پرورش اصلاندوز امروز در آغاز این مراسم ضمن خیر مقدم گویی گزارشی از اقدامات انجام یافته در برگزاری این جشنواره ارائه داد و گفت:تعداد 169 دانش آموز مدارس عشایری 7 منطقه آموزش و پرورش استان در 14 رشته امروز شرکت کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با قدردانی از عنایات مسئولان به آموزش و پرورش اصلاندوز از حضور اقشار مختلف مردم،معتمدین،عشایری،مسئولان،روحانیون،دانش اموزان شرکت کننده،مربیان و روسای آموزش و پرورش مناطق و کارشناسان و فرهنگیان اصلاندوز در این جشنواره تقدیر و تشکر کرد.

,

ناصری مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل نیز با قدردانی از حضور 7 منطقه دارای دانش آموز عشایری و کارشاسان و مربیان در جشنواره گفت:مراسمی که ترتیب داده شده است جزو آداب و سنن و رسوم ماندگار فرهنگی و اجتماعی و بخشی از جریان زندگی ماست و با اینگونه مراسم بخشی از اوقات فراغت دانش اموزان را با استفاده از بازی های بومی محلی پر می کنیم.

,

وی مقابله با آسیب های اجتماعی،آماده ساختن زمینه ای برای سرمایه اجتماعی برای خود،کمک به استحکام خانواده ها و انتقال میراث فرهنگی در طول زمان به نسلهای بعدی را از اهداف زنده نگهداشتن آداب و سنن عشایری دانست و گفت:این جشنواره ها را باید بخشی از فرایند زندگی و نظام تعلیم و تربیت کنیم،اینطوری نباشد که هر سال جمع شویم اجرا کنیم و در طول سال در حاشیه باشد.

,

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با بیان اینکه هم در مدرسه و هم محیط اجتماعی باید سعی شود ارزشهای میراث فرهنگی و آداب و رسوم عشایر بخوبی ارائه شود گفت:در برنامه های فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش،المپیادهای ورزشی و درون مدرسه ای و سایر برنامه ها بتوانیم برای اینها جا باز کنیم تا روز به روز رشد و توسعه یابد.

,

ناصری اظهار امیدواری که با زنده نگهداشتن آداب و روسم و فرهنگ عشایری،بازی های بومی محلی در طول سال در مدارس جریان یابد.

,

وی ضمن تقدیر و تشکر از حضور امام جمعه اصلاندوز،مسئولان،اهالی و اصحاب رسانه در این مراسم،از میرنبی عزیززاده نویسنده تاریخ دشت مغان قدردانی کرد و گفت: اثر ماندگار آقای عزیززاده باعث انتقال به نسل های بعدی  می شود و آیندگان ممنون و قدردان نویسنده این اثر خواهند بود.

,

علی علایی فرماندار شهرستان پارس آباد نیز در سخنانی گفت:امیدواریم با همت و اراده مسئولان شهرستان،ائمه جمعه و جماعات،روحانیت،خانواده های شهدا و ایثارگران خدماتی در خور مردم فهیم و نجیب شهرستان پارس آباد انحام بدهیم.

,

وی محل برگزاری این جشنواره را فوق العاده و بی نظیر دانست و تصریح کرد:این زیبایی را مردم می سازند،علی الخصوص قشر عشایر که پاک ترین،ناب ترین و نجیب ترین مردم منطقه مغان هستند.

,

فرماندار شهرستان پارس آباد گفت:عشایر با حضور در همه عرصه های مختلف،پاکی و صداقت خود را ثابت کردند و افتخار می کنیم جزو مردم نجیب عشایر شهرستان هستیم.

,

علایی در پایان با قدردانی از متولیان و دست اندرکان برنامه جشنواره اظهار امیدواری کرد که شاهد تداوم اینگونه مراسمات فرهنگی و رونق جامعه عشایری باشیم.

,

سخنرانی و تشریح گوشه ای از تاریخ عشایر دشت مغان و مقابله عشایر با نیروهای روسی در جنگ ایران و روس توسط میر نبی عزیززاده نویسنده تاریخ دشت مغان و اهدای هدیه و لوح سپاس به وی،قرائت شعر توسط جبرییل قلیزاده،موسیقی سنتی و اجرای سرود دانش آموزان مدرسه ایدر با لباس محلی عشایری،اجرای رژه دانش آموزان شرکت کننده در جشنواره،برگزاری نمادین طناب کشی و بازی اکینچی ام اکینچی و برگزاری مسابقات در سالن های 9 دی و محله قره قباق از برنامه های برگزار شده در جشنواره بازی های بومی محلی بود.

,

در حاشیه این جشنواره غرفه های مختلف و دست سازه های دانش آموزان،برپایی آلاچیق و پخت نان سنتی،آش دوغ و غداهای محلی و نمایشگاه صنایع دستی و ورنی بافی در معرض بازدید و دید عموم و مسئولان قرار گرفت.

,

به گزارش ارس تبار،جشنواره بازی های بومی محلی مدارس عشایری استان اردبیل  امروز در هوای لطیف بهاری و در طبیعت بی نظیر و عشایری منطقه قیرمیزی یورد روستای ایدر برگزار شد.

, ارس تبار,

 

,
,
,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,
, ,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه