اخبار داغ

اشتغال زایی نانوایی «وفا» در بانه برای 5 زن خانه دار+ تصاویر

اشتغال زایی نانوایی «وفا» در بانه برای 5 زن خانه دار+ تصاویر
سیده وفا موسویان یکی از بانوان موفق می باشد که اصالتا آبادانی است اما به خاطر موقعیت کاری در حال حاضر در شهرستان بانه مشغول به زندگی هستند، وی برای اولین بار در استان کردستان کارگاه تولید نان های غنی و حجیم شده را راه اندازی کرده و برای 5 خانم دیگر شغل ایجاد کرده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از کردتودی، نان، فرآورده ای  است که عمر تولید آن نزدیک به عمر زندگی انسان در زمین است و هنوز هم به عنوان غذای اصلی انسان ها شناخته می شود و مردم نقاط مختلف جهان با توجه به فرهنگ، سنت و رسم اجدادی شان نان های به خصوصی دارند. و دغدغه و آرزوی همه انسانها اعم از تولید کننده و مصرف کننده همیشه به نحوی  بهبود کیفیت نان بوده. نان در هر کشور هماهنگی خاصی با فرهنگ و آداب غذایی مخصوص به همان فرهنگ را دارد و استفاده از نان همراه با خوراکی که متعلق به فرهنگ یکسانی نیست معمولا طعم ان به ذائقه نخواهد نشست.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, کردتودی,

 

,

, ,


نان در سفره ما ایرانی ها رایج است که حتما باید باشد و خانواده ها علاقه و میل زیادی به خوردن غذا با نان دارند. از قدیم الایام نیز این ضرب المثل بوده که نان برکت سفره است و اگر به روی زمین نان ریخته شد باید آن را جمع می کنیم چرا که برای تولید آن زحمات زیادی کشیده شده است.

,
,

 

,


امروز استفاده بهینه  از نان نیازمند این است که پخت صحیح آن مورد توجه قرار گیرد، توجه به ترویج و توسعه طرح های اقتصاد مقاومتی علاوه بر اینکه به تقویت رویه خودکفایی و اشتغال در جوانان کمک می کند از سویی حلال مشکلات اقتصادی شهرستان و راهکار برون رفت از رکود کسب و کار و اشتغال است.

,
,

 

,

, ,

 

,


باتوجه به کم بودن میزان کار دولتی و استخدامی‌های موجود، هر جوان می تواند با استفاده از ظرفیت های محل زندگی خود برای منطقه‌اش در آمد زایی و در حد توان خود به تحقق اقتصاد مقاومتی کمک کند.

,
,

 

,

, ,


سیده وفا موسویان یکی از بانوان موفق می باشد که اصالتا آبادانی است اما به خاطر موقعیت کاری در حال حاضر در شهرستان بانه مشغول به زندگی هستند، وی برای اولین بار در استان کردستان کارگاه تولید نان های غنی و حجیم شده را راه اندازی کرده و برای 5 خانم دیگر شغل ایجاد کرده است.

,
,

 

,


وی می گوید: نان از اساسی ترین تغذیه هر فرد است که بخش عمده ای از انرژی ، پروتئین و مواد معدنی مورد نیاز بدن را تامین می کند و نسبت به قیمت و و زن در مقایسه با سایر مواد غذایی مثل شیر و گوشت، بیشترین ارزش غذایی را دارد لذا با استفاده از نان های غنی شده تولیدات مالی نان و قرار دادن این محصولات مفید و پر خاصیت در سبد غذایی خانواده می تواند کمک شایانی به سلامت افراد داشته باشد.

,
,

 

,

, ,


 وی افزود: کارگاه مالی نان تولید کننده نان های حجیم و مغزدار برای اولین بار در استان کردستان در راستای تغذیه سالم و اصلاح عادات غذایی کلیه ی محصولات خود را به صورت تازه و به روز و کاملا غنی شده تولید و در اختیار شهروندان قرار می دهد.

,
,

 

,


وی با بیان اینکه این کارگاه برای اولین بار در سطح استان کردستان راه اندازی شده و می تواند جایگزین خوبی به جای کیک و مواد خوراکی دیگر باشد خاطر نشان کرد: محصولات این کارگاه از موادی چون روگن، آرد جو، آرد بلغور، پودر آب پنیر و شیر خشک با 28 درصد پرئتین و سایر مغزها و خشکبارها تهیه شده است .

,
,

 

,

, ,


این فعال اقتصاد مقاومتی یادآور شد: با تولید نان صنعتی و فرهنگ سازی مصرف آن می‌توان از ضایعات نان جلوگیری کرد و زمینه‌های افزایش صادرات آرد و گندم را در آینده نزدیک داشت و همچنین کنترل بهتر قیمت محصول و رقابتی بودن آن از مزایای تولید نان صنعتی است که این امر سبب ساماندهی پخت نان می‌شود.

,
,

 

,


موسویان با بیان اینکه ما علاوه بر افزایش کیفیت نان کاهش ضایعات آن را نیز مد نظر قرار دادیم و به صفر رساندیم، ادامه داد: در حالی که فعالیت ما به چند ماه می رسد اما نانهای تولیدی مشتری های بسیاری دارند .

,
,

 

,

, ,

وی با اشاره به اینکه افزایش کیفیت نان وکاهش ضایعات آن از مصادیق اقتصاد مقاومتی است اظهار کرد: مهمترین نتیجه ی افزایش کیفیت نان، ارتقاء سلامت جامعه و کاهش ضایعات نان است. دیدگاه در تولید نان باید بر محور سلامت جامعه باشد؛ اما در تولید این نان، علاوه برافزایش‌کیفیت، کاهش ضایعات نان هم به وقوع پیوسته است.

,

 

,

 

,

این تولید کننده در خصوص خواسته های خود نیز گفت: من ایده های زیادی برای تغییر در رویه تولید نان دارم به طوری که اگر اجرایی شود، رویه تولید نان در کشور تغییر خواهد کرد اما حمایت نمی شود و من، در این مدت نزدیک به 40 سال سن به این نتیجه رسیده ام که باید دست به زانوی خود گذاشت و با توکل به خدا کار کرد و به خلق خدا امید نداشت.

,

 

,

, ,

 

,

آموزش نانوایان، بهسازی و نوسازی واحدهای تولید نان و افزایش توان ذخیره سازی گندم در کشور، به منظور تولید نان با کیفیت، بهداشتی و متناسب با ذائقه مردم، راهکارهای عملیاتی ماده ۱۱۰ قانون برنامه پنج ساله پنجم است و لازمه ی تولید نان سالم و بهداشتی، ایجاد فضا و محیط بهداشتی مطلوب و استفاده از تجهیزات استاندارد و نوسازی این تجهیزات است.

,


انتهای پیام/

,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه