اخبار داغ

حجت‌الاسلام پناهیان:

معنویت سکولار از مشکلات اساسی جهان است

معنویت سکولار از مشکلات اساسی جهان است
حجت‌الاسلام پناهیان گفت: معنویت سکولار یکی از مشکلات اساسی امروز جهان است و تنها چالش معنویت سکولار این نیست که با سیاست کار ندارد یکی دیگر از چالش آن نداشتن دستورات دینی برای بازداشتن انسان‌ها از گناه و هرزگی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان شامگاه یکشنبه در ششمین کنفرانس بین‌المللی افق نو اظهار کرد: انسان‌ها وقتی ضعیف شدند زورگویان بر آن‌ها مسلط می‌شوند و دشمن برای تضعیف مردم و سلطه ملت‌ها از طریق سبک زندگی و ایجاد فساد و هرزگی در جوامع اقدام می‌کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

وی افزود: معنویت سکولار یکی از مشکلات اساسی امروز جهان است و تنها چالش معنویت سکولار این نیست که با سیاست کار ندارد، یکی دیگر از چالش آن نداشتن دستورات دینی برای بازداشتن انسان‌ها از گناه و هرزگی است.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه تصریح کرد: مهمترین ویژگی که دین در انسان باقی می‌گذارد قوت و قدرت است آن هم قوت و قدرتی که می‌تواند فرد را از بند هوای نفس آزاد کرده و او را در مقابل سلطه طلب‌ها قرار دهد.

,

 

,

پناهیان ادامه داد: امروز در جهان شعار آزادی زیاد داده می‌شود ولی باید توجه داشته باشیم که صرفاً شعار دادن انسان را آزاد نمی‌کند حتی سلطه‌طلب‌ها و قدرت‌های زورگو از شعار آزادی و دموکراسی سوء استفاده می‌کنند.

,

 

,

وی افزود: در اسلام به جای آزادی به مفهوم قدرتمند بودن انسان‌ها پرداخته شده است. کسی که مقابل تمایلات خود می‌ایستد طبیعتاً مقابل تمایلات نظام سلطه هم می‌ایستد.

,

 

,

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه کسی که توسط تفکر صهیونیستی ضعیف شده و تحت تاثیر فرهنگ القایی صهیونیست‌ها زندگی می‌کند دیگر برایش مهم نیست در کجای عالم ظلم اتفاق می‌افتد یا فلسطینیان در چه شرایط سختی زندگی می‌کنند اظهار داشت: ما در ایران با سیاستمدارانی که اهل خوشگذرانی‌های زیاد باشند، مخالفت می‌کنیم زیرا فردی که اهل خوشگذرانی باشد بیشتر تمایل دارد که با قدرت‌ها کنار بیاید.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه