اخبار داغ

بازخوانی برخی اقدامات کاملا سیاسی فرماندار فعلی نهبندان/ حاصل کار نظافت را در سیاسی‌کاری‌هایش جستجو کنید

بازخوانی برخی اقدامات کاملا سیاسی فرماندار فعلی نهبندان/ حاصل کار نظافت را در سیاسی‌کاری‌هایش جستجو کنید
از مسئولان کاملا سیاسی در خراسان جنوبی، می‌توان اصغر نظافت فرماندار فعلی شهرستان نهبندان را نام برد. وی که به جای حل مشکلات مردم، سیاسی‌کاری‌های زیادی در کارنامه‌اش دارد و حتی در جریان انتخابات اخیر به دادگاه احضار شده و محکوم شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، یکی از مسئولان دولتی در استان خراسان جنوبی که به جای رسیدگی به مشکلات مردم، همواره با اقدامات سیاسی در افکار عمومی شناخته شده است، اصغر نظافت فرماندار فعلی شهرستان نهبندان است. وی که فرماندار غیربومی نهبندان است، در 26 مرداد سال 1394 به عنوان فرماندار شهرستان نهبندان منصوب شد. البته در این چند مدت دیدگاه خاص سیاسی ایشان که در سطح ادارات شهرستان حکم‌فرما بوده،  باعث شده که هنوز که هنوز است نشان محرومیت بر تارک نهبندان بماند و البته پررنگ‌تر نیز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان,

 

,

علاوه بر این‌ها، فرماندار نهبندان نیز از انتصابات خانوادگی معمولی که در برخی از بخش‌های دولت تقریبا باب شده نیز بی‌بهره نبوده و همسرش سرکارخانم پریزاد نظامی موظف را به سمت مشاور فرماندر در امور بانوان و خانواده در سطح شهرستان منصوب کرده است.

,

 

,

یکی از مهم‌ترین اقدامات جناب فرماندار برای افزایش فعالیت سیاسی در جهت حفظ و ارتقای جایگاه موجود، شرکت در جلسه ویژه اصلاح‌طلبان در شهرستان قاین در تیرماه 1395 است.

, جلسه ویژه اصلاح‌طلبان در شهرستان قاین,

 

,

بالاترین مقام سیاسی حاضر در جلسه ویژه اصلاح‌طلبان قاین فرماندار نهبندان است که همراه با پرنده مدیر آموزش و پرورش وقت شهرستان نهبندان تمام امورات اجرائی نهبندان را بر زمین می‌گذارند و فاصله رفت و برگشت حدود 600 کیلومتری را بر خود هموار می‌کنند که در یک جلسه صرفا سیاسی شرکت کنند. جالب توجه‌تر این‌جاست که حتی فرماندار قاین از حضور در جلسه استنکاف کرده و نامش در بین شرکت‌کنندگان در این جلسه سیاسی دیده نمی‌شود.

,

 

,

این‌که نظافت چرا رنج سفر 600 کیلومتری از نهبندان به قاین و بالعکس برای شرکت در یک جلسه سیاسی آن‌هم با موضوع راه‌اندازی ائتلاف اصلاح‌طلبان در شهرستان قاین (نه استان و نه نهبندان) را بر خود هموار کرده است، سؤالی است که جوابی روشن دارد.

,

 

,

جلوگیری از برگزاری نشست دانشجویی در دانشگاه و تحت فشار قراردادن دانشگاه‌های نهبندان در ابتدای سال 1396 در جریان انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری از دیگر اقدامات اصغر نظافت فرماندار فعلی شهرستان نهبندان است. به گفته یکی از دانشجویان، حتی از نصب اطلاعیه‌های نشست دانشجویی در خصوص انتخابات و همچنین نصب مطالب انتخاباتی حتی از بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری در تابلوهای دانشگاه جلوگیری کردند.

, جلوگیری از برگزاری نشست دانشجویی در دانشگاه,

 

,

توهین فرماندار نهبندان به مردم روستای کوه‌لوله از دیگر موارد در کارنامه آقای نظافت است چراکه وی از فاصله 70 کیلومتری ساختمان دهیاری را افتتاح کرد. یکی از اهالی این روستا گفته بود: در اخبار استان اعلام شد ساختمان این دهیاری افتتاح شده است در حالی که اصلا کسی برای افتتاح به این روستا نیامد. طبق اعلام بخشداری قرار شد روز 12 بهمن 1395 ساختمان دهیاری افتتاح شود؛ ما  هم منتظر این افتتاح بودیم که متأسفانه آقای فرماندار در روستای طبسین سفلی و در فاصله 70 کیلومتری با زدن بنر افتتاح این ساختمان بر روی یک دیوار سیمانی این پروژه را افتتاح کرد.

, توهین فرماندار نهبندان,

 

,

فتنه‌گری به سبک فتنه 1388 در نهبندان به بهانه‌های ساختگی و رحم‌نکردن حاشیه‌سازان به راهپیمایی پرشور مردم نهبندان در 22 بهمن 1395 از دیگر سیاسی‌کاری‌ها در شهرستان نهبندان است. عده‌ای اندک و معلوم‌الحال با همکاری آقای نظافت فرماندار نهبندان با انتشار پیام‌هایی در فضای مجازی سعی کردند تا خود را بی‌شمار! جلوه دهند و این‌گونه اعتراض خود را نسبت به قرائت یک بیانیه در راهپیمایی نشان دهند.

, فتنه‌گری به سبک فتنه 1388 در نهبندان,

 

,

امنیتی کردن فضای شهرستان نهبندان بعد از سخنرانی روشنگرانه در 9 دی 1394 از ذهن مردم دور نشده است. در آن جلسه که سخنران، بدیهیات یک عنصر افراطی و اصلاح‌طلب خاص که نمایندگی مجلس ششم و امضای نامه تعارف جام زهر به رهبر مسلمین جهان را در کارنامه‌اش دارد، را در نهبندان بر ملا کرده بود، هجمه‌ها شروع شد و تعدادی اندک سعی کردند تا با کمک فرماندار، جلسه شورای تأمین تشکیل دهند اما این موضوع در ذهن مردم وجود داشت که آیا مشکلات مهم شهرستان حل شده که برای سخنان روشنگرانه، جلسه تأمین قرار است تشکیل شود؟!

, امنیتی کردن فضای شهرستان نهبندان,

 

,

دخالت اصغر نظافت فرماندار نهبندان در آزمون استخدامی، برگ دیگری از اقدامات این فرماندار کاملا سیاسی است که زدوبند را در کارهایش دارد. فرماندار نهبندان بدون درنظر گرفتن قوانین، به آزمونِ کتبی، گزینشِ حضوری نیز اضافه کرد و با وجود این‌که نامِ فردِ موردنظر فرماندار حتی در بین سه نفر اول قبول شده در آزمون نبوده، 14 نفر را فراخوان زدند تا بتوانند با انجام گزینش صوری، فرد موردنظرشان را استخدام کنند. فرد مورد نظرِ جناب فرماندار، آقازاده یکی اصلاح‌طلبان بود. با پیگیری قبول‌شدگان در آزمون، آقای فرماندار مؤفق به انجام قصدش نشد اما قبول‌شدگان در آزمون استخدامی، همچنان بلاتکلیف هستند.

, دخالت اصغر نظافت, پیگیری قبول‌شدگان,

 

,

احضار فرماندار نهبندان به دادگاه به دلیل تخلفات انتخاباتی 1396 نقطه‌ی سیاه دیگر در کارنامه آقای نظافت است. وی به دلیل تخلفات صورت گرفته در انتخابات دوازدهمین دوره ریاست جمهوری، به دادگاه احضار شده است.

,

 

,

وی در دادگاه برای محکوم شد ولی وی به حکم دادگاه اعتراض کرد ولی حکم دادگاه تجدیدنظر نیز بر علیه وی بود و فرماندار نهبندان که می بایست به دلیل مجری انتخابات  بیطرف باشد ولی به دلیل تبلیغات له رئیس جمهور مستقر محکوم شد .

,

 

,

امنیتی‌کردن فضای نهبندان بعد از انتخابات شوراهای اسلامی و ریاست جمهوری در سال 1396 و نداشتنِ تحمل در شنیدن اشکالات انتخابات از دیگر سیاسی‌کاری‌های جناب فرماندار است. در برخی شهرهای استان، با اعتراض برخی کاندیداها و مردم، آرا بازشماری شد به‌گونه‌ای در برخی مناطق، نتیجه انتخابات شوراها کاملا تغییر کرد. در شهرستان نهبندان نیز اعتراضاتی وجود داشت که مردم و کاندیداها، درخواست بازشماری و رسیدگی داشتند اما مسئولان هیئت اجرایی، این موضوع را تحمل نکردند و با امنیتی‌کردن فضای شهرستان، به معترضان تاختند.

, نداشتنِ تحمل در شنیدن اشکالات انتخابات,

 

,

گلایه اهالی چهارفرسخ نهبندان از فرماندار به دلیل عمل‌نکردن به تعهدات برای رفع خسارت‌های سیلاب، سکوت فرماندار در برابر اختلاس میلیاردی در نهبندان، دروغ‌گویی در خصوص یک خبر، دخالت مسئولان فرمانداری نهبندان در انتخاب رئیس جدید شورای شهرستان و بسیاری از موارد دیگر از مواردی است که در کارنامه جناب فرماندار وجود دارد.

, اهالی چهارفرسخ, سکوت فرماندار در برابر اختلاس میلیاردی, دروغ‌گویی, دخالت مسئولان فرمانداری,

 

,

این گوشه ای از اقدامات سیاسی فرماندار نهبندان در طول مدیریت خودش در فرمانداری نهبندان است . حال پس از روی کار آمدن استاندار جدید که شعار و رویکرد خود اقتصادی قرار داده و فضای آرام سیاسی دا در دستور کار خود قرار داده فرماندار به شدت سیاسی کار  نهبندان نقاب اقتصادی زده است . تا آنجا که وی که تاقبل بر این در همایش سیاسی انهم در قاین شرکت می کرد بعد از حدودا ۳ سال اکنون به فکر برگزاری همایش اقتصادی افتاده که البته بخش قابل توجهی از زحمات آن بر عهده شهرداری و نماینده مجلس بوده است.

,

 

,

این روزها که زمزمه رفتنش از فرمانداری نهبندان قوت گرفته وی به طرق مختلف و بوسیله رسانه های گروهی از جمله برخی کانالهای خبری که وی از آنها حمایت می کند سعی   می کند خود را دلسوز نهبندان که به فکر حل مشکلات اقتصادی منطقه است جا بیاندازد در حالی که اوج سیاسی کاری های وی که بخشی از آن ذکر شد فرصت سه ساله پیشرفت نهبندان را تلف کرده است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه