اخبار داغ

بخشدار ندوشن مطرح کرد؛

خسارات یک و نیم میلیاردی سیلاب به بخش های زیر ساختی و کشاورزی ندوشن

خسارات یک و نیم میلیاردی سیلاب به بخش های زیر ساختی و کشاورزی ندوشن
بخشدار ندوشن از خسارات یک و نیم میلیاردی بارندگی و سیلاب اخیر به بخش های زیر ساختی و کشاورزی ندوشن خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید بهروز موسوی در گفت و گو با خبرنگار میبد خبر در رابطه با خسارت های بارندگی و سیلاب اخیر در منطقه ندوشن و روستاهای اطراف بیان داشت: در بارندگی و سیلاب اخیر بخشهای کشاورزی، منابع طبیعی زیر ساختها و ابنیه فنی راه‌ها و آب و فاضلاب ندوشن بیشترین خسارت را متحمل شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, میبد خبر,

وی افزود: بارندگی و سیلاب اخیر خساراتی را به کشاورزان و باغداران منطقه وارد کرده و خسارت سنگینی را به راه مواصلاتی ندوشن و روستای صدرآباد زد بطوریکه شانه سازی و بخشی از آسفالت جاده تخریب شد. تخریب بخشی از پوشش منابع طبیعی منطقه و بند خاکی علویه و صدرآباد از خسارت های دیگر این سیلاب بود.

,

بخشدار ندوشن از آبرسانی سیار به روستاهای علویه و نیوک به علت صدمه سیلاب به زیر ساخت لوله کشی آنها خبر داد و ابراز کرد: بیشترین خسارات به بخش کشاورزی و زیر ساختهای جاده ای این منطقه وارد شده بطوری که هزار و 500 کیلومتر از راه های مواصلاتی مراتع این منطقه نیاز به مرمت دارد و میزان این خسارت ها طبق برآورد انجام شده مبلغی حدود یک و نیم میلیارد تومان می باشد.

,

, ,

موسوی از نجات 18 دامدار و اهالی منطقه که در سیلاب گرفتار شده بودند گفت و افزود: در این اتفاق اخیر تعداد 18 نفر از دامداران و اهالی منطقه به علت سیلاب در بخشی از مراتع گرفتار شده بودند که در این راستا درخواست امداد هوایی شد که به علت نا مساعد بودن شرایط جوی بالگرد نتوانست پرواز کند. با همکاری و از خودگذشتگی همکاران توسط یک دستگاه لودر اقدام به نجات و رها سازی این افراد از سیلاب شد.

,

وی در مورد خسارات وارد آمده به روستای علویه اظهار داشت: در روستای علویه به خاطر تگرگ و بارندگی شدیدی که داشتیم کل بندهای خاکی روستا پر شد و روستا در معرض هجوم سیل قرار گرفت که با همکاری همه عوامل بخشی از ساکنین از روستا بیرون برده شده بند خاکی نیز به همت شهرداری، بخشداری، راهداری و بخش خصوصی مرمت شد و آرامش به روستا برگشت.

,

بخشدار ندوشن درباره مرمت جاده صدرآباد به ندوشن نیز اذعان داشت: بخشی از از این جاده توسط اداره راه تعمیر شد و مسیر عبور و مرور به طور موقت باز شد و با توجه به پیش بینی های صورت گرفته در باره بارندگی های چهارشنبه هفته جاری قرار است پس از فروکش کردن بارندگی ها زیر ساختهای جاده ای به صورت اساسی مرمت و بازسازی شود.

,

وی در پایان ضمن تقدیر از تلاشهای بی وقفه نهادی های مختلف در مهار سیلاب منطقه ندوشن تصریح داشت: لایروبی بند خاکی ندوشن، تعریض پل های زیر جاده ای و احداث بندهای زیر کاسه ای در اطراف بندهای خاکی صدر آباد و ندوشن به جهت نفوذ آب حاصل از بارش ها به اعماق زمین و تقویت قنات ها برای جلوگیری از حوادث احتمالی ضروری می باشد.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه