اخبار داغ

مدیر کل میراث فرهنگی استان سمنان مطرح کرد:

«کاروانسرای صفوی» گنجی پنهان در زندان سمنان/ انتقال زندان تا پایان سالجاری

«کاروانسرای صفوی» گنجی پنهان در زندان سمنان/ انتقال زندان تا پایان سالجاری
مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان گفت: با برداشته شدن دیوارهای زندان مرکزی سمنان، گنج بزرگ و نهان شهر سمنان نمایان می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، محمد جهانشاهی مدیر کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان  در جمع خبرنگاران گفت: کاروانسرای صفوی واقع در مرکز شهر سمنان که سالهاست به عنوان زندان مرکزی سمنان از آن استفاده می‌شود، می‌تواند به یکی از جاذبه‌های اصلی و مهم گردشگری سمنان تبدیل شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت،,

وی در ادامه افزود: جلسه‌های متعددی با مدیر کل زندان‌های استان برای انتقال زندان سمنان برگزار شده و در استان نیز انگیزه و عزم جدی برای انتقال زندان سمنان وجود دارد.

,

جهانشاهی ابراز امیدواری کرد: تا پایان سالجاری و نهایتا تا سال آینده کار انتقال زندان مرکزی سمنان از کاروانسرای صفوی واقع در مرکز شهر سمنان انجام شود.

,

به گفته رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان سمنان نیز کاروانسرای شاه عباسی سمنان از اوایل انقلاب به دستورر استاندار وقت سمنان به عنوان زندان مرکزی مورد استفاده قرار گرفته است.

,

 حمیدرضا دوست‌محمدی با بیان اینکه این کاروانسرا در بهمن ماه سال 1352 به شماره 967 به ثبت ملی رسیده است، گفت: این بنا پیش از آن که به زندان مرکزی سمنان تبدیل شود، محل استقرار" حفظ آثار ملی" بوده است.

,

وی افزود:" کاروانسرای شاه عباسی سمنان" یکی از 999 کاروانسرای ساخته شده به دستور شاه عباس صفوی است که در دوران صفویه در مسیر جاده ابریشم و مسیرهای مواصلاتی ساخته شده است.

,

کاورانسرای شاه عباسی سمنان به دلیل قرارگیری در مرکز شهر سمنان می‌تواند به یکی از جاذبه‌های اصلی این شهر مبدل شود و انتقال زندان سمنان از این کاروانسرا سالهاست که به عنوان مطالبه میراث فرهنگی مطرح است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه