اخبار داغ

آغاز برداشت میوه در دیار کُردستان / تولید سالانه 2 میلیون و 700 هزار تُن محصولات کشاورزی در استان

آغاز برداشت میوه در دیار کُردستان / تولید سالانه 2 میلیون و 700 هزار تُن محصولات کشاورزی در استان
برداشت میوه در قطب محصولات باغی کُردستان آن هم در روزهای پایانی فصل اردیبهشت آغاز شده و اکنون جنب و جوش خاصی برای برداشت میوه و فروش آن در این شهرستان ایجاد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آفتاب دل، کردستان یکی از استان‌های مهم کشور در تولید محصولات باغی به شمار می‌رود که هم‌اکنون یکی از تولیدکنندگان بزرگ کشور برای میوه‌های توت فررنگی، زردآلو و انگور است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آفتاب دل,

 

,

روزهای پایانی اردیبهشت زمان برداشت میوه توت فرنگی در این استان به شمار می‌رود که فعالیت باغداران و خانواده آن‌ها و کارگران در چیدن میوه، جنب‌وجوش خاصی در این منطقه ایجاد می کند. در این ایام تمام اعضای خانواده باغدار دست‌به‌دست هم داده تا میوه‌ها را بچینند و هر چه زوتر محصولات وارد بازار فروش شود.

,

 

,

بسیاری از باغداران منطقه بسته های توت فرنگی را کنار جاده‌ها گذاشته‌اند و باقیمت مناسب به گردشگران منطقه می‌فروشند.

,

 

,

هم‌اکنون برداشت توت فرنگی در این منطقه با دقت بیشتری توسط کارگران و باغداران انجام می‌شود چراکه توت یک میوه بسیار حساس است و برداشتن کوچک‌ترین خراش، باعث می شود میوه بسیار زود خراب شود.

,

 

,

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهادکشاورزی کردستان گفت: سالانه بالغ بر دو میلیون و 700 هزار تُن مجموع تولیدات سطح استان کردستان است که دو میلیون و 100 هزار تن آن در بخش زراعی از جمله تولید گندم، علوفه و سیب زمینی و ... است.

,

 

,

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان به نقل از ایسنا، عبدالله جلیلی در کارگروه پدافند غیرعامل حوزه زیستی جهاد کشاورزی استان که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه کشورمان با تهدیدات بسیاری روبروست پرداختن به بحث پدافند غیرعامل امری بسیار ضروری است.

,

 

,

وی افزود: جهاد کشاورزی با سلامت مردم در ارتباط است و در بخش دام، طیور و محصولات گیاهی و غذایی فعالیت می کند.

,

 

,

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهاد کشاورزی کردستان عنوان کرد: وزارت جهاد کشاورزی سند پدافند زیستی را تهیه کرده و در آن به اهداف، فرصت ها، تهدیدات، نقاط قوت و ضعف این بخش پرداخته است.

,

 

,

وی در ادامه به وضعیت بخش کشاورزی استان اشاره و اعلام کرد: سالانه بالغ بر دو میلیون و 700 هزار تُن مجموع تولیدات سطح استان کردستان است که دو میلیون و 100 هزار تن آن در بخش زراعی از جمله تولید گندم، علوفه و سیب زمینی و ... است.

,

 

,

جلیلی ادامه داد: در بخش دام و طیور هم در منطقه غرب کشور جزو استان های مطرح هستیم که در بخش دام سه درصد و در بخش طیور چهار درصد تولید کشور را به خود اختصاص داده ایم.

,

 

,

وی با اشاره به اینکه سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی استان دو برابر میانگین کشوری است، تصریح کرد: در سال 90 سهم ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور هشت درصد و سهم استان 15.47 درصد بود که در سال 95 این میزان در سطح کشور به 14 درصد و در سطح استان کردستان به 30 درصد رسید و رشد دو برابری را نشان می دهد.

,

 

,

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی جهادکشاورزی کردستان، در ادامه به اقداماتی که در حوزه پدافند غیرعامل در این نهاد صورت گرفته پرداخت و بیان کرد: برگزاری 44 جلسه کارگروه کشاورزی پدافند غیرعامل با 110 مصوبه، دو رزمایش و یک همایش از جمله اقدامات صورت گرفته بوده است.

,

 

,

وی همچنین بازدید از مراکز ثقل استان، برگزاری 350 دوره آموزشی در زمینه بیماری های مشترک انسان و دام و همچنین ارائه آموزش های پدافند غیرعامل به 250 نفر از کارشناسان و مدیران شاغل در این نهاد را از دیگر اقدامات صورت گرفته برشمرد.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه