اخبار داغ

دهقان:

ماندن ایران در برجام خلاف مصوبه مجلس و شورای امنیت ملی است / امکان مذاکره با اروپاییان صرفاً پس از خروج از برجام

ماندن ایران در برجام خلاف مصوبه مجلس و شورای امنیت ملی است / امکان مذاکره با اروپاییان صرفاً پس از خروج از برجام
نماینده مردم چناران در مجلس بابیان اینکه مذاکره مجدد با اروپاییان و صحبت در خصوص نحوه تضمین برجام، نه قانونی است و نه به نفع کشور است، گفت: هر مذاکره جدید دولت در این خصوص پس از خروج از برجام و ملغی کردن کلیه تعهدات برجامی قابل انجام است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  دکتر محمد دهقان در گفتگو با ندای چناران اظهار داشت: طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی و همچنین مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص برجام که با شروطی به تأیید رهبر معظم انقلاب نیز رسیده است، دولت باید با خروج آمریکا از برجام، تمام تعهداتی که در این در خصوص داشته است را متوقف کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

 

,

ماندن ایران در برجام خلاف ۲ مصوبه مجلس و شورای امنیت ملی است

, ماندن ایران در برجام خلاف ۲ مصوبه مجلس و شورای امنیت ملی است,

 

,  ,

نماینده مردم شهرستان چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: الآن که آمریکا از برجام خارج شده است، دولت باید تمام تعهدات برجامی خود را متوقف کند و اقدام متقابل انجام دهد؛ این نص صریح قانون است.

,

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین کاری که دولت به‌عنوان اقدام متقابل باید انجام دهد، خروج از برجام است و این‌که دولت بخواهد همچنان فرصت را تلف کند و با اروپایی‌ها مذاکره کند، علاوه بر اینکه با قوانین موجود و ۲ مصوبه‌ای که مبنای اقدام دولت برای اجرای برجام بوده، مغایرت دارد، به زیان کشور است.

,

 

,

مذاکره با اروپاییان، صرفاً پس از خروج از برجام قابل انجام است

, مذاکره با اروپاییان، صرفاً پس از خروج از برجام قابل انجام است,

 

,  ,

وی با تأکید بر اینکه مذاکره مجدد با اروپا و صحبت در خصوص نحوه تضمین برجام، نه قانونی است و نه به نفع کشور است، گفت: دولت اگر می‌خواهد مذاکره جدیدی انجام دهد، این مذاکره پس از خروج از برجام و ملغی کردن کلیه تعهدات برجامی قابل انجام است.

,

 

,

بهترین فرصت برداشتن طوق برجام از گردن ملت ایران

, بهترین فرصت برداشتن طوق برجام از گردن ملت ایران,

 

,  ,

دهقان بیان داشت: در این تعهدات طرفینی، محور اصلی آمریکا بوده و الآن با توجه به خروج این کشور از برجام، بهترین موقع است که این طوق برجام را از گردن ملت ایران برداریم و خیلی سریع از برجام خارج شویم.

,

نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اینکه دولت این کار را الآن انجام ندهد و موضوع خروج ایران از برجام به آینده موکول شود و همان‌طور که رئیس‌جمهور گفته، اصرار داشته باشیم به برجام پایبند باشیم، یک اشتباه فاحشی را مرتکب شده‌ایم.

,

 

,

تحمیل فشارهای بین‌المللی بر ایران در صورت تعلل در خروج از برجام

, تحمیل فشارهای بین‌المللی بر ایران در صورت تعلل در خروج از برجام,

 

,  ,

وی اظهار کرد: الآن خروج ایران از برجام مستلزم هیچ مجازاتی از سوی شورای امنیت سازمان ملل نیست چون آمریکا از توافق خارج شده است و ایران هم اقدام متقابل انجام می‌دهد. اما اگر الآن خودمان را به برجام متعهد نشان دهیم و اروپاییان رسماً از برجام خارج نشوند و در آینده برای عقب‌نشینی درزمینهٔ منطقه‌ای، موشکی و سایر مسائل، فشارهایی بر ایران بیاورند، آن موقع خروج ایران از برجام مستلزم مجازات سنگین شورای امنیت خواهد بود و این یک زیان سنگین برای کشور خواهد بود و فشارهای بین‌المللی بر کشور تحمیل می‌شود.

,

وی در پایان گفت: بنابراین بر اساس مصوبه مجلس شورای اسلامی و مصوبه شورای عالی امنیت ملی در خصوص برجام که با شروطی به تأیید رهبر معظم انقلاب نیز رسیده است الآن بهترین موقع برای خروج ایران از برجام است و تعلل دولتمردان ما نسبت به این قوانین موجود، خطراتی را در آینده متوجه کشور خواهد کرد که جبران‌ناپذیر خواهد بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه