اخبار داغ

در نشست شورای استهلال دهگلان عنوان شد:

اعلام حلول ماه رمضان و اقامه نماز عید فطر بدون اجازه حاکم شرع جایز نیست

اعلام حلول ماه رمضان و اقامه نماز عید فطر بدون اجازه حاکم شرع جایز نیست
در نشست شورای استهلال شهرستان دهگلان مطرح شد که اعلام حلول ماه رمضان و اقامه نماز عید فطر بدون اجازه حاکم شرع جایز نیست.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از دهگلان شیدا، نشست شورای استهلال شهرستان دهگلان با حضور ائمه جمعه و شورای روحانیت در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دهگلان شیدا،,


 در این نشست ماموستا یدالله محمدی امام جمعه دهگلان اعلام حلول ماه رمضان و عید فطر را  یکی از شئونات حاکم شرع دانست و گفت: اگر در منطقه ای که مطلع واحد دارد کسی ماه را روئیت نماید اما به تایید حاکم شرع نرسد نباید عید و اقامه نماز بجا آورده شود و اگرهم کسی خلاف آنرا را انجام دهد تمرد از حاکم شرع نموده است.

,
,


موضوع اعلام  زود هنگام عید فطر و اقامه نمازعید

,
, موضوع اعلام  زود هنگام عید فطر و اقامه نمازعید, موضوع اعلام  زود هنگام عید فطر و اقامه نمازعید,


 حجت الاسلام محمد معظمی رئیس مرکز بزرگ اسلامی دهگلان در ادامه حاکم شرع را فیصله اختلاف دانست و اظهار داشت: آنچه که هر ساله موجب سرگشتگی مردم منطقه می شود موضوع اعلام  زود هنگام عید فطر و اقامه نمازعید است.

,
,


 وی افزود: اگر این امر از روی سوء نیت باشد ازمصادیق تفرقه در بین مسلمین است و اگر از روی جهل به مبانی شرعی و عدم اطلاع  از قوانین مذهبی باشد باز هم موجب اختلال در عبادت  و  تفرق در جامعه دینی می شود و مسئولیت آن متوجه کسانیخواهد شد که  در این امر مهم قصور نموده اند.

,
,


 حجت الاسلام معظمی توجیه در این زمینه را خواستار شد و گفت: وظیفه  روحانیون، ائمه جمعه  و جماعات است مردم منطقه را آگاه نمایند که اعلام عید فطر و اقامه نماز عید از حوزه اختیارات حاکم شرع می باشد.

,
,


به کسانی که مورد تایید مرکز بزرگ اسلامی شهرستان نسیتند اجازه فتاوا در مساجد داده شود

,
, به کسانی که مورد تایید مرکز بزرگ اسلامی شهرستان نسیتند اجازه فتاوا در مساجد داده شود, به کسانی که مورد تایید مرکز بزرگ اسلامی شهرستان نسیتند اجازه فتاوا در مساجد داده شود,


 ماموستا ملا هاشم نوری امام جمعه اهل تسنن قروه  در ادامه اظهار داشت: با توجه به اینکه در کردستان فرقه های انحرافی دنبال ایجاد اختلاف هستند و هر ساله آشکارا تبلیغات خود را انجام می دهند.

,
,


وی بهترین راه مقابله با این معضل را  ورود امام جماعت و هیئت امنای مساجد عنوان کرد و گفت: نباید در مساجد به کسانی که مورد تایید مرکز بزرگ اسلامی شهرستان نسیتند اجازه فتاوا در مساجد داده شود.

,
,


 

,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه