اخبار داغ

مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصداق حمایت از کالای ایرانی/ تقویت تولیدات داخلی وظیفه دولت است

مبارزه با قاچاق کالا و ارز مصداق حمایت از کالای ایرانی/ تقویت تولیدات داخلی وظیفه دولت است
واردات کالاهای غیرضروری آن هم در حجمی زیاد عرصه را برای تولیدکنندگان ایرانی که روزی تولیداتشان در اولویت خرید مصرف‌کنندگان ایرانی قرار داشت، تنگ کرده که در این راستا مبارزه با قاچاق کالا و ارز اساسی ترین راهکار کمک به تولیدات داخلی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصرهامون، در عصرکنونی بیش از اینکه جنگ های سیاسی در سطح بین الملل مطرح باشد، جدال ها و برتری های اقتصادی است که میزان قدرت کشورها را نشان می دهد و در این نبرد اقتصادی «تولید» از جایگاهی ویژه و کلیدی برخوردار است.
بر همین اساس در سال حمایت از کالای ایرانی یکی از اموری که به شدت باید مورد توجه قرار گیرد، جلوگیری از واردات کالاهای غیرضروری و کالاهایی است که مشابه داخلی آنها در کشور یافت می‌شود واردات کالاهای غیرضروری آن هم در حجمی زیاد عرصه را برای تولیدکنندگان ایرانی که روزی تولیداتشان در اولویت خرید مصرف‌کنندگان ایرانی قرار داشت، تنگ کرده است.
در این بهبوهه از زمان اما پشتیبانی از تولید ملی به‌ منزله حمایت از اشتغال، سرمایه، کار و کارگر ایرانی است و حمایت از کالای ایرانی در جامعه تولید محور محقق می‌شود.  
نهادینه کردن فرهنگ خرید کالای ایرانی و مصرف تولید داخلی ضمن حفظ اشتغال موجود از تعطیلی کارخانه‌ها، ریزش نیروهای کار و بیکاری جلوگیری کرده و زمینه تقویت و تولید ملی و رونق بازار کار را فراهم می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد راشکی امام جمعه نیمروز با بیان اینکه استفاده از کالا و تولیدات صنعتگران و کارگران ایرانی باید در بین مردم نهادینه شود، اظهار کرد: یکی از کارهای اساسی، اقتصاد مقاومتی فرهنگ سازی و حمایت از تولیدات داخلی است که باید در بین همه اقشار مردم فرهنگ سازی و نهادینه شود.
وی با بیان اینکه باید عزمی ملی برای استفاده از کالا ها و تولیدات ایرانی ایجاد شود، افزود: این شعار زمانی محقق می شود که مردم با افتخار کالای تولیدی صنعتگران و کارگران ایرانی را استفاده کنند و تولیدکنندگان نیز تولیدات با کیفیت و قیمت مناسب عرضه کنند.
امام جمعه نیمروز در گفت وگو با اوشیدا با اشاره به اینکه شعار تعیین شده از سوی رهبر انقلاب تنها مربوط به مسئولین نیست و همه مرم در آن دخیل هستند، گفت: مردم و مسئولان استفاده از کالای ایرانی را لازم و واجب بدانند، تقویت تولیدات داخلی وظیفه دولت است و باید کالاهای اساسی برای تولیدات داخلی را فراهم کنند.
راشکی با اشاره به این مطلب که دولت و مردم باید جلوی واردات بی رویه را بگیرند، خاطر نشان کرد: مبارزه با قاچاق کالا و ارز مهمترین و اساسی ترین کمک به تولیدات داخلی است تا به شعار سال جامع عمل پوشانده شود.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون، ,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه